تور هلند: ورزشگاه آمستردام آرنا؛ یکی از میزبانان یورو 2020

به گزارش لیسو، استادیوم آمستردام آرنا

آمستردام آرنا بین سال های 1993 تا 1996 ساخته شد. این استادیوم جایگزین استادیوم قبلی آژاکس به نام دی میر(De Meer) شد که با ظرفیتی برابر با 19 هزار جایگاه برای این تیم استادیوم کوچکی محسوب می شد.

تور هلند: ورزشگاه آمستردام آرنا؛ یکی از میزبانان یورو 2020

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آمستردام آرنا به صورت رسمی در 14 آگوست 1996 با بازی بین آژاکس و آث میلان (3-0) افتتاح شد و اولین گل هم در این ورزشگاه تازه به وسیله دژان ساویسویچ (Dejan Savicevic) بازیکن میلان زده شد. کل هزینه ساخت آن هم به 96 میلیون یورو رسید. آمستردام آرنا نخستین ورزشگاه در اروپا بود که دارای سقف متحرک است. در حدود 20 دقیقه برای باز و بسته شدن سقف ورزشگاه زمان ضروری است.

مدت کوتاهی پس از افتتاح آن، معین شد که شرایط ورزشگاه برای رشد چمن مناسب نیست و در نتیجه لازم بود که بیش از پنج بار در سال چمن ورزشگاه ترمیم گردد. این مشکل بعدها با راه اندازی تکنولوژی تازه رشد چمن که ترکیبی از لامپ ها، توربین های بادی و چرخش آب بود، حل شد.

آمستردام آرنا دارای مجموع 2229 جایگاه بیزنس و 820 جایگاه درقسمت مخصوص ورزشگاه است. جایگاه های ورزشگاه جز شیب دارترین نمونه ها در اروپا هستند به طوری که طبقه دوم دارای زاویه 37 درجه است. ظرفیت کل ورزشگاه 53,052 جایگاه است.

در سال 1998، ورزشگاه میزبان فینال جام باشگاه های اروپا بین رئال مادرید و یوونتوس (0-1) بود و در سال 2013 هم به عنوان میزبان فینال جام اروپا برگزیده شد.

ورزشگاه آمستردام آرنا یکی از محل های برگزاری مسابقات قهرمانی یورو 2000 بود که سه بازی از مرحله گروهی، یک بازی از یک چهارم نهایی و نیمه نهایی بین هلند و ایتالیا (0-0) در آن انجام شد.

در سال های اخیر نقشه هایی مبنی بر افزایش ظرفیت این زمین مطرح شده اند، اما اجرای آنها در گرو میزبانی جام جهانی 2018 به وسیله بلژیک و هلند بود که پس از عدم موفقیت در دریافت میزبانی آنها نیز تمایلی به انجام آن طرح ها ندارند.

راه های دسترسی به ورزشگاه

آمستردام آرنا در یک پارک اداری مدرن در جنوب شرقی آمستردام قرار گرفته است، که تقریبا 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.

ورزشگاه به وسیله مترو یا قطار در دسترس خواهد بود. ایستگاه قطار Bijlmer Arena در کنار ورزشگاه قرار گرفته است و در عرض 15 دقیقه از مرکز شهر می توان به آنجا رسید. مرتبا سرویس ها از آن محل حرکت می نمایند.

با مترو اندکی بیشتر زمان ضروری است که به ورزشگاه برسید و همان ایستگاهی می ایستد که ایستگاه Strandvliet/ArenAهم وجود دارد و در شمال ورزشگاه واقع شده است. مترو شماره 54 را از ایستگاه مرکزی آمستردام یا هرکدام از ایستگاه های دیگر در مرکز شهر آمستردام سوار شوید. مترو شماره 50، ورزشگاه را به قسمت های غربی و جنوبی شهر متصل می نماید.

به وسیله ماشین، برترین راه برای رسیدن به ورزشگاه بزرگراه A2 است، خروجی شماره 1 را در پیش بگیرید و به سمت شرق در راستا Amsterdam Zuidoost / Duivendrecht بپیچید. راستاها را به سمت منطقه ها پارکینک دنبال کنید. در روزهای غیر از مسابقه، می توانید یک ماشین را در پارکینگ (Transferium) زیر ورزشگاه پارک کنید.

نوشیدنی، غذا و هتل در نزدیکی ورزشگاه

آمستردام آرنا بخشی از یک مجموعه ی تفریحی و تجاری است که شامل یک سینمای بزرگ و دوسالن اصلی کنسرت هلند است، که تعداد کمی هم مغازه برای نوشیدنی و فست فود وجود دارد.

اخیرا تعداد کمی هتل در نزدیکی ورزشگاه افتتاح شده است که از جمله آنها هتل Hampton by Hilton و هتل Fletcher هستند.

اگر با ماشین می آیید، هتلی که در کنار جاده و قابل دسترس باشد هتل Bastion Deluxe است، اگرچه برای رسیدن به ورزشگاه از آن جا احتیاج به سوار شدن به مترو خواهید داشت. برای مشاهده ی هتل های نزدیک ورزشگاه آمستردام آرنا اینجا را کلیک کنید. البته، ممکن است شما ترجیح دهید که در مرکز شهر آمستردام اقامت داشته باشید، که در این صورت، گزینه های زیادی در نزدیکی ایستگاه مرکزی Waterlooplein وجود دارد. برای مشاهده هتل های بیشتر در مرکز شهر اینجا را آنالیز کنید.

انتخاب دیگر شما این است که هتلی در نزدیکی ایستگاه قطار Amesterdam Zuid (منطقه تجاری) یا RAI مرکز کنوانسیون داشته باشید. در این محل شما می توانید به وسیله متروی شماره 50 به ورزشگاه بروید. منطقه ها نامبرده مکان های آرامتری هستند، خصوصا در آخر هفته ها، اما در نظر داشته باشید که قیمت هتل ها در اینجا نسبت به مرکز شهر بیشتر خواهد بود.

گزینه های صرف غذا و نوشیدنی در تمامی منطقه ها مرکزی آمستردام پیدا وجود دارند. اگر در پی محلی هستید که نوشیدنی خود را در محیطی کم سر و صداتر میل کنید می توانید به منطقه ها De Pijp و Jordaan بروید.

بلیط بازی های آژاکس

بلیط بازی های آژاکس به صورت آنلاین یا به وسیله یکی از مراکز پیش فروش بلیط قابل خریداری هستند.

اگر بلیط ها به طور کامل فروخته نشده باشند، شما می توانید در روز مسابقه در باجه بلیط فروشی ورزشگاه نیز آنها راتهیه کنید. آژاکس معمولا در یک سوم تا نیمی از بازی های خانگی اش بلیط ها را به طور کامل می فروشد.

قیمت بلیط ها هم به رقیب آژاکس بستگی دارد. اما باید انتظار پرداخت چیزی بین 19.5 یورو تا 47.5 یورو برای یک جایگاه در ردیف پایین و بین 18 تا 25 یورو برای یک جایگاه در ردیف بالا برای مسابقات نه چندان مهم را داشته باشید. قیمت بلیط بازی مقابل فاینورد تا حدود 27.5 تا 78 یورو افزایش می یابد.

آژاکس معمولا کارت عضویت باشگاه را برای خرید بلیط الزامی می داند. تنها تعداد کمی از بازی های نه چندان مهم هستند که فروش عمومی دارند. برای دیگر بازی ها، خارجی ها باید یک پکیج مخصوص روز مسابقه را خریداری نمایند که شامل یک بلیط، یک کپن غذا و سوغاتی آژاکس است. قیمت این پکیج هم از بلیط های معمولی بیشتر است.

این پکیج ها به وسیله وب سایت Ajax Travel قابل خریداری هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 0031 548 377 666 تماس گرفته یا به این آدرس [email protected] ایمیل بزنید.

تماشاچیان

تور ورزشگاه

ورزشگاه آمستردام آرنا، توری با نام دنیای آژاکس دارد که شامل بازدید از اتاق رسانه، محل مصاحبه (mixed zone)، منطقه ها وی آی پی و رختکن ها است. تور حدود 60 دقیقه طول می کشد و به دو زبان آلمانی و انگلیسی است.

برنامه تور کاملا به فصل بستگی دارد. از سپتامبر تا ژوئن تورها هرروز هفته در ساعات 11 صبح، 12:15 ظهر، 1:30 بعدازظهر، 2:45 بعدازظهر، 4:30 بعد از ظهر هستند.

از جولای تا آگوست (در تعطیلات مدارس) تور در ساعات 11 صبح، 12:15 بعد از ظهر، 12:45 بعد از ظهر، 1:30 بعدازظهر، 2:45 بعدازظهر، 4 بعداز ظهر و 5 بعدازظهر برگزار می گردد. برنامه تورها ممکن است تغییر کند و در روزهای مسابقه کنسل گردد.

قیمت تور 17.5 یورو است و احتیاجی به رزرو ندارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 20 311 1336 (0) 0031 تماس بگیرید یا به این آدرس [email protected] ایمیل بزنید.

موزه باشگاه آژاکس هم در مرکز شهر آمستردام در Rembrandtplein قرار گرفته است.

منبع: کجارو / stadiumguide.com
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1863

به "تور هلند: ورزشگاه آمستردام آرنا؛ یکی از میزبانان یورو 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: ورزشگاه آمستردام آرنا؛ یکی از میزبانان یورو 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید