خبرنگاران 115 راس دام قاچاق در قصرشیرین کشف شد

به گزارش لیسو، قصرشیرین- خبرنگاران- مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین گفت: 115 راس دام قاچاق در نوار مرزی خسروی از توابع این شهرستان با هوشیاری ماموران هنگ مرزی حین خروج از کشور کشف شد.

خبرنگاران 115 راس دام قاچاق در قصرشیرین کشف شد

سرهنگ جهانگیر قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این تعداد دام سبک از سوی افراد سودجو در حال خروج از کشور بود و با هوشیاری پرسنل هنگ مرزی کشف و ضبط و در این رابطه برای تحقیقات بیشتر پرونده قضایی تشکیل شد.

وی گفت: دام ها از نوع قوچ نر است و سودجویان قصد داشتند دام ها را به عراق صادر نمایند که با رصد و هوشیاری نیروهای هنگ مرزی، پیروز به خروج دام ها از کشور نشدند و این محموله دام تحویل تعزیرات حکومتی شد.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز چندین مرحله دام قاچاق از قاچاقچیانی که قصد ضربه مالی به کشور را دارند کشف شده از این رو مقابله با سودجویان و قاچاقچیان را با تمام توان ادامه خواهیم داد و مرزهای این منطقه به طور کامل در رصد و کنترل نیروهای مرزبانی است.

باتوجه به اینکه پلاک گذاری بیشتر برای دام های مولد انجام می گردد از این رو قاچاق در بحث دام های نر و پرواری اتفاق می افتد که البته طبق گفته متولیان به منظور جلوگیری از قاچاق احشام، دام ها مصادره شده و برای قاچاقچیان جریمه نقدی نیز لحاظ می گردد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی واقع شده است و مبادلات مالی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1461

به "خبرنگاران 115 راس دام قاچاق در قصرشیرین کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 115 راس دام قاچاق در قصرشیرین کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید