خانه ای مرموز در یکی از دورافتاده ترین نقاط زمین

به گزارش لیسو، صور کنید شما و اعضای خانواده تان تنها ساکنان جزیره ای دورافتاده هستید، به نظرتان این شرایط چه شرایطی را پیش روی تان می گذاشت؟ روزهایی در زندگی همه ما هست که آرزو می کنیم ای کاش در خلوت ترین و پرت ترین نقطه زمین سکنی داشتیم، جایی که احدی مزاحم خلوت تنهایی مان نمی شد. مکانی که در ادامه به بازدید آن خواهیم رفت، شاید همان آرزوی ذهنی بعضی از ما باشد. با زومیت همراه باشید.

خانه ای مرموز در یکی از دورافتاده ترین نقاط زمین

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

اگرچه محل قرار گیری این ساختمان آن قدرها هم بزرگ نیست، اما در عوض از منظره ای تماشایی برخوردار هستند. به طور حتم زمینی سرسبز که رو به اقیانوس دارد، مورد توجه بسیاری از عاشقان طبیعت قرار خواهد گرفت، به ویژه آنکه در صورت اقامت، مزاحمت چندانی را هم نمی توان متصور بود. در عالم واقع این خانه متعلق به چه کسی بوده و با چه انگیزه ای ساخته شده است؟

شهر و مجمع الجزایری که در ساحل جنوبی ایسلند واقع شده اند، به نام جزایر ویستمن یا وست مانایِر شناخته می شوند. بزرگ ترین جزیره این ناحیه تنها 4,135 نفر سکنه دارد. سایر جزایر غیر مسکونی بوده و در تعدادی هم تنها کلبه های شکارچیان ساخته شده اند. این ناحیه با فوران آتشفشان اِلدفِل (Eldfell) در سال 1973 مورد توجه دنیا نهاده شد، فورانی که منجر به تخریب بسیاری از ساختمان های مسکونی و تخلیه بسیاری از بخش های جزایر این منطقه شد. آتشفشان شکل جزایر را به گونه ای دگرگون کرد که دیگر برای زندگی بیش از اندازه کوچک بودند.

در این ناحیه جزیره کوچکی واقع شده که اِدلیدایی (Elliðaey) نامیده می گردد. خانه ای کوچک و پرت در این جزیره ساخته شده که توجه و کنجکاوی بسیاری را برانگیخته است. بعضی تصور می نمایند این خانه به خواننده معروف یورک (Bjork) تعلق دارد، عده ای هم بر این باورند که اینجا منزلگاه میلیاردری مرموز است.

اما واقعیت چیز دیگری است، در حدود 300 سال پیش، پنج خانواده که با ماهیگیری، گله داری و شکار پافین روزگار می گذراندند، در این جزیره سکنی داشتند. اما در دهه 1930، آخرین افراد نیز این جزیره را ترک کردند. اکنون این ساختمان متعلق به انجمن شکارچیان محلی است و تنها در فصل شکار پافین ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرتان در باره زندگی به دور از تکنولوژی، بدون گجت ها و بدون سر و صدا و در مکانی دور از تمدن اما بسیار آرام و اینچنین زیبا چیست؟

منبع :زومیت

منبع: لست سکند
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 642

به "خانه ای مرموز در یکی از دورافتاده ترین نقاط زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای مرموز در یکی از دورافتاده ترین نقاط زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید