نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علوم دریایی خرمشهر افتتاح شد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، عصر امروز و در نخستین روز از هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علوم دریایی خرمشهر با حضور مسئولان منطقه ای افتتاح شد .

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علوم دریایی خرمشهر افتتاح شد

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی و دبیر اجرایی نمایشگاه در خصوص این نمایشگاه شرح داد: این نمایشگاه از 24 تا 28 آذر ماه از ساعت 9 تا 16 در دانشکده اقتصاد مدیریت دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برای بازدید عموم دایر است.

محمد ذاکری هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی از سطوح دانشجویی تا فراوری علم و دانش بنیان اعلام نمود و اضافه کرد: این نمایشگاه از سه قسمت تشکیل شده است که در قسمت اول که به دانشکده ها و انجمن های علمی مربوط است، دستاوردهای پژوهشی در سطح دانشجویی ارائه می گردد.

وی اضافه کرد: قسمت دیگر این نمایشگاه به دانشگاه و مدیریت پژوهشی، ارتباط با صنعت، دانشگاه و پژوهشکده اختصاص دارد که علاوه بر این موارد در این بخش نشریات دانشگاه، فعالیت های علمی و مطالعات علمی که در مجامع بین المللی و مجامع رسمی به چاپ رسیده اند نیز در معرض دید قرار گرفته است.

دبیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علوم دریایی خرمشهر بخش سوم این نمایشگاه را متعلق به فناوران دانست و گفت: قسمت سوم این نمایشگاه به بحث فناوری و فراوری محصولات که شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک و فناوری استان خوزستان و مرکز رشد علم و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر که شامل پنج شرکت فناور و دانش بنیان است اختصاص دارد که در این بخش شرکت ها محصولات خود را در غرفه های مختلف ارائه داده اند.

وی چهارغرفه انجمن محیط زیست، شیلات، مهندسی، اقتصاد و زیست دریا و چهارشرکت دانش بنیان و سه غرفه دانشگاهی را از جمله بخش های فنارو محور این دانشگاه معرفی کرد.

مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی از رشد رتبه علمی دانشگاه نسبت به سال گذشته نیز اطلاع داد در ادامه به دستاوردهای پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اشاره نمود.

ذاکری در این رابطه اظهار کرد: در سال 96 حدود 218 مقاله از طرف هیات علمی دانشگاه در مجلات داخلی منتشر شده و سال جاری نیز حدود 40 طرح پژوهشی که بخش اعظم آن طرح های کاربردی و بر اساس احتیاج صنعت و به درخواست سازمان ها بوده اند توسط اعضای هیات علمی در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 123

به "نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علوم دریایی خرمشهر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علوم دریایی خرمشهر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید