بازسازی Half، Life 2 در راه است؛ ساخته هواداران و تأییدشده سازندگان اصلی

به گزارش لیسو، هواداران سری بازی های هاف لایف پیروز ردی از بازسازی بازی هاف لایف 2 را در فروشگاه استیم پیدا نموده اند. در حقیقت این بازسازی نسخه کامل تری از یک ماد (ابتدای کلمه Modification به معنای دستکاری) برای این بازی است که گرافیک بازی را بهتر و باگ های مختلفی را رفع می کرد. قرار است این ماد عظیم تر گردد و رسما با پشتیبانی شرکت ولو (Valve) در فروشگاه استیم عرضه گردد.

بازسازی Half، Life 2 در راه است؛ ساخته هواداران و تأییدشده سازندگان اصلی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

شرکت ولو را با امتناع از عدد 3 و پشتیبانی از جامعه گیمرها می شناسیم. این شرکت در فروشگاه خود از سازندگان دستکاری برای بازی ها پشتیبانی می نماید، در طول تاریخ به شکل های مختلف بستری برای انتشار بازی های مستقل فراهم و به سازندگان آن ها یاری نموده و از این طریق دنیای بازی های ویدیویی را تغییر داده است. یکی دو سال پیش بود که بازی بلک میسا (Black Mesa)، بازسازی کامل قسمت اول بازی هاف لایف به وسیله هواداران این سری ساخته شده و با پشتیبانی کامل و مستقیم شرکت ولو در فروشگاه استیم منتشر شد.

قرار است ماجرای بلک میسا برای بازی هاف لایف 2 هم تکرار شود. البته این بازسازی مانند بلک میسا اساسی نیست و هسته مرکزی آن همان بازی هاف لایف 2 اصلی است. برنامه این است که بازی هاف لایف 2 در کنار یک دستکاری نسبتا قدیمی از این بازی قرار بگیرد و به نام نسخه بازسازی شده بازی هاف لایف 2 به جهانیان عرضه شود.

وب سایت SteamDB.info یکی از عظیم ترین پایگاه های داده ای است که اطلاعات نسبتا کاملی از فروشگاه استیم در خود دارد. ماجرای کشف واقعی بودن نسخه بازسازی شده بازی هاف لایف 2 این بود که صفحه ای برای بازسازی بازی هاف لایف 2 در این وب سایت پیدا شد. این محصول تحت نام Half-Life 2: Remastered Collection در پایگاه داده فروشگاه استیم وجود دارد. از آنجایی که نام این بازی کلمه مجموعه را در خود دارد احتمالا قسمت های اول و دوم بازی هاف لایف 2 هم در کنار بازی اصلی هستند و این بازسازی هر سه بازی هاف لایف 2 را در خود خواهد داشت.

ماد قبلی سازندگان این بازسازی که فقط Half-Life 2:Update نام دارد از فروشگاه استیم قابل دریافت است. اصلی ترین بهبود این ماد برای نورپردازی بازی هاف لایف 2 است. در کنار نورپردازی پیشرفته تر، با نصب کردن این ماد افکت هایی مانند سیستم های ذرات و مه بازی هاف لایف 2 بهتر می شوند و باگ های متعددی از این بازی رفع می شوند. البته تمام این بهبودها با حفظ کردن روح اصلی بازی هاف لایف 2 اتفاق افتاده اند و تغییر اساسی در بازی ایجاد نشده. این ماد به قدری عظیم و پیشرفته شده که به یک بازی کامل و جداگانه ارتقا یافته.

بر اساس توییت جدیدی از تایلر مک ویکر (Tyler McVicker)، خبرنگار اخبار مرتبط با شرکت ولو تعیین شده که این پروژه با اجازه و پشتیبانی خود شرکت ولو پیشرفته. البته تعیین است زمانی که این بازی وارد پایگاه داده فروشگاه استیم شده قطعا همکاری با خود شرکت ولو در جریان است. هنوز هیچ اطلاعاتی از بازسازی بازی هاف لایف 2 اعلام نشده اند و به گفته مک ویکر به زودی گزارش هایی منتشر خواهند شد.

شرکت ولو در حال حاضر پروژه های مختلفی دارد و به خود زحمت نمی دهد بازی های قدیمی خود را بازسازی کند؛ برای همین است که هواداران به شکل خودجوش دست به کار می شوند. شرکت ولو در حال حاضر از پلتفرم واقعیت مجازی پشتیبانی می نماید و پارسال با عرضه بازی هاف لایف: الیکس (Half-Life: Alyx) به همه نشان داد که واقعیت مجازی هم می تواند میزبان بازی های عظیم و کامل باشد. چند هفته پیش شرکت ولو دستگاه قابل حملی را به نام استیم دک معرفی کرد که نیامده هواداران زیادی پیدا نموده. از سمت دیگر ولو قول داده که قرار است دوباره به حوزه ساخت بازی های ویدیویی باز شود و ما منتظر محقق شدن این قول هستیم.

منبع: PCGamersN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1708

به "بازسازی Half، Life 2 در راه است؛ ساخته هواداران و تأییدشده سازندگان اصلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازسازی Half، Life 2 در راه است؛ ساخته هواداران و تأییدشده سازندگان اصلی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی Half، Life 2 در راه است؛ ساخته هواداران و تأییدشده سازندگان اصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید