بهره برداری از فاز نخست عملیات بهسازی بلوار سیفیه ملایر

به گزارش لیسو، خبرنگاران/همدان شهردار ملایر از بهره برداری از فاز نخست عملیات ساماندهی و بهسازی بلوار سیف الدوله با هدف زیباسازی محیط شهری و ارتقا نشاط و آرامش شهروندان اطلاع داد.

بهره برداری از فاز نخست عملیات بهسازی بلوار سیفیه ملایر

مجید فرجی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای زحمتکش معاونت امور زیربنایی، شهرسازی و حمل و نقل شهری، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر، فاز نخست عملیات ساماندهی و بهسازی بلوار سیف الدوله به بهره برداری رسید.

فرجی با اشاره به کوشش شبانه روزی نیروهای شهرداری در آماده سازی و زیباسازی بلوار سیف الدوله بیان نمود: با توجه به تغییر و تحولات اجرا شده در گستره زندگی شهرنشینی، معابر و بلوارهای شهری حلقه های واسط و رشته های ارتباطی فضاهای شهری هستند و نقش حیاتی در پویایی یک شهر رقم می زنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل پروژه بهسازی بلوار سیف الدوله یکی از اقدامات ماندگار مدیریت شهری است که طی چند مرحله به بهره برداری می رسد.

فرجی توضیح داد: دراین طرح همزمان با اجرای عملیات عمرانی شامل جدول کشی، تعویض سنگفرش، هره چینی، تکمیل آبنمای بلوار، عملیات تکمیل، بازپیرایی فضای سبز از جمله خاک ریزی، کاشت چمن، گل کاری و ساماندهی باغچه ها و نصب و تکمیل مبلمان شهری نیزاجرا شده است.

شهردار ملایر به تشریح عملیات عمرانی این پیاده راه پرداخت و گفت: در این مکان 4 هزار متر مربع سنگ فرش با سنگ گرانیت 5 سانتی و 400 متر جدول نهری وسط پیاده راه با سنگ گرانیت 12 سانتی و 700 متر هره چینی با سنگ گرانیت قرمز یزد 6 سانتی اجرا شده است.

وی مقاوم بودن در برابر سرما و یخبندان و آتشی کردن سنگ ها برای جلوگیری از لیز شدن آنها در زمستان را از جمله مزیت های استفاده از این سنگ فرش های گرانیتی برشمرد و خاطر نشان کرد: عملیات ترمیم و بازسازی 4 عدد حوض آبنما در پیاده راه بلوار سیفیه نیز برای آبگیری و ارتباط با جدول نهری اجرا شده است.

فرجی به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بلوار سیف الدوله اشاره نمود و اضافه نمود: توسعه فضای سبز و لزوم تامین آب مورد احتیاج آن از یک سو و کاهش نزولات جوی و کمبود منابع آب خام از سوی دیگر، تامین آب مورد احتیاج عرصه های سبز را با مشکل روبرو نموده است، لذا کوشش می کنیم با برنامه ریزی صحیح و تغییر الگوهای سنتی به مدرن وکاهش سرانه مصرف آب در فضای سبز شهری، به مدیریت تلفیقی آب دست یابیم.

شهردار ملایر با تاکید بر اینکه نورپردازی مناسب و اصولی و مطابق با استانداردهای تعریف شده، علاوه بر افزایش مجذوب کنندهیت شهر در دید مخاطب، بر سرزندگی شهر و آرامش فضاهای موجود در آن می افزاید، یادآور شد: پروژه نورپردازی درختان بلوار سیف الدوله حد فاصل میدان دکتر بابک و ابتدای خیابان شهید هاشمی نژاد نیز در راستای افزایش زیبایی بصری مورد بهره برداری نهاده شد تا چهره این بلوار مجذوب کننده و مسرت بخش گردد.

فرجی در انتها ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از فاز دوم این پیاده راه باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1820

به "بهره برداری از فاز نخست عملیات بهسازی بلوار سیفیه ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از فاز نخست عملیات بهسازی بلوار سیفیه ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید