سیزدهمین کنگره طب اورژانس برگزار می گردد

به گزارش لیسو، دبیر علمی سیزدهمین کنگره طب اورژانس گفت: سیزدهمین دوره این کنگره از 26 تا 28 آبان ماه با محورهای نقش طب اورژانس در تسهیل فرایند مدیریت بحران و بلایا، مدیریت بخش اورژانس با رویکرد مدیریت هزینه، الزامات و مفاد اخلاق پزشکی برگزار می گردد.

سیزدهمین کنگره طب اورژانس برگزار می گردد

دکتر غلامرضا معصومی در گفت وگو با خبرنگاران، از برگزاری سیزدهمین کنگره طب اورژانس اطلاع داد و گفت: اورژانس بیمارستان یکی از مهم ترین خواستگاه ها و مراجع رسیدگی به آلام مردم بوده و محلی است برای رسیدگی فوری به مصدومان، مجروحان و حتی کسانی است که نمی دانند برای مشکل پیش آمده چه باید انجام دهند.

وی اضافه کرد: طب اورژانس جایگاهی قابل تقدیر برای ادامه حیات و برخورداری از بزرگ ترین موهبت الهی یعنی زندگی سالم است. با عنایت به این رویکرد و با توجه به آنالیز های علمی و میدانی اجرا شده، جهت بهره وری و افزایش کیفیت خدمات درمانی در ساعات اولیه که منجر به کاهش بار مالی و جانی ناشی از بیماری ها و حوادث خواهد شد، 17 سال قبل به همت پیشکسوتان و سیاستگزاران حوزه سلامت، تخصصی با عنوان طب اورژانس در کشور بنا شد.

وی اضافه کرد: بنابراین سال ها است که کوشش زیادی در راستای اعتلای علمی و عملکردی این رشته اجرا شده است تا دانشجویان و متخصصین این رشته تشخیص ها و درمان های مناسبی در عملکرد بالینی خود داشته باشند. یکی از مهم ترین مصادیق این کوشش، برگزاری کنگره های طب اورژانس است که تا کنون 12 بار در کشور برگزار شده و سیزدهمین دوره آن نیز در امسال برگزار خواهد شد.

معصومی گفت: سیزدهمین کنگره طب اورژانس با هدف هم اندیشی و هم افزایی و همچنین به روزرسانی دانش این حوزه زیر نظر انجمن علمی طب اورژانس کشور و با حمایت سازمان ها، ارگان ها و شرکت های فعال داخلی و خارجی از جمله وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور و انجمن های همکار از تاریخ 26 تا 28 آبان ماه امسال برگزار می گردد.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره طب اورژانس ادامه داد: کوشش شده در این کنگره با تغییر رویکرد اجرایی، از حضور حداکثری گروه های آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط با بخش اورژانس بیمارستان استفاده گردد که بر این اساس در تمامی پنل ها و سخنرانی ها از حضور همکاران عزیزمان و اساتید گرانقدر در تخصص های دیگر بهره مند خواهیم شد. این رویه به افزایش تعاملات بین رشته ای و بهره مندی از دانش به روز سایر رشته های حوزه پزشکی و درمانی و تعالی خدمات بالینی و در نهایت ارائه زنجیره خدمات با کیفیت به هموطنان منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این کنگره برای نخستین بار میزبان، میهمانان و اساتید صاحب نظر در تخصص طب اورژانس، از کشور فرانسه خواهیم بود تا با افزایش تعاملات در این حوزه بتوانیم گام ارزشمندی در ارتقا دانش و مهارت متخصصین و دانشجویان این رشته برداریم.

وی تاکید نمود: هدف از برگزاری این کنگره دستیابی به آخرین دستاوردهای مرتبط با طب اورژانس است تا بتوانیم از این دستاوردها جهت ارتقاء سطح علمی و پژوهشی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم و امیدواریم این رویداد منشأ تحول بسیار مهم و کلیدی برای رشد و اعتلای این رشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، محورهای دیگر این کنگره عبارتند از نقش طب اورژانس در تسهیل فرایندهای مدیریت بحران و بلایا، مدیریت بخش اورژانس با رویکرد مدیریت هزینه، الزامات و مفاد اخلاق پزشکی، مدیریت درمان بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه، آشنایی با قوانین پزشکی و انتظامی در طب اورژانس، مدیریت درمان بیماری های عروقی و سکته های مغزی و مدیریت تشخیص و درمان بیماری ها و سکته های قلبی.

علاوه بر این، پنل ها و سخنرانی هایی پیش بینی شده که در این کنگره برگزار می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 74

به "سیزدهمین کنگره طب اورژانس برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزدهمین کنگره طب اورژانس برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید