خبر خوش برای 5 هزار دانشجو

به گزارش لیسو، جانشین رئیس سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از عضویت رایگان 5 هزار دانشجو در پایتخت با حمایت شهرداری در بیدود اطلاع داد و گفت: کوشش می کنیم این موضوع تا ابتدای مهر محقق گردد.

خبر خوش برای 5 هزار دانشجو

یوسف حجت، جانشین رئیس سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت وگو با فارس، در ارتباط با برنامه های شهرداری در زمینه دوچرخه سواری گفت: مدیریت دوچرخه های بیدود کاملا در دست بخش خصوصی است و هر دوچرخه حدود 2 میلیون تومان ارزش دارد و روزانه 20 هزار تومان هزینه پشتیبانی آن می گردد.

وی گفت: امیدواریم دوچرخه های بیدود به سودآوری برسند و این بخش دچار ورشکستگی نگردد، البته 8 ماه پیش که فعالیت این دوچرخه های اشتراکی در پایتخت شروع شد، فقط روزانه 200 نفر از آن استفاده می کردند و اکنون خوشبختانه این رقم به 2 هزار مورد رسیده؛ یعنی 10 برابر شده و این رشد در 8 ماه عدد کمی نیست و امیدواریم ادامه یابد.

حجت با اشاره به اینکه در کشوری همچون چین از یک دوچرخه اشتراکی روزانه 10 بار استفاده می گردد، گفت: امیدواریم در کشور ما نیز این موضوع محقق گردد.

وی بیان داشت: ما به دنبال گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در پایتخت به ویژه در میان قشر جوان و دانشجویان هستیم؛ بر همین اساس به زودی قراردادی با شرکت بیدود و دانشگاه ها خواهیم داشت تا دانشجویان بیشتر از دوچرخه های اشتراکی استفاده نمایند.

وی در خصوص جزئیات این قرارداد و خبر خوش برای دانشجویان، گفت: کوشش داریم که برای 5 هزار دانشجو در 5 دانشگاه محدوده مرکزی شهر تا ابتدای مهر عضویت رایگان در بیدود را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه این برنامه برای 5 دانشگاه است و از هر دانشگاه هزار دانشجو درنظر گرفته شده است، گفت: بر همین اساس دیگر لازم نیست که دانشجویان 159 هزار تومان جهت عضوشدن در بیدود را پرداخت نمایند.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواری در همه سنین امکان پذیر نیست و دوچرخه های بیدود احتیاج به همراه داشتن موبایل جهت استفاده از اپلیکیشن مربوطه دارند، اعلام کرد: بر همین اساس درنظرگرفتن این تسهیلات برای دانش آموزان امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 300

به "خبر خوش برای 5 هزار دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای 5 هزار دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید