تور ارزان آلمان: کراس اوور آلمانی با چاشنی ایرانی؛ نقد طراحی و معرفی کراس اوور برقی اسمارت

به گزارش لیسو، خاتمه پس از مدت ها سکوت، اسمارت با یک محصول کاملاً نو بازگشت و حال، با این نو رسیده که با نام شماره 1 شناخته می گردد، وارد باشگاه کراس اوورهای تمام الکتریکی شده است.

تور ارزان آلمان: کراس اوور آلمانی با چاشنی ایرانی؛ نقد طراحی و معرفی کراس اوور برقی اسمارت

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مدیرعامل Smart Europe - اسمارت اروپا می گوید: اسمارت شماره 1 با هدف رقابت در بازار داغ و رو به توسعه کراس اوورهای برقی جمع و جور شهری مانند هیوندای کونا و فولکس واگن ID.3 طراحی شده است، این هدف اصلی ما است.

می توان گفت از زمان تملک 50 درصد سهام اسمارت به وسیله کمپانی جیلی از دایملر، این اولین محصول کاملاً نو برقی اسمارت است.بعلاوه این اولین خودرو هوشمند است که بر اساس ساختار تمام الکتریکی جیلی SEA طراحی و مهندسی شده است. در شماره 1، حداکثر برد عملیاتی خودرو معادل 273 مایل (440 کیلومتر) اعلام شده که این عدد به لطف پک باتری 66 کیلووات ساعتی آن محقق شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سری اول از نسخه فراوریی شماره 1 با یک موتور نصب شده در عقب عرضه می گردد که 264 اسب بخار قدرت و 252 پوند فوت گشتاور (343 نیوتن متر) فراوری می نماید، اما گزینه های دیگر بسته باتری احتمالاً دنبال می شوند و معماری SEA می تواند به حداکثر سه موتور مجهز گردد، هرچند هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

نمای روبه رو اسمارت شماره 1

نمای روبه رو اسمارت شماره 1

نمای روبه رو اسمارت شماره 1

لوگوی اسمارت شماره 1

چراغ و گریل اسمارت شماره 1

قبلی 1 از 6 بعدی

نوترین آگهی های خودروی اسمارت

در مورد طراحی و استایل کلی بدنه بد نیست بدانید طراحی بدنه این خودرو چه در نسخه کانسپت و چه مدل فراوریی به وسیله محمد حسین امینی یکتا، طراح ایرانی دپارتمان خودروهای اسمارت و تجاری مرسدس، به انجام رسیده است. امینی یکتا که پیش از این در پروژه های متعدد نمونه های کانسپت این کمپانی اعم از کامیون، ون و اسمارت شرکت داشته، تاکید می نماید که این اولین ایده اوست که از قالب کانسپت فراتر رفته و در قامت یک خودروی فراوری انبوه روانه بازار می گردد.

طراحی کلی بدنه اسمارت #1 مبتنی بر فرم پردازی های ساده و مینیمال، سطوح واضح و تمیز و بدور از جزییات پیچیده و پیکره ای سیال و پویا شکل گرفته و سبک طراحی چهره و چراغ های جلو و به ویژه چراغ های عقب خودرو یک بدعت در طراحی محصولات گروه دایملر محسوب می گردد و شاید به همین علت است که گوردون واگنر، مدیر طراحی مرسدس بنز از سَبک طراحی چراغ های عقب #1 در سدان های برقی نو این کمپانی نیز استفاده نموده است.

نمای داخل اسمارت شماره 1

نمای داخل اسمارت شماره 1

نمای داخل اسمارت شماره 1

نمای داخل اسمارت شماره 1

قبلی 1 از 4 بعدی

از نظر ابعادی می توان گفت این کراس اوور شهری تقریباً با خودروهای برقی کیا Niro، مینی کانتری مَن یا رنو مگان E-Tech هم سایز است، اما فضای داخلی بازتر و بزرگتری دارد تا آنجا که به گفته دایملر فضای کابین #1 با یک سدان کلاس ایی مرسدس برابری می نماید البته با نگاهی دقیق به شماره 1 و به راحتی می توانید ببینید که چگونه طراحان اسمارت به چنین فضای وسیعی در داخل کابین خودرو رسیده اند.

طراحان با عمودی تر یا ایستاده تر ساختن فرم قسمت عقب و ستون های کناره ای خودرو به جای فرم های قوس دار با شیب زیاد، در افزایش فضای کابین تحولی جدی ایجاد نموده اند و در عین حال، فضای بیرونی خودرو را نسبتاً کوچک نگه داشته اند.

محمد حسین امینی یکتا در مراسم رونمایی اسمارت شماره 1

محمدحسین امینی یکتا در کنار اسمارت شماره 1

قبلی 1 از 2 بعدی

اما در داخل کابین، شما با یک طراحی ساده که ترکیبی از یک سیستم اطلاعات تفریح 12.8 اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات راننده 9.2 اینچی در کنار یک نمایشگر هدآپ 10 اینچی است، روبرو خواهید شد. فناوری های ایمنی پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و چراغ های جلوی تطبیقی همگی در محصول نو اسمارت ارائه می شوند.

تا لحظه انتشار این خبر هنوز قیمت #1 اعلام نشده است، اگرچه فراوری آن اواخر سال جاری با موعد تحویل در اوایل سال 2023 شروع می گردد. در حال حاضر، اسمارت برنامه ای برای فروش مدل #1 در ایالات متحده ندارد، بنابراین برای به داشتن کراس شهری #1 باید در اروپا یا آسیا زندگی کنید.

خرید و فروش و قیمت انواع خودرو اسمارت

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2060

به "تور ارزان آلمان: کراس اوور آلمانی با چاشنی ایرانی؛ نقد طراحی و معرفی کراس اوور برقی اسمارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: کراس اوور آلمانی با چاشنی ایرانی؛ نقد طراحی و معرفی کراس اوور برقی اسمارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید