هواوی نام تراشه کایرین 990 و تاریخ معرفی آن را تایید کرد

به گزارش لیسو، در چند سال گذشته، نسل جدید گوشی های سری میت هواوی از مدل تازه نفس تراشه پرچم دار کایرین بهره می برند. سال جاری هم از این قاعده مستثنا نیست و هواوی با انتشار یک تیزر بسیار کوتاه، نام و تاریخ معرفی کایرین 990 را تایید کرد که طبق آن قرار است در تاریخ 6 سپتامبر معرفی گردد. گفتنی است که کایرین 980 و کایرین 970 در نمایشگاه IFA در برلین معرفی شده اند و این بار هم در این نمایشگاه شاهد معرفی کایرین 990 خواهیم بود. در ادامه می توانید این تیزر کوتاه را تماشا کنید.

هواوی نام تراشه کایرین 990 و تاریخ معرفی آن را تایید کرد

انتظارات ما از کایرین 990

در این ویدیو، مشخصا به تکنولوژی 5G اشاره می گردد که این یعنی بدون شک تراشه مذکور از فناوری 5G پشتیبانی می نماید. اما سوالی مطرح می گردد این است که آیا مانند کایرین 980 مودم 5G جداگانه تعبیه می گردد یا اینکه کایرین 990 به صورت یکپارچه از مودم 5G بهره می برد؟

یکپارچه بودن مودم 5G با تراشه منجر به بهبود مصرف انرژی می گردد. علاوه بر این، با چنین قابلیتی، تمام گوشی های مجهز به این تراشه دارای قابلیت 5G خواهند بود و این یعنی هواوی دیگر نیازی به عرضه مدل 5G جداگانه ندارد.

طبق گزارش هایی که تا حالا منتشر شده، این تراشه با فناوری 7 نانومتری EUV ساخته می گردد و از فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه هم پشتیبانی می نماید. هواوی معمولا خیلی سریع از تکنولوژی های جدید شرکت ARM استفاده می نماید و این یعنی می توانیم انتظار ارائه هسته Cortex-A77 برای پردازنده و تعبیه پردازنده گرافیکی Mali-G77 را داشته باشیم. در کنار آن، باید به بهبود عملکرد واحد پردازش عصبی هم اشاره کنیم.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 292

به "هواوی نام تراشه کایرین 990 و تاریخ معرفی آن را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی نام تراشه کایرین 990 و تاریخ معرفی آن را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید