تنگه کفنه لا ، نگین شهرستان بدره

به گزارش لیسو، تنگه کفنه لا در شهرستان بدره استان ایلام، یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های طبیعی ایران محسوب می گردد. این تنگه با چشم اندازهای زیبا، کوه های سرسبز، صخره های سنگی باشکوه و آب و هوای دلپذیر خود، هر ساله تعداد زیادی مسافر عاشق طبیعت را راهی بدره می نماید. اگر شما هم به ایرانگردی و بازدید از جاذبه های طبیعی ایران علاقه دارید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را به نگین شهرستان بدره، تنگه کفنه لا ببریم.

تنگه کفنه لا ، نگین شهرستان بدره

معرفی تنگه کفنه لا

این تنگه در استان ایلام، شهرستان بدره و در نزدیکی روستایی به نام روستای تلخاب قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی این تنگه، این مکان را برای کوهنوردی و صخره نوردی حرفه ای مناسب نموده است. تنگه کفنه لا یکی از خطرناک ترین و مخوف ترین تنگه های ایران است که با صخره های بلند و رود خروشان سیمره که در آن جاری است، در گذشته جان بسیاری را گرفته و به همین علت به این نام شناخته می گردد. چندین سال پیش و زمانی که پروژه ساخت سد سیمره کلید می خورد، بسیاری از کارگرانی که در این پروژه شرکت نموده بودند، در این تنگه و دره های مرگباری که دارد، جان خود را از دست دادند. به همین علت هم صخره نوردی در این منطقه برای افراد حرفه ای بوده و افرادی که تخصص ندارند باید تنها از طبیعت آن لذت ببرند. طبیعت اطراف این تنگه بسیار زیبا بوده و به تنهایی می تواند یک سفر خاطره انگیز و بی خطر را برای شما به ارمغان بیاورد.

امکانات رفاهی و گردشگری تنگه کفنه لا

با وجود این که مسافران بسیاری از تنگه کفنه لا استقبال نموده و برای کوهنوردی، صخره نوردی و طبیعت گردی به این مکان می روند، اما امکانات رفاهی و گردشگری چندانی در این منطقه ساخته نشده است. تمامی افراد باید وسایل ضروری، خوراکی، نوشیدنی، وسایل یاری های اولیه و سایر موارد این چنینی را همراه خود داشته باشند. با وجود این که تهیه بعضی از لوازم در این مکان سخت بوده و افراد باید از قبل آمادگی لازم برای سفر را داشته باشند، اما علت معروف بودن این جاذبه گردشگری هم بکر بودن و آرامش بخش بودن طبیعت آن است. در صورتی که قصد دارید تا برای کوهنوردی و صخره نوردی به این تنگه بروید، حتماً وسایل ضروری و یاری های اولیه را همراه داشته باشید. کوهنوردی و صخره نوردی در این مکان به افراد غیرحرفه ای به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

برترین زمان سفر به تنگه کفنه لا

برترین زمان سفر به تنگه کفنه لا در ایلام، فصل بهار است. در ماه های فروردین و اردیبهشت، آب و هوای این منطقه در برترین حالت خود قرار داشته و مسافران می توانند از طبیعت اطراف لذت برده، در آب و هوای بهاری به طبیعت گردی پرداخته یا این که بساط پیک نیک خود را راه بیندازند. در صورتی که امکان سفر به این تنگه در فصل بهار برای شما وجود ندارد، می توانید در فصل پاییز از طبیعت پاییزی و رنگارنگ منطقه لذت ببرید. از اوایل تیرماه تا اواخر شهریور آب و هوای منطقه رو به گرما رفته و پس از انتها فصل پاییز و با آغاز دی ماه هم به علت سرمای زیاد هوا، سفر به تنگه کفنه لا توصیه نمی گردد. بنابراین اگر می خواهید تا در برترین شرایط آب و هوایی به این تنگه سفر کنید، پیشنهاد ما ماه های فروردین، اردیبهشت، مهر و آبان است.

اقامتگاه های نزدیک به تنگه کفنه لا

در نزدیکی خود تنگه کفنه لا امکانات اقامتی و اقامتگاهی وجود نداشته و افرادی که می خواهند شب را در این منطقه سپری نمایند باید حتماً تجهیزات کمپینگ و چادر زدن را همراه خود داشته باشند. اما در صورتی که طرف دار کمپینگ نیستید یا تجهیزات لازم را ندارید هم می توانید به روستاهای اطراف یا شهرستان بدره مراجعه کنید. بدره به تنگه کفنه لا بسیار نزدیک بوده و می توانید پس از بازدید از تنگه، به اقامتگاه ها، هتل ها و بوم گردی های بدره باز شد. در روستاهای اطراف هم امکان پیدا کردن اقامتگاه و بوم گردی وجود دارد.

جاذبه های تماشای اطراف

شهر بدره یکی از زیباترین شهرهای استان ایلام بوده و به غیر از تنگه کفنه لا، جاذبه های تماشای زیبای دیگر هم دارد. اگر می خواهید مدت زمان بیشتری را در بدره سپری کنید، پس از بازدید از این تنگه می توانید از سایر تماشای های بدره هم بازدید کنید. بعضی از مهم ترین و برترین جاذبه های گردشگری بدره در نزدیکی تنگه کفنه لا شامل روستای کلم، سد سیمره، تنگه لارت، تنگه کافرین و بسیاری جاذبه های دیگر اشاره نمود. بعضی از این جاذبه ها به قدری به این تنگه نزدیک هستند که در یک روز می توان از آن ها تماشا کرد.

پوشش گیاهی و جانوری تنگه کفنه لا

در اطراف تنگه کفنه لا می توانید انواعی از گونه های گیاهی کوهستانی مانند بلوط، بنه، زالزالک، زرشک، گون و بسیاری بوته ها و گیاهان علفی دیگر را مشاهده کنید. طبیعت اطراف این منطقه در فصل بهار بسیار سرسبز بوده و می توانید گل ها، بوته ها و گیاهان بسیاری را مشاهده کنید. پوشش جانوری اطراف این تنگه هم بسیار متنوع بوده و حیوانات زیادی در نزدیکی این تنگه زندگی می نمایند که بعضی از آن ها شامل کل، بز کوهی، گرگ، روباه و پرندگان مختلف می شوند. به همین علت هم اگر قصد دارید تا در نزدیکی تنگه کمپ بزنید، بهتر است که در محل های امن این کار را انجام بدهید.

بازدید از جاذبه های طبیعی ایران با خبرنگاران

تنگه کفنه لا یکی از زیباترین و در عین حال ترسناک ترین تنگه های ایران بوده که در گذشته جان بسیاری از افراد، به ویژه کارگران سد سازی را گرفته است. با این وجود، طبیعت اطراف این منطقه به قدری زیباست که به هیچ عنوان نمی توان از آن چشم پوشی کرد. می توانید در فصل های بهار و پاییز، به ویژه ماه های فروردین و اردیبهشت، به همراه خانواده و دوستان خود به این تنگه آمده و از طبیعت زیبای اطراف آن تماشا کنید. برای کوهنوردی، صخره نوردی و شنا در رود سیمره، توصیه می کنیم که تجهیزات لازم را داشته باشید. بعلاوه انجام این ورزش ها به افراد غیرحرفه ای به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. چرا که در گذشته بسیاری از افراد در این منطقه جان خود را از دست داده اند. اگر به طبیعت گردی در ایران علاقه دارید و می خواهید که با جاذبه های طبیعی بیشتری آشنا شوید، سایر مطالب خبرنگاران را از دست ندهید.

سؤالات متداول

تنگه کفنه لا کجاست؟

تنگه کفنه لا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران در استان ایلام و نزدیکی شهرستان بدره است.

علت نام گذاری تنگه کفنه لا چیست؟

این تنگه یکی از خطرناک ترین تنگه های ایران بوده و در گذشته جان افراد زیادی را گرفته است. به همین علت هم به آن کفنه لا می گویند.

برترین زمان سفر به تنگه کفنه لا کی است؟

برترین زمان سفر به تنگه کفنه لا برای لذت بردن از آب و هوای منطقه و طبیعت سرسبز فصل بهار و بعد از آن فصل پاییز است.

امکان شنا در تنگه کفنه لا وجود دارد؟

این تنگه یکی از خطرناک ترین تنگه های ایران بوده و شنا، صخره نوردی و کوهنوردی در آن به افراد غیرحرفه ای توصیه نمی گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1403 بروزرسانی: 9 مهر 1403 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2282

به "تنگه کفنه لا ، نگین شهرستان بدره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگه کفنه لا ، نگین شهرستان بدره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید