ترامپ خواستار برگزاری جلسه محاکمه فوری خود در سنای آمریکا شد

به گزارش لیسو، ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که دموکرات ها در پی فرار از پیگیری محاکمه هستند اما او محاکمه فوری را ترجیح می دهد.

ترامپ خواستار برگزاری جلسه محاکمه فوری خود در سنای آمریکا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه ضمن انتقاد از تصمیم نانسی پلوسی، رئیس مجلس کنندگان در جلوگیری از فرستادن طرح دو ماده ای استیضاح او به سنای آمریکا، گفت که خواهان برگزاری هرچه سریع تر جلسۀ محاکمه خود در سنای این کشور است.

او در مجموعه پیام هایی توئیتری نوشت: پس از آنکه دموکرات ها در مجلس کنندگان برای من هیچ پروسۀ دادرسی مناسبی برگزار نکردند، نه وکلایی، نه شاهدانی، هیچی؛ حالا می خواهند به سنا بگویند که چگونه این محاکمه را برگزار کند. در واقع آنها هیچ چیزی برای اثبات ادعاهایشان ندارند و هرگز چیزی در این باره نشان نداده اند. آنها می خواهند از این شرایط خلاص شوند، من یک محاکمه فوری می خواهم.

ترامپ که مطمئن است سنای آمریکا که جمهوریخواهان اکثریت آن را در اختیار دارند هرگز به استیضاح او رای موافق نخواهند داد، در ادامه نوشت: دموکرات های مجلس کنندگان نتوانستند حتی یک رای از سوی جمهوری خواهان برای این فریب استیضاح به دست آورند. جمهوری خواهان هرگز اینقدر متحد نبوده اند. پفراینده ای که دموکرات ها بسته اند آنقدر بد است که آنها حتی نمی خواهند با این پفراینده به دادگاه بفرایند.

وی در سومین پیامش نیز می نویسد: دلیل اینکه دموکرات ها نمی خواهند طرح استیضاح را به سنا بفرستند، این است که نمی خواهند نه سیاستمدار فاسد و حیله گر آدام شیفت، نه افشاگر، نه خبرچین و افشاگر گمنام دوم و نه بایدن ها مجبور به شهادت با ادای سوگند شوند.

این پیام های توئیتری پس از آن منتشر شد که اکثریت سنا به رهبری میچ مک کانل در رسیدن به توافقی با اقلیت دموکرات ها به رهبری چاک شومر، در موضوع چگونگی برگزاری محاکمه و استیضاح در سنا ناکام ماندند.

بنا بر اعلام دو سناتور، این دو رهبر مدت 20 دقیقه به صورت خصوصی ملاقات کرده اند اما گفتگوهای اولیه به دلیل اختلاف نظر دربارۀ زمان انتقال این طرح به سنا و ساختار برگزاری جلسه استیضاح متوقف شده است.

این اختلافات در نهایت باعث شد که تصمیم گیری دربارۀ زمان انتقال طرح استیضاح ترامپ به سنا همچنین چگونگی تشکیل محاکمه او در صحن سنا، به بعد از تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی موکول شود.

انتظار می رود که هر دو طرف در جریان این تعطیلات همچنان روی موضوع چگونگی رسیدن به توافقی بین حزبی کار کنند.

طبق قوانین ایالات متحده، فرایند رسیدگی به تخلفات رئیس جمهوری با تصویب طرحی در مجلس کنندگان برای سلب صلاحیت از او آغاز می شود. در صورت تصویب این طرح، موضوع در جلسه مشترک مجلس کنندگان و مجلس سنا مورد رسیدگی قرار می گیرد. در این جلسه، مجلس کنندگان عملا نقش دادستان را دارد و اتهامات علیه رئیس جمهوری را مطرح می کند و شواهد و مدارک خود را ارائه می دهد. کنندگان مجلس سنا نیز در واقع نقش قاضی این پفراینده را برعهده می گیرد.

حزب جمهوریخواه دارای اکثریت کرسی های مجلس سناست.

در انتها مذاکرات دو مجلس، کنندگان مجلس سنا در مورد سلب صلاحیت رئیس جمهوری رای گیری می کنند. در صورتی که دو سوم سناتورها رئیس جمهوری را فاقد صلاحیت بدانند، به عدم کفایت او رای می دهند و رئیس جمهوری را خلع می کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 653

به "ترامپ خواستار برگزاری جلسه محاکمه فوری خود در سنای آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خواستار برگزاری جلسه محاکمه فوری خود در سنای آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید