صدها حساب کاربری ضد ایرانی و ضد قطری از فیسبوک و توئیتر حذف شد

به گزارش لیسو، فیسبوک و توئیتر صدها حساب کاربری را که به فعالیت های تبلیغاتی علیه ایران و قطر می پرداختند از این شبکه اجتماعی حذف کردند.

صدها حساب کاربری ضد ایرانی و ضد قطری از فیسبوک و توئیتر حذف شد

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری BuzzFeed طی تحقیقی شبکه ای از سایت ها و حساب هایی که در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی علیه ایران و قطر فعالیت می کردند را فاش کرد. به نظر می سد این حساب ها که در حال حاضر تعلیق شده اند در مکانی از غرب آسیا یا آفریقا راهنمایی می شده اند.

در ماه آگوست، فیسبوک از حذف 350 صفحه و حساب در این شبکه اجتماعی خبر داده بود و در تازه ترین اقدام خود نیز 200 حساب کاربری دیگر را که در فعالیت های تبلیغاتی علیه ایران و قطر فعال بوده اند را تعلیق نموده است.

در مجموع، فیسبوک فعالیت 211 حساب کاربری، 107 صفحه، 43 گروه و 87 حساب کاربری در اینستاگرام را متوقف نموده است.

بر اساس این گزارش، فعالیت 62 حساب توئیتری و 12 حساب یوتیوب نیز متوقف شده است. این حساب های کاربری در امارات متحده عربی، مصر و نیجریه بوده اند.

شبکه حساب های کاربری وابسته به امارات و نیجریه نزدیک به 150 هزار دلار برای ارتقای صفحات خود در فیسبوک هزینه نموده و نزدیک به 1.4 میلیون دنبال کننده را در این صفحات جذب نموده بود. حساب های اینستاگرام نیز دنبال کننده ای حدود 70 هزار نفری داشته است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 391

به "صدها حساب کاربری ضد ایرانی و ضد قطری از فیسبوک و توئیتر حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدها حساب کاربری ضد ایرانی و ضد قطری از فیسبوک و توئیتر حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید