کرونا برای مردان تاس خطرناک تر است؟

به گزارش لیسو، به گفته روزنامه تلگراف، پروفسور وامبیر دو پژوهش در اسپانیا انجام داده و از آن ها به این نتیجه رسیده که شمار قابل توجهی از مردان تاس به خاطر این ویروس به بیمارستان می آیند.

کرونا برای مردان تاس خطرناک تر است؟

نزدیک به 80 درصد از 122 بیمار مرد کووید 19 در مادرید تاس بوده اند

پژوهشی جدید مدعی شده است که مردان تاس بیشتر در خطر رسیدن به علائم شدید کووید 19 هستند. کارلوس وامبیر، پژوهشگری از دانشگاه براونِ آمریکا، به روزنامه دیلی تلگراف گفته است که به نظر او کچلی پیش بینی کننده بی نقص شدت ویروس کرونا است.

اما عده ای دیگر از متخصصان عرصه پزشکی خواستار احتیاط شده اند و گفته اند برای پشتیبانی از این ادعا به شواهد بسیاری احتیاج هست.

به گفته روزنامه تلگراف، پروفسور وامبیر دو پژوهش در اسپانیا انجام داده و از آن ها به این نتیجه رسیده که شمار قابل توجهی از مردان تاس به خاطر این ویروس به بیمارستان می آیند.

از 41 بیماری که در پژوهش اول مورد آنالیز قرار گرفتند 71 درصد آن ها نشانه های تاسی را داشتند، درصدی بالاتر از میزان تاسی در مردان در سنین مشابه.

پروفسور وامبیر در پژوهش دیگری که در ژورنال پزشکی پوست آمریکا منتشر شد گفت: نزدیک به 80 درصد از 122 بیمار مرد کووید 19 در مادرید تاس بوده اند.

او گفت: به نظر ما آندروژن ها یا هورمون های مردانه قطعا دروازه ای برای ورود این ویروس به سلول های ما هستند.

این پژوهش در پی این می آید که شواهد نشان داده اند احتمال مرگ مردان از کووید 19 نسبت به زنان بیشتر است. دانشمندان باور دارند که آندروژن، هورمون جنسی مردانه که می تواند منجر به ریزش مو گردد، ضمناً می تواند قابلیت ویروس برای حمله به سلول ها را افزایش دهد.

همین است که برخی پژوهشگران شروع به تحقیق در این مورد نموده اند که آیا درمانی که این هورمون ها را سرکوب می نماید می تواند برای یاری به بیماران کووید 19 مفید باشد یا خیر. برخی از این روش ها برای درمان بیماری هایی همچون سرطان پروستات مورد استفاده قرار می گیرند.

اما کارن استالبو، رئیس بخش سیاست گذاری سازمان سرطان پروستات بریتانیا، گفت: باید با احتیاط با یافته های پروفسور وامبیر برخورد کرد.

استالبو گفت: در حال حاضر چندین پژوهش آزمایشگاهی شروع شده اند که امیدوار به رسیدگی به برخی از این مسائل هستند، اما هنوز نمی دانیم این درمان های هورمونی می توانند درمان موثری برای کووید 19 باشند یا نه.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1007

به "کرونا برای مردان تاس خطرناک تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا برای مردان تاس خطرناک تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید