اتمر: عدم پایبندی طالبان به توافقنامه قطر عامل مهم توسعه بحران است

به گزارش لیسو، وزیر خارجه افغانستان گفت که عدم پایبندی طالبان به توافقنامه قطر برای کاهش خشونت ها و اشتراک در مذاکرات معنادار صلح عامل مهم توسعه بحران در این کشور است.

اتمر: عدم پایبندی طالبان به توافقنامه قطر عامل مهم توسعه بحران است

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزیران خارجه پنج کشور آسیای مرکزی و افغانستان و نمایندگان دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان و دیپلماسی پیشگیرانه برای جلوگیری از بحران مقیم عشق آباد در نشستی به میزبانی وزارت خارجه افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در این کشور بر ضرورت تامین فوری آتش بس تاکید کردند.

وزیران خارجه ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به همراه نمایندگان دفتر یوناما در کابل و نماینده سازمان ملل در عشق آباد بعلاوه خواهان اجرای ابراز امیدواری کردند که طالبان هرچه زودتر به میز مذاکره برگشته و مذاکرات معنادار صلح را از سر بگیرد.

وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و نمایندگان سازمان ملل بعلاوه تاکید کردند که اشتباه گذشته رها کردن افغانستان به حال خودش نباید تکرار گردد و با در نظر داشت عواقب وخیم انسانی ناشی از تشدید جنگ، بر ادامه یاری های بشردوستانه خویش با مردم و دولت افغانستان اطمینان دادند.

اتمر هم در این ویدئو کنفرانس عدم پابندی طالبان برای عملی کردن تعهداتش مبنی بر قطع روابط با گروه های تروریستی بین المللی، کاهش خشونت ها و اشتراک در مذاکرات معنادار صلح را عامل عمده توسعه بحران دانست.

وزیر خارجه افغانستان بعلاوه با تاکید بر ادامه مشورت های سیاسی و ضرورت تامین آتش بس فوری برای جلوگیری از وقوع بحران گسترده تر انسانی، گفت که دولت افغانستان برای عقب راندن طالبان و تامین امنیت مرزها، شهرهای عظیم و خطوط مواصلاتی و ارتباطی متعهد است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1684

به "اتمر: عدم پایبندی طالبان به توافقنامه قطر عامل مهم توسعه بحران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمر: عدم پایبندی طالبان به توافقنامه قطر عامل مهم توسعه بحران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید