کانادا پسران مغرور را سازمان تروریستی اعلام نمود

به گزارش لیسو، کانادا گروه راست افراطی پسران مغرور را به عنوان یک تهدید جدی و روزافزون توصیف نموده و آن را در کنار داعش و القاعده یک سازمان تروریستی در نظر گرفت. این اقدام در بحبوحه رشد نگرانی بر سر رشد گروه های برترپندار سفید در این کشور انجام شد.

کانادا پسران مغرور را سازمان تروریستی اعلام نمود

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه گاردین، بیل بلر، وزیر امنیت عمومی کانادا همچنین گروه های ناسیونالیست سفید و نئو نازی شاخه آتوموافن، بیس و جنبش امپراتوری روسیه را به عنوان سازمان های تروریستی معرفی کرد. دولت فدرال کانادا همچنین شاخه های فرعی القاعده، داعش و حزب المجاهدین را در این فهرست قرار داد.

وزیر امنیت عمومی کانادا گفت: کانادا اقدامات خشونت آمیز با انگیزه های ایدئولوژیک، مذهبی یا سیاسی را تحمل نخواهد کرد. این یک سازمان نئو فاشیست است که درگیر خشونت سیاسی شد و اعضایش از ایدئولوژی های زن ستیز، اسلام هراسی، یهود ستیزی، ضد مهاجرتی یا رجحان طلبی سفیدپوستی حمایت می نمایند.

این وزیر کانادایی تاکید نمود که گروه پسران مغرور نقشی اساسی در حمله خشونت بار علیه کنگره آمریکا در اوایل ژانویه ایفا کرد. در جریان مناظره های انتخاباتی 2020 در آمریکا، زمانی که از ترامپ خواسته شد تا گروه های برترپندار سفید را محکوم کند، او خطاب به پسران مغرور خواست تا مقاومت نموده و در کنارش بایستند.

اواخر ژانویه مجلس کانادا به اتفاق آراء طرحی را به تصویب رساند که از دولت فدرال خواسته بود تا این جناح دست راستی را به عنوان گروه تروریستی مشخص کند. این طرح هیچ تاثیر حقوقی عملی ای ندارد اما به نگرانی های رو به رشد بر سر افراطگرایی راستگرایان در کانادا می پردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1449

به "کانادا پسران مغرور را سازمان تروریستی اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا پسران مغرور را سازمان تروریستی اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید