کرونا و توصیه هایی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس؛ مراقب این نکات باشید!

به گزارش لیسو، توصیه هایی برای مراقبت از افرادی که از تاکسی و اتوبوس استفاده می نمایند وجود دارد که بخشی از آن به رانندگان آن ها باز می شود. رانندگان تاکسی ها و اتوبوس ها گروهی هستند که در معرض خطر هستند و در عین حال اگر خودشان هم با ویروس کرونا درگیر باشند، اصولی را باید رعایت نمایند:

کرونا و توصیه هایی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس؛ مراقب این نکات باشید!

رانندگان اتوبوس و تاکسی باید توجه داشته باشند که از ماسک های N95 استفاده نمایند. این ویروس می تواند توسط سرفه یا دست زدن به دیگران منتقل گردد.

مراقب پول های نقد باشید

هنگام استفاده از تاکسی و اتوبوس، ما اغلب از پول نقد استفاده می کنیم. این ویروس به وسیله تماس با پول هایی که توسط سرنشین های آلوده جابه جا شده اند، منتقل می گردد. در این مورد برای حفظ سلامت سرنشینان و رانندگان، توصیه به شستن مداوم دست های رانندگان می نمایند. ژل و اسپری الکل نیز در این شرایط موثر است.

از ماسک صورت بهره ببرید

در حین شیوع ویروس کرونا، به همه رانندگان تاکسی حین تعامل و رانندگی با مسافران توصیه می گردد که از ماسک محافظ صورت استفاده نمایند.

بالا بردن آگاهی در زمینه کنترل و پیشگیری از ویروس واگیردار تنفسی کرونا

با توجه به شیوع کرونا در کشور، آگاهی افراد در زمینه این ویروس اهمیت بسزایی در کنترل آن دارد. اگر هر یک از افراد توصیه های ایمنی را جدی بگیرند، بدون شک این بیماری تحت کنترل بیشتری خواهد بود. دست دادن، روبوسی، در آغوش دریافت و کارهایی مانند آن قطع گردد و رانندگان برای سلامت خود و سرنشینانشان ماسک استفاده نمایند. مخصوصاً در فضای تاکسی که فاصله افراد از یکدیگر کم تر یا حدود دو متر است، این مراعات ها بسیار حیاتی است. این ویروس از راه تنفس نیز انتقال پیدا می نماید و می تواند تا دو هفته پنهان بماند. بنابراین با دانش و آگاهی بالاتر، مسائل را تا حد ممکن برای خود کاهش دهید. در این زمینه اگر هر یک از رانندگان علائم مربوط به ویروس کرونا را احساس کردند، بدون درنگ برای آزمایش تشخیصی اقدام نمایند.

در این زمینه بخوانید:

این 8 باور غلط درباره کرونا را کنار بگذارید تا تبدیل به فوبیا نگردد

چه ماسک هایی جلوی کرونا را می گیرند؟ در این رابطه بیشتر بخوانید

دستورالعمل کوتاهی را پرینت بگیرید

به منظور ایجاد فرهنگ رعایت موارد ایمنی در زمان شیوع ویروس کرونا، نکات کوتاهی از قبیل شستشوی دست ها و دست ندادن را پرینت بگیرید و روی جایگاه بچسبانید. چنانچه مسافری نکات ایمنی را رعایت نکرد، با احترام به او تذکر دهید و سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازید.

به شایعات توجه نکنیم

در شرایط شیوع کرونا و اخبار ضد و نقیض، آرامش روانی افراد بسیار اهمیت دارد. با دامن زدن به شایعات شرایط را سخت تر نکنیم. همیشه آرامش روانی بیشتر یکی از ارکانی است که می تواند در بحران ها راهگشا باشد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1307

به "کرونا و توصیه هایی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس؛ مراقب این نکات باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و توصیه هایی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس؛ مراقب این نکات باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید