جایزه 92 هزار دلاری برای مهاجرت به 30 جزیره ایرلند

به گزارش لیسو، طرح های جاه طلبانه دولت ایرلند برای جوان سازی جزایر کم جمعیت پراکنده شده در امتداد سواحل غربی آن به وسیله هدر هامفریس وزیر توسعه روستایی و اجتماعی ایرلند، در اوایل این ماه رونمایی شد و از اول جولای (ماه آینده میلادی) به اجرا درخواهد آمد.

جایزه 92 هزار دلاری برای مهاجرت به 30 جزیره ایرلند

به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه فورچون، به گفته دولت ایرلند، یکی از اهداف کلیدی این برنامه که جزایر زنده ما نام گرفته، احیای سطح جمعیت در این جزایر است.

حدود 30 جزیره فراساحلی که به وسیله دولت ایرلند به عنوان بخش جدایی ناپذیر بافت روستایی ایرلند با اهمیت ویژه در فرهنگ ایرلند توصیف شده است، در این طرح گنجانده خواهند شد.

جزایر فراساحلی که در مالکیت عمومی باقی می مانند، جمعیتی در تمام طول سال دارند، اما به علت جزر و مد از سرزمین اصلی جدا شده اند.

از جمله این جزایر، جزیره اینیس مور است که به عنوان محل فیلمبرداری فیلم نامزد اسکار بنشی های اینشیرین استفاده شد، و جزیره بِرِه، که خود را بهشتی آرام توصیف می نماید.

صحنه ای از فیلم نامزد اسکار بنشی های اینشیرین (ساخته 2022) که در یکی از این 30 حزیره ایرلند فیلمبرداری شده است.

از ماه آینده، کسانی که علاقه مند به نقل مکان به یکی از این 30 جزیره هستند، می توانند تا 84 هزار یورو (91692 دلار) برای خرید ملک متروکه در مکان انتخابی خود و نجات آن از خرابی دریافت نمایند.

برای واجد شرایط بودن برای یاری هزینه - که باید برای احیای یک خانه متروکه هزینه گردد - املاک باید قبل از سال 1993 ساخته شده باشند و حداقل برای 2 سال خالی مانده باشند.

دولت ایرلند این یاری ها را در راستای کوشش بزرگی برای تبدیل ساختمان های خالی یا متروکه در جزایر به خانه های بلندمدت توصیف می نماید.

با این حال، تعیین نیست که آیا افرادی از خارج از کشور که ویزا برای زندگی و کار در ایرلند ندارند، واجد شرایط شرکت در این برنامه هستند یا خیر؟

بودجه تازه بر اساس یک برنامه مدون است تا مردم را به نجات املاک متروکه تشویق کند. افرادی که از این طرح در جزایر فراساحلی ایرلند استفاده می نمایند، 20 درصد بیشتر از کسانی که در سرزمین اصلی همین کار را انجام می دهند، بودجه دریافت خواهند کرد.

چالش جمعیت پایدار جزایر

جزایر فراساحلی ایرلند جمعیت کمی دارند و بعضی از آن ها تنها دارای یک مدرسه و یک فروشگاه برای خدمت به مردم محلی هستند.

جزیره کلر جزیره ای به طول پنج مایل که با قایق 20 دقیقه ای از سرزمین اصلی فاصله دارد، جمعیت فصلی کم آن 165 نفر است، در حالی که آرانمور که در سواحل غربی کانتی دونگال واقع شده است، فقط 500 نفر جمعیت دارد.

در سال 2019 مسئولان جزیره آرانمور نامه ای سرگشاده به ساکنان استرالیا و ایالات متحده نوشتند و از آن ها خواست به این جزیره نقل مکان نمایند.

طرح های اخیر دولت برای احیای جزایر ایرلندی بخشی از یک برنامه 10 ساله برای حفظ جمعیت آن ها است.

در طول 3 سال آینده، دولت متعهد شده است که روی 80 تعهد تعیین از جمله بهبود زیرساخت های مسکن و آب، دسترسی بهتر ساکنان جزیره به خدمات بهداشتی و آموزشی ضروری و توسعه گردشگری پایدار کار کند.

طرح جزایر زنده ما علاوه بر تزریق پول نقد برای افزایش جمعیت و احیای اموال متروکه در جزایر، تنوع بخشیدن به اقتصاد جزایر را نیز هدف قرار داده است.

در کوشش برای دستیابی به این هدف، مقامات در زیرساخت ها سرمایه گذاری می نمایند تا جزایر را برای کارگران از راه دور مجذوب کننده تر نمایند.

هامفریس هنگام راه اندازی این برنامه در بیانیه ای گفت: در نتیجه اجرای این سیاست، شاهد زندگی افراد بیشتری در جزایر خواهیم بود که در جزایر ما کار می نمایند، با منظره شغلی خوب، صرف نظر از اینکه دفتر مرکزی کارفرمای آن ها کجاست.

او اضافه کرد: ما شاهد خواهیم بود که جوامع جزیره ما و به ویژه جوانان نقش فعالی در شکل دادن به آینده جزایر خود داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2214

به "جایزه 92 هزار دلاری برای مهاجرت به 30 جزیره ایرلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه 92 هزار دلاری برای مهاجرت به 30 جزیره ایرلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید