توصیه به بازگشت دانشجویان ایرانی از روسیه، یک یا دو پرواز بین مسکو و تهران در هفته برقرار است

به گزارش لیسو، رایزن علمی ایران به دانشجویان ایرانی در روسیه توصیه کرد: تا انتها اپیدمی و بهبود شرایط به کشور برگردند. هر هفته یک پرواز و بعضا دو پرواز بین مسکو و تهران برقرار است.

توصیه به بازگشت دانشجویان ایرانی از روسیه، یک یا دو پرواز بین مسکو و تهران در هفته برقرار است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، رایزن علمی ایران در پی شیوع بیماری کرونا در روسیه و ابراز برخی نگرانی ها در خصوص احتمال شیوع این بیماری در خوابگاه های دانشجویی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو طی اطلاعیه های قبلی خود به دانشجویان توصیه کرد با ارجحیت بخشیدن به حفظ سلامتی خود، تا سرانجام اپیدمی و بهبود شرایط به میهن برگردند. به همین منظور تا به امروز تلاش شده است هر هفته یک پرواز و بعضا دو پرواز بین مسکو و تهران برقرار باشد.

با توجه به گسترش جهانی بیماری کووید 19 و ناشناخته بودن بسیاری از ابعاد آن، پیش بینی در خصوص بهبود شرایط فعلی، میسر نیست. به همین دلیل بسیاری از کشورها و از جمله فدراسیون روسیه برای مهار آن، علاوه بر اتخاذ شرایط فوق العاده داخلی، اقدام به بستن مرزهای ورودی خود کرده اند.

بدیهی است هرگونه تصمیم گیری در خصوص زمان بازگشایی مرزهای فدراسیون روسیه نیز برعهده و صلاحدید مقامات ذیربط این کشور است.

از این روی، تاکید می کند اطلاعیه های سفارت صرفا حاوی توصیه هایی عمومی برای حفظ سلامتی هم میهنانمان بوده است و مسئولیتی در قبال بازگشایی مرزهای ورودی و زمان بازگشت به روسیه بر عهده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 959

به "توصیه به بازگشت دانشجویان ایرانی از روسیه، یک یا دو پرواز بین مسکو و تهران در هفته برقرار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه به بازگشت دانشجویان ایرانی از روسیه، یک یا دو پرواز بین مسکو و تهران در هفته برقرار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید