چطور تشخیص بدهیم علائم آلرژی فصلی داریم یا به کرونا مبتلا شده ایم؟

به گزارش لیسو، هر سال با شیوع فصل بهار انواع آلرژی پوستی، گلو، تنفسی و بینی در بچه ها و بزرگسالان شایع می گردد که معمولا با سرانجام فصل بهار هم بهبود پیدا می نماید. سال جاری همزمان با آلرژی فصلی بهاره که به تب یونجه هم مشهور است با شیوع ویروس بیماری کرونا کووید 19 هم در ایران و سایر کشورهای دنیا هم روبرو هستیم که در بعضی موارد علائمی مشترک با آلرژی فصلی دارد و سبب سردرگمی در بسیاری افراد شده است. از آنجایی که برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی بهتر است جز در موارد اورژانسی به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه نکنیم بهترین کار این است که خودمان تشخیص بدهیم علائمی که داریم علائم و نشانه های آلرژی بهاره هستند یا علائم اولیه بیماری کرونا. در مجله خبرنگاران شباهت ها و تفاوت های آلرژی فصلی با بیماری کرونا ویروس را به زبان ساده شرح می دهیم و اینکه چطور می توانیم علائم آلرژی فصلی را از کرونا تشخیص بدهیم.

چطور تشخیص بدهیم علائم آلرژی فصلی داریم یا به کرونا مبتلا شده ایم؟

تشخیص علائم آلرژی فصلی از کرونا

تا پیش از این معمولا تب یونجه یا همان آلرژی فصل بهار با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شد تا اینکه سال جاری بحث کرونا پیش آمد. اگر چه ویروس کرونا هم از خانواده ویروس های سرماخوردگی است اما با توجه به سرایت بالای شیوع کرونا و جوانب ناشناخته این ویروس ضروری است که در همان مراحل اولیه نشانه ها و علائم کرونا و تفاوت آن با آلرژی فصلی یا سرماخوردگی و آنفولانزا را بدانیم تا در صورت لزوم خودمان را در خانه قرنطینه کنیم. در همان ابتدای کار باید بدانیم که عامل بیماری کرونا ویروسی تاجدار به نام کووید 19 است که از خانواده ویروس سارس و مرس محسوب می گردد. اما عامل آلرژی فصلی یک واکنش حساسیتی به مواد حساسیت زا موجود در هواست که چشم ها، بینی ، سینوس ها، گلو، و لوله های برونشی موجود در ریه ها را درگیر می نماید. شاید تصور کنید که آلرژی فصلی که تب یونجه هم نامیده می گردد با تب همراه است اما اینگونه نیست و در این بیماری تبی وجود ندارد. این بیماری بیشتر در فصل گرده افشانی گیاهان تشدید می گردد و با سرانجام آن فروکش می نماید.

علائم تب یونجه یا آلرژی فصلی

*خارش، قرمزی و آبریزش چشم ها

*خارش گلو، بینی، دهان و گوش ها

*از دست دادن حس بویایی

*درد در اطراف شقیقه ها و پیشانی

*آبریزش و گرفتگی بینی

*عطسه و سرفه

*احساس خستگی

*گوش درد

*سردرد

علائم آلرژی فصلی یا تب یونجه در افرادی که آسم دارند

*احساس گرفتگی در سینه

*تنگی نفس

*خس خس سینه و سرفه

علائم و نشانه های شایع بیماری کرونا

*سرفه های خشک ادامه داری که قبلا سابقه نداشته اند

*تب

*تنگی نفس

تشخیص علائم و نشانه های آلرژی فصلی از کرونا

*هم در آلرژی فصلی و هم در بیماری ناشی از ویروس کرونا کووید 19 که یک عفونت حاد تنفسی محسوب می گردد مسئله تنگی نفس دیده می گردد. اما در زمان ابتلا به بیماری خفیف کرونا این مورد شایع نیست. تنگی نفس در موارد شدید بیماری کرونا شایع است.

*در آلرژی فصلی یا بهاره فرد مبتلا تب و احساس مریضی و ناخوشی ندارد اما در خصوص بیماری کرونا عموما فرد بیمار تب بالای 38 درجه را تجربه می کنید.

*شایع ترین علائم آلرژی فصلی که شامل خارش و قرمزی چشم و گرفتگی و آبریزش بینی است معمولا در بیماران کرونایی کمتر دیده می گردد و می توان گفت که نادر است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 930

به "چطور تشخیص بدهیم علائم آلرژی فصلی داریم یا به کرونا مبتلا شده ایم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تشخیص بدهیم علائم آلرژی فصلی داریم یا به کرونا مبتلا شده ایم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید