راهنمای سفر به تایلند

به گزارش لیسو، تایلند را می توان جزو سه مقصد گردشگری محبوب ایرانی ها دانست که انتخابی بی دلیل هم نیست. سواحل پر تعداد، آب های شفاف، جزایر زیبا با طبیعتی بکر و فرهنگ خاص که نمود آن در معابد بودایی مشهود است از این کشور مقصدی عالی برای سفر ساخته اند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به تایلند

با سفر ارزان به تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

تایلند یا پادشاهی تایلند به پایتختی شهر بانکوک کشوری عمدتا بودایی است که همین امر بر فرهنگ مردم تاثیر بسزایی گذاشته است.

معابد بودایی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ مردم این کشور به شمار می روند که البته نقش بسیار مهمی هم در صنعت گردشگری ایفا می نمایند.

علاوه بر این تایلند به خاطر جزیر پر تعداد با سواحل شنی اش و همچنین غذاهای خیابانی شهرتی جهانی دارد.

نام تابلند بر گرفته از دو کلمه thai و land به معنی سرزمین لبخند است. فوکت یا پوکت، پاتایا، بانکوک و استان کرابی مهم ترین مقصدهای سفری تایلند هستند که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردارند.

بهتر است برنامه سفرتان به تایلند را به گونه ای تنظیم کنید که از زمان برگزاری جشنواره ها آگاه باشید.

قابل توجه ترین جشنواره ها این کشور لوی کراتونگ (Loy Krathong) و Songkran هستند که در ماه نوامبر و آوریل برگزار می شوند. جشنواره یا فستیوال Songkran به عنوان جشن سال نوی تایلندی شناخته می شود و گذشته از معانی معنوی عمیقی که دارد، این جشنواره نوعی آب بازی فراگیر است که برای چند روز و نهایت یک هفته در بعضی نقاط انجام می شود.

جشنواره لوی کراتونگ نیز کمی جدی تر است و به عنوان فستیوال نور شناخته می شود. این مراسم تجربه زیبایی است که در آن، آسمان این کشور با نور صدها فانوس و کراتونگ (کلکی هایی ساخته شده از برگ موز) شناور درون آبراه ها و رودخانه ها روشن می شود.

اطلاعات ضروری

  • اختلاف ساعت با تهران: 3:30+
  • زبان رسمی: تایلندی
  • واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)
  • نوع برق شهری: 220 ولت با فرکانس 50 هرتز (دوشاخه های نوع A، B و C)
  • پیش شماره کشور: 66+
  • شماره اضطراری (پلیس، آمبولانس، آتشنشانی): 911
  • شماره پلیس گردشگری: 1155
  • جهت رانندگی: چپ

وضعیت آب و هوایی

پوکت

با وجود دور نبودن از شمال خط استوا، پوکت در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب . با درجه حرارتی ثابت است. فصول خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می انجامد، اما همیشه طی ماه های بارانی، رگبار بعد از ظهر به جای بارش مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی محسوب می شود.

استان کرابی

کرابی آب و هوایی گرراستای دارد و دمای آن تنها 8 درجه سانتی گراد بالاتر از دمای خط استوا است. به طور کلی دو فصل در این منطقه حکمفرماست (گرم و خشک، خنک و مرطوب)، با این وجود، دمای هوا به ندرت در تمام طول سال به پایین تر از 27 درجه سانتی گراد نزول می نماید.

اما متاسفانه، بادهای موسمی که آب و هوای این استان را کنترل می نمایند به موقع جهت شان را در هر زمان از سال تغییر نمی دهند. به عنوان مثال ممکن است باران در اواخر ژوئن آغاز شود، بعد به مدت چند ماه متوقف و دوباره در ماه ژانویه آغاز به بارش کند.

بنابراین این امکان وجود دارد در فصل های خشک به خصوص در آغاز هم شاهد بارش باران باشیم و همچنین به مدت چندین هفته در فصل های بارانی خورشید جادوی خودش را به معرض نمایش بگذارد.

تنها زمانی که می توان ثبات آب و هوایی را پیش بینی کرد، هوای گرم و خشک در ماه مارس و آوریل (37 درجه سانتی گراد) و بارش باران در اواخر سپتامبر و اکتبر است. به طور کلی درجه حرارت هوای سالانه در کرابی به جز ماه های مارس و آوریل (37 درجه) بین 28 تا 32 درجه سانتی گراد در روز نوسان دارد.

البته در ماه های که باران های سیل آسا می بارد این دما تا مرز 24 درجه سانتی گراد هم کاهش پیدا می نماید. شب ها اما قضیه فرق می نماید و دمای هوا به مرز 5 تا 10 درجه سانتی گراد می رسد که ممکن است در این مدت احساس سرما کنید. بنابراین همراه داشتن لباس مناسب فراموش نشود. بد نیست به رطوبت هوا هم اشاره کنیم که از 60 تا 90 درصد نوسان دارد.

پاتایا

پاتایا دارای اقلیمی گرراستای است که به دلیل نزدیکی با بانکوک، شباهت بسیاری به آب و هوای این شهر دارد اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک تری دارد.

زمستان های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می شود. فصل های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می کشند، ولی در طول ماه های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهیم بود. در این شهر، باران به جای بارش نم نم و طولانی، بیشتر به صورت رگباری و کوتاه مدت می بارد

بانکوک

مانند هر شهر گرراستای، بانکوک هم دارای دو فصل خشک و بارانی است. در همه روزهای سال هوای داغ را تجربه خواهید کرد. البته این هوا برای اغلب مردم قابل تحمل است. همچنین حتی در طول فصول خشک هم رطوبت قابل توجهی در هوا وجود دارد.

گرم ترین ماه سال آوریل است و در تابستان به دلیل پوشش مداوم ابرها کمی هوا خنک می شود. فصل خشک نیز از نوامبر تا آوریل به طول می انجامد و دسامبر و ژانویه هیچ گونه بارانی به زمین نخواهد نشست.

فصل بارانی از ماه مه تا اکتبر طول می کشد و در این مدت معمولا طی دوره های کوتاه باران خواهد بارید. ماه های دسامبر و ژانویه بهترین زمان برای سفر به بانکوک محسوب می شوند، با این وجود بانکوک شهری مدرن به شمار می رود و به خوبی برای روزهای بارانی آماده شده است، بنابراین در هر موقع از سال می توان از این شهر دیدن کرد.

هزینه های مرسوم

نکته:

تمام قیمت ها در تاریخ 22 تیرماه سال 1396 بروزرسانی شده است.

هتل

قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره در تایلند

  • واحد پول: بت(بات) تایلند(هر بت معادل 116 ریال)

کیفیت هتل

مقصد

1

ستاره

2

ستاره

3

ستاره

4

ستاره

5

ستاره

پاتایا

374 تا 1088

544 تا 2511

1088 تا 4116

1360 تا 4422

2619 تا 6565

پوکت

204 تا 1292

442 تا 2041

612 تا 3402

1292 تا 5307

2789 تا 7552

استان کرابی

300 تا 450

290 تا 2500

399 تا 5500

990 تا 6262

1627 تا 15312

بانکوک

272تا 476

374 تا 1632

510 تا 1701

816 تا 2109

2449 تا 5000

مواد غذایی

قیمت هایی که در زیر آمده است برای یک وعده غذای مقرون به صرفه است که اغلب می توانید از رستوران های محلی یا اغذیه فروشی های خیابانی تهیه کنید.

صبحانه

پاتایا 25 تا 100 بات، پوکت و کرابی 50 تا 150 بات، بانکوک 30 تا 120 بات

ناهار

پاتایا 40 تا 120 بات، پوکت و کرابی 80 تا 200 بات، بانکوک 40 تا 200 بات

شام

پاتایا 100 تا 200 بات، پوکت و کرابی 150 تا 300 بات، بانکوک 80 تا250 بات

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه مند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 1899 و 1110 بات تایلند تهیه کنید.

به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها براساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که شامل اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید

حمل و نقل

هر 3 کیلومتر جابجایی با تاکسی

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر (ساحل پوکت)

اتوبوس و مترو (فقط بانکوک) از فرودگاه تا مرکز شهر (سواحل پوکت)

هر 3 کیلومتر جابجایی با توک-توک

اتوبوس در سطح شهر

ترن هوایی

پاتایا

49 تا 70 بات

750 تا 1400 بات

200 تا 250 بات

30 بات

پوکت

650 تا 1000 بات

25 تا 40 بات

300 تا 400 بات

25 تا 40 بات

کرابی

400 بات

80 بات

40 بات

بانکوک

60 تا 100 بات

250 تا 400 بات

45 تا 90 بات

50 تا 100 بات

15 تا 52 بات

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

مانند محلی ها باشید

بهترین راه برای صرفه جویی در تایلند زندگی مانند محلی ها است. از اتوبوس های محلی، غذاهای خیابانی و نوشیدنی های محلی بهره ببرید. به طور متوسط یک فرد تایلندی با هزینه ای کمتر از 7750 بات ماهانه در بانکوک و حتی کمتر در مناطق بیرون شهر، زندگی می نماید.

اگر در هتل های ارزان اقامت کنید و غذاهای خیابانی بخورید هزینه هر روز زندگی شما کمتر از 335 بات خواهد بود.

غذاهای خیابانی بخورید

از خوردن غذاهای خیابانی نترسید. این غذاها حتی بیش تر از رستوران ها سالم هستند. اگر این گونه نبود هر روزه تایلندی ها در غرفه های خیابانی برای خوردن غذا جمع نمی شدند. بهترین غذاهای تایلندی را در غرفه های خیابانی آن و با قیمتی خیلی کمتر از رستوران ها خواهید یافت.

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه، می توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار پیش روی شما قرار می دهد.

این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟

تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوست هایی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

در تورهای پیاده روی شرکت کنید

یکی از تفریحات رایج در سفر به هر شهری، تماشای محیط آن است. در بعضی از شهرها مانند پاتایا، لزومی به استفاده از وسیله نقلیه برای جابه جایی در اطراف نیست. از این رو بهترین و ارزان ترین کار، شرکت در تورهای پیاده روی رایگانی است که هرروزه در نقاطی از این شهر برگزار می شود.

این تورها فرصتی عالی برای آشنایی با نقاط عمده شهر، با کمترین هزینه را در اختیارتان می گذارد.

جاذبه ها

پاتایا

تورهای دوچرخه سواری RBB

بهترین راه برای تماشای اغلب نقاط شهر، شرکت در تورهای دوچرخه سواری است. پیشنهاد ما تورهای RBB است که طی آن راهنمایی کارکشته شما را برای بازدید از مدارس محلی، جامعه های مختلف شهر و نقاط جالبی که ممکن است هرگز به تنهایی آن ها را پیدا نکنید، راهنمایی می نماید.

به علاوه، رکاب زدن در طول سفر می تواند کمی به تناسب اندام شما یاری کند. ضمن اینکه این تورها تجربه ای مانند یک فرد بومی این شهر را برایتان فراهم می نماید.

روستای فیل ها

یکی از جالب ترین روستاهای پاتایا، روستای فیل ها است که امکان یادگیری در خصوص فیل ها، سواری و تماشای این موجودات دوست داشتنی از نزدیک را برایتان فراهم می نماید.

یکی از جالب ترین کارهایی که می توانید در این روستا انجام دهید، غذا دادن به فیل ها است. سرگرمی بسیار جذابی که لحظات شادی را برایتان رقم خواهد زد. به علاوه نمایش هایی به همراه این حیوانات بامزه اجرا می شود که بی شک از تماشای آن ها لذت خواهید برد.

مجسمه بودای بزرگ

مجسمه زیبا و طلایی بودا در بالای تپه ای مسحورنماینده که مناظری خیره نماینده از شهر و خط ساحلی را ارایه می دهد، قرار گرفته است. این مجسمه و محیط اطرافش، فرصتی عالی برای عکاسی در اختیار علاقه مندان می گذارد.

برای رسیدن به بودا باید تعدادی پله را بالا بروید که البته کاملا ارزشش را دارد، بنابراین برنامه سفرتان را طوری تنظیم کنید تا به گرمای ظهر برخورد نکنید.

بدون شک مجسمه طلایی بودای بزرگ از آن دست جاذبه های تایلند است که در سفر به پاتایا، حتما باید ببیند.

معبد وات فرا یایی

معبد وات فرا یایی (Wat Phra Yai) یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا است. این معبد سال 1972 ساخته شده و یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا در آن واقع شده است که 12 متر ارتفاع داشته و رو به دریا قرار گرفته است.

در اطراف این مجسمه، بتکده های کوچکی قرار گرفته است که برای رسیدن به آن ها ضروری است راستا نسبتا زیادی را پیاده طی کنید. البته این میر واقعا زیبا است و ارزش پیاده روی را دارد.

مینی سیام

سایز کوچک شده و ماکت هایی از آثار باستانی کشور های مختلف جهان را در این منطقه از شهر پاتایا می توانید ببینید.

بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند وهم چنین تخت جمشید (پارسه) که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده، در این مکان گردآوری و به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

سیام نام قدیم این شهر است و مینی سیام در واقع به معنی تایلند کوچک شده را برای ما تداعی می نماید.

باغ نانگ نوچ

اغلب نمایش های فرهنگی و شوی بسیار معروف فیل ها را در این باغ استوایی می توانید ببینید.

باغ نانگ نوچ در 18 کلیومتری غرب پاتایا واقع شده است. در این باغ گروهی از خانه های سنتی پاتایا، مجموعه ای بی نظیر از گل های ارکیده و انواع گل ها از نقاط مختلف جهان است. اگر به گیاهان تزیینی علاقه مند هستید، بازدید از این باغ باشکوه را از دست ندهید.

پناهگاه مذهبی حقیقت

با فاصله اندکی از شمال مرکز پاتایا، معبد دلفریب حقیقت واقع شده است که با ساختاری بر لبه دریا به همراه مناظری زیبا و مجسمه های بودا و هندو خودنمایی می نماید.

این بنای 105 متری یکی از بهترین آثار ساخته شده از چوب به شمار می رود و منعکس نماینده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. شوی دلفین ها از جمله سرگرمی های معروفی است که در این مکان اجرا می شود. از این مکان مقدس هر روز در ساعات 8 تا 18 می توانید بازدید کنید.

موزه ریپلی

در طبقه سوم مرکز خرید رویال گاردن مجموعه ای بی نظیر از عجیب ترین اشیا گوشه کنار جهان را خواهید دید. خطای چشم، ابزار شکنجه ابتدایی مثلا ماسک های ساخته شده از پوست انسان، انسانی با چهار چشم، اسبی با سه پا، ماکت کشتی تایتانیک که از میلیون ها چوب کبریت ساخته شده، سینمای 12 بعدی، تنها تعداد اندکی از اشیا نگهداری شده در این موزه جداب هستند.

این موزه همه روزه از ساعت 11 تا 23 باز و بازدید آن برای عموم مردم آزاد است.

موزه بطری های شیشه ای

بیش از 300 نمونه اثر هنری دست ساز که دورن بطری های شیشه ای نگهداری می شوند، در این موزه واقع شده است. این آثار که همگی متعلق به یک مجسمه ساز آلمانی به نام پیتر بدلایس است ماکت های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان، کلیساها، معبدها، کاخ ها و کشتی ها را به تصویر می کشد.

بدون شک دیدن این آثار خارق العاده یکی از شگف انگیزترین بخش سفرتان خواهد بود.

پوکت

جزیره فانگ انگا (Phang Nga Bay)

جزیره فانگ انگا که بیشتر به عنوان جزیره جیمز باند شناخته می شود (به دلیل حضور یافتن در یکی از فیلم های این سری)، مقصد خوبی برای سفری ماجراجویانه است. جاذبه های اصلی این جزیره، ساختارهای سنگ آهکی سربرافراشته از دریا هستند.

این جزیره همچنین میزبان دهکده ماهیگیری چوب پا شکل Koh Panyee است. چندین شرکت مختلف ارایه دهنده تور، امکان گشت و گذاری راحت را در این جزیره فراهم آورده اند که می توانید در یکی از آن ها شرکت کنید. در اینجا می توانید به غواصی، قایق سواری در میان غارهای آهکی و ماهیگیری بپردازید.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

بخواهیم صادقانه بگوییم، سفرتان به پوکت بدون بازدید از جزایر فی فی تکمیل نخواهد شد. از پوکت که حرکت کنید، حدود 1/5 ساعت طول می کشد تا به این جزایر زیبا برسید و اگرچه معمولا قایق ها پر از جمعیت هستند، اما مناظری که در طول راستا مشاهده می کنید، ارزشش را دارد.

در اینجا می توانید از خلیج مشهور مایا (لوکیشن فیلم The Beach) بازدید و روزتان را با غواصی، حمام آفتاب و تماشای مناظر افسون نماینده اطراف ادامه دهید.

تور پرواز هانومان (Flying Hanuman)

اگر از ارتفاع نمی ترسید و به زیپ لاین هم علاقه دارید، این تورها فرصتی عالی برای تجربه هیجانی فراموش نشدنی و تماشای بیشتر محیط های طبیعی پوکت را فراهم می آورند. چه تازه وارد باشید و دوره های کوتاه را انتخاب کنید، چه فرد بی باک و با تجربه ای باشید، در هرصورت راهنماهای انگلیسی زبان از ایمنی شما در هر قدمی که بر میدارید، اطمینان حاصل می نمایند.

اگر دنبال ترشح آدرنالین هستید، بی شک نباید فرصت شرکت در این تور را از دست بدهید.

مراکز درمانی و چشمه ها آب گرم

جاذبه های بسیاری را بازدید نموده اید و خسته هستید، بدون شک هیچ چیزی مثل چشمه آب گرم و ماساژ نمی تواند خستگی را از تن شما خارج کنید.

البته مطمئن شوید برای این کار به یکی از مراکز درمانی واقعی بروید و نه هتل ها، چرا که هتل ها تنها برای اینکه به اسم و رسمشان اضافه نمایند چنین خدماتی را ارایه می دهند و نمی توان در آن ها لذت واقعی چشمه آب گرم را تجربه کرد. در این مراکز می توانید از سونا، جکوزی، ماساژ روغنی و ماساژ تایلندی لذت ببرید.

تورهای وحش گشت سیام (Siam Safari)

شرکت سیام سافاری، تورهای طبیعت گردی را در پوکت اداره می نماید و تنها اردوگاه معتبر فیل در جنوب تایلند محسوب می شود. می توانید با همراهانتان در یک تور نیم روز شرکت کنید و سوار بر فیل ها یا قایق های سنتی در طول رودخانه، به دل طبیعت زیبای تایلند بزنید.

به علاوه فرصتی عالی برای یادگیری فرهنگ روستایی مردم تایلند در اختیار شما گذاشته می شود. اگر به وحش گشت علاقمند هستید، مطمئن باشید از ثبت نام در این تورها پشیمان نخواهید شد.

ساحل کاتا

ساحل کاتا یکی از مناطق دیدنی و تفریحی در پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده که با دماغه ای کوچک از هم جدا شده اند. این ساحل معمولا شلوغ اما بسیار زیبا است.

آفتاب درخشان و ماسه های سفید همراه با دریای آرام و تمیز، جلوه بیشتری به این ساحل زیبا داده اند. انواع اقامتگاه، رستوران، فروشگاه و امکانات مختلف ورزش های آبی در این مکان وجود دارد.

بودای بزرگ پوکت

اولین روز سفرتان را در اول صبح آغاز کنید و برای تماشای مناظری زیبا به سمت بودای بزرگ حرکت کنید.

در سمت شرق این تندیس خلیج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوکت و دماغه پانوا (Panwa) و همچنین در طرف غرب آن، امتداد زیبای سواحل کارون (Karon) و کاتا (Kata) قرار دارند. خود مجسمه هم با 45 متر ارتفاع ارزش بازدید بالایی دارد.

ساحل کامالا

ساحل کامالا در شمال ساحل پاتونگ واقع شده است و در آن خبری از شلوغی و سر و صدای پاتونگ نیست و محل مناسبی برای استراحت و گذران ساعاتی خوش است. این خلیج کوچک که محل مناسبی برای ماهیگیری نیز محسوب می شود و اطرافش را تماما جنگل های انبوه پوشانده اند، به عنوان یکی از زیبا ترین سواحل پوکت شهرت دارد.

با این که کامالا زیاد مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است، اما ویژگی های خاص خود را دارد. افرادی که به این ساحل علاقه دارند و به آن سفر می نمایند، همیشه به بقیه گوشزد می نمایند که از زیبایی های این ساحل برای بقیه تعریف نکنید چرا که همه به این جا می آیند و آن را خراب می نمایند!

رستوران لا گریتا

لاگریتا یکی از عاشقانه ترین رستوران هایی است که می توانید در پوکت پیدا کنید. این رستوران در انتهای جنوبی خلیج پاتونگ واقع شده است. رستوران لاگریتا دارای دو غذا خوری مجزا است،رستوران اصلی که هم فضای داخلی دارد هم فضای بیرونی و تراس لاگریتا که محیط فضای بازی عاشقانه و روبه دریا در طبقه دوم را در اختیار مشتریانش می گذارد.

هر دوی این غذاخوری ها محیط های زیبایی را پیش روی شما نمایش می دهند. علاوه بر این، غذاهای خوبی هم در این رستوران سرو می شود. معمولا در راهنماهای سفر، به رستوران ها نمی پردازیم مگر اینکه ارزشش را داشته باشد.

دماغه فرامپ سِپ (Phrompthep Cape)

اگر دوست دارید قبل از شام، غروب زیبای آفتاب را در محیطی جذاب تماشا کنید، دماغه فرامپ ِ سِپ برای این کار عالی است. هر روزه مردم زیادی برای تماشای غروب در اینجا جمع می شوند.

پارک موضوعی پوکت فانتاسی آ (Phuket FantaSea)

پارک فانتاسی آ مکانی عالی برای شب زنده داری کل خانواده است. این پارک با جاذبه ها متنوع، فروشگاه ها، رویدادهای و نمایش های فرهنگی بزرگ وهمچنین سیرک های جذاب علاوه بر مفرح بودن، نمایانگر فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند است. این مجموعه در زمینی به وسعت 140 هکتار واقع شده است.

بانکوک

کاخ بزرگ (بانکوک Grand Palace)

کاخ بزرگ مجموعه ای ارزشمند از ساختمان های سلطنتی است که قدمت قدیمی ترین بنای آن به قرن هفدهم میلادی باز می شود. این مجموعه از قرن هجدهم میلادی تاکنون محل اقامت رسمی پادشاهان رسمی تایلند بوده است.

در ساخت این مجموعه چشم نواز به طرزی هنرمندانه سبک معماری سنتی تایلند با معماری اروپایی ترکیب شده است که همین موضوع ارتباط با این نوع معماری را آسان تر می نماید.

این مجموعه 499 هزار متر مربعی متشکل از چند سازه است که از این میان شاید مشهورترین آن ها معبد بودای زمردین باشد. به هیچ وجه دیدن این مجموعه زیبا را از دست ندهید. درواقع سفر شما به بانکوک بدون تماشای آن تکمیل نخواهد شد.

بازارهای شناور (فلوتینگ مارکتز)

بازارهای شناور بانکوک، از آن دست نقاطی است که احتمالا در هر راهنمای سفر و سایت مربوط به تایلند از آن نام برده می شود. امروزه، پس از اینکه تجار توجه شان را معطوف افزایش محبوبیت بازار در میان گردشگران کردند، تمرکزشان از غذا به سمت مردم محلی سوق پیدا کرد تا به عنوان یک جاذبه توریستی عمل کند.

با این حال، هنوز هم می توانید قایق های چوبی سنتی و رنگ و رو رفته ای را ببینید که پر از میوه های تازه گرراستای، سبزیجات و غذاهای محلی تازه هستند.

اگر نگرانی چندانی بابت چانه زدن با فروشندگان ندارید و فقط می خواهید از بازار دیدن کنید، در یکی از تورهای راهنمای قایقی شرکت کنید. ثبت نام این تورهای قایقی برای بیشتر بازارچه های محبوب در آژانس های گردشگری بانکوک امکان پذیر است.

آیوتایا (Phra Nakhon Si Ayutthaya)

آیوتایا، پایتخت سابق تایلند تنها یک ساعت با ماشین از بانکوک فاصله دارد. این پایتخت قدیمی زمانی شهری پررونق و مرفه بود که اغلب معاملات تجاری تایلند در آن صورت می گرفت.

آیوتایا تاجران و فرستاده های زیادی را از سراسر جهان جذب و روابط دیپلماتیک نزدیکی با کشورهایی همچون پرتغال، چین، ژاپن و فرانسه داشت.

روزگاری هنر و فرهنگ در این شهر رونق گرفت، اما امروزه به صورت آشکارا با وجود تعداد زیادی بنای زیبا و تزئین شده، این مکان به مقصد توریستی محبوبی تبدیل شده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

در بیش از 400 سال، آیوتایا از پایتخت پررونق تایلند، به خرابه ای غارت زده و به یغما رفته مبدل شد. ساکنین این شهر در سال 1762 میلادی توسط ارتش برمه ، مجبور به فرار و ترک شهر شدند.

موزه ملی بانکوک

یکی از بهترین مقصدها برای آشنایی هر چه بیشتر و بهتر با تاریخ و فرهنگ تایلند، موزه ملی بانکوک است. این موزه بزرگ ترین موزه تاریخی در جنوب شرقی آسیا است.

بنا و معماری این موزه که متعلق به قرن 18 میلادی است، به خودی خود بسیار شگفت انگیز است. این موزه میزبان فرهنگ های گوناگونی از چین گرفته تا آسیا است. همچنین راهنماهای انگلیسی زبان نیز در تمامی این موزه قرار دارند.

معبد وات آرون (Wat Arun)

وات آرون بخشی از مجموعه پیروزی است که قدمت آن به جنگ باستانی بین سیام سابق (نام قدیمی تایلند) و برمه بر می شود.

معبد وات آرون، در غرب رودخانه شائو فرایا واقع شده است. پس از سقوط آیوتایا (پایتخت قدیمی تایلند) به دست برمه ای ها، چیزی جز سنگ و خاکستر باقی نماند. اما ژنرال تاکسین و بازماندگان عهد بستند که تا هنگام طلوع دوباره خورشید رژه نظامی بروند و معبدی در آنجا بنا نمایند.

معنی نام معبد یعنی معبد سپیده دم، به خوبی مفهوم تاریخ نهفته پشت آن را نمایان می نماید. اگر درست قبل از غروب آفتاب از معبد بالا بروید، می توانید چشم اندازی بسیار زیبا مشرف به رودخانه شائوفرایا را مشاهده کنید. فرصت دیدن این مجموعه زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

کاخ سوان پاکاد (Suan Pakkad Palace)

کاخ سوان پاکاد قبلا اقامتگاه خانواده سلطنتی بوده و اکنون دارای 8 خانه، باغ، استخر و بخش هنری و نفیس است. برای بازدید از این کاخ از پیش برنامه ریزی کنید تا در هنگام باز شدن کاخ بتوانید از آن بازدید کنید و از خلوتی صبح بهره ببرید.

بازار چاتوچاک (Chatuchak Market)

چاتوچاک، بزرگ ترین بازار آخر هفته در تایلند است. این بازار مشهور حدود 15,000 غرفه دارد و روزانه حدود 200 هزار نفر از آن بازدید می نمایند. چاتوچاک یکی از مشهورترین بازارهای خیابانی جهان است و یکی از پربازدید ترین جاذبه های توریستی بانکوک به شمار می رود.

بیشتربخوانید:

کرابی

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach)

ساحل ریلی مقصدی است که نامش اغلب در لیست بهترین مقاصد گردشگری تایلند ظاهر می شود. این مکان درست در جنوب ساحل مشهور آ او نانگ و اطراف یک دماغه سنگی واقع شده است.

تنها با استفاده از قایق می توان به این ساحل دسترسی پیدا کرد. آب های شفاف، صخره های آهکی، چشم اندازهای بی نظیر، غارهای گوناگون، یک تالاب مخفی در میان صخره ها، بستر نرم شنی و طبیعت بکر از ویژگی های جذاب این مکان به شمار می روند که همگی آن ها در فاصله ای کم واقع شده اند، به گونه ای که می توان با پیاده روی به همه آن ها دسترسی پیدا کرد.

همچنین در این ساحل هیچگونه جاده ای وجود ندارد و تنها به وسیله راستاهای پیاده روی می توان به اطراف نقل مکان کرد. با وجود اینکه ریلی با خشکی اصلی ارتباط دارد، شبه جزیره فرا نانگ به طور موثری توسط دماغه های سنگ آهکی از بقیه کرابی جدا افتاده است و دره های جنگلی شیب دارش تنها به وسیله آب قابل دسترس هستند.

خلیج مایا (Maya Bay)

خلیج خیره نماینده مایا پس از اینکه بخش هایی از فیلم The Beach با بازی لئوناردو دی کاپریو در آن فیلمبرداری شد، به سرعت در سراسر جهان به شهرت رسید. این خلیج درون جزایر شش گانه فی فی واقع شده است.

صخره های مرتفعی با ارتفاع 100 متر اطراف این خلیج را احاطه نموده اند. همچنین سواحل زیادی در اطراف آن وجود دارد، اما اغلب آن ها کوچک هستند. ساحل اصلی، یعنی جایی که قایق ها مسافران را پیاده می نمایند حدود 200 متر طول دارد و سراسر آن را شن های نرم سفید پوشانده است.

آب های شفاف به همراه صخره های مرجانی رنگارنگ و تعداد بیشماری گونه ماهی از این ناحیه مقصدی مطلق برای غواصان ساخته اند.

وات تام سوا (Wat Tham Sua)

وات تام سوا یا تایگر کیو (Tiger Cave) یکی از مشهورترین غارهای این ناحیه است که در نزدیکی شهر کرابی واقع شده است. معبد تایگر کیو غارهای طبیعی احاطه شده با جنگل های انبوه و بخشی از یک مجموعه معبد است که راهبانی درون آن ها زندگی می نمایند و به عبادت می پردازند.

درون یکی از غارها می توان اثری را دید که به نظر می رسد جای پنجه ببر باشد. با این وجود جاذبه اصلی که مردم را به سمت این مکان می کشاند، 1277 پله ای است که باید برای رسیدن به برج سنگ آهکی و تماشای جای پای بودا طی کرد.

در این معبد که در 3 کیلومتری شهر کرابی واقع شده است، می توان مجسمه بزرگی از بودا را هم تماشا کرد که اطراف آن را مناظری بسیار زیبا فرا گرفته است.

خلیج فانگ انگا (Phang Nga Bay)

اغلب تصاویر نمادینی که از جزایر سنگ آهکی و آب های فیروزه ای تایلند در کارت پستال ها مشاهده می کنید در خلیج دوست داشتنی فانگ انگا به ثبت رسیده اند. این خلیج یکی از تماشایی ترین نقاط ساحلی تایلند را تشکیل می دهد که دیدن آن بر هر گردشگری واجب است.

احتمالا برج های سنگ آهکی و سواحل سفید شنی جزیره کانگ فینگ کان را در سری فیلم های مشهور جیمز باند، یعنی مردی با طپانچه طلایی مشاهده نموده اید.

این منطقه زیبا توسط تفنگداران دریایی پارک ملی آ او فانگ انگا حفاظت می شود. همچنین تورهای جزیره جیمز باند از شهر کوچک فانگ انگا کلید می خورند و در طی آن گردشگران می توانند از غارهای دریایی، روستاهای بومی و جزایر همسایه دیدن نمایند.

برای بازدید از این خلیج، احتیاج به پرداخت هزینه ورود ندارید.

جنگل حرای آ او لاک (Ao Luk Mangroves)

جنگل های حرای آ او لاک منطقه ای در 40 کیلومتری شمال شهر کرابی است که محیط طبیعی حفاظت شده و بکر زیبایی را ارائه می دهد. این ناحیه فضایی روستایی دارد و میزبان دو پارک ملی ثان بوک خورانی و خائو فانوم بنچا است.

صخره های بلند سنگ آهکی مانند آنچه در خلیج فانگ نگا مشاهده کردید به همراه چشم اندازهای سرسبز تپه ای و جنگل های حرا هویت این منطقه را می سازند.

کوه پان یی (Koh Panyi)

کوه پان یی (جزیره شناور مسلمانان) جزیره سنگ آهکی کوچکی است که روستای شناور ماهیگیری مسلمانان در آن واقع شده است. خانه های این دهکده به صورت چوب پا روی سطح آب واقع شده اند.

این روستا یک مسجد و یک مدرسه هم دارد و حدود 100 خانواده در آن سکونت دارند که به وسیله ماهیگیری گذران زندگی می نمایند. رستوران های غذای دریایی از ویژگی های روستای یاد شده به شمار می روند.

علاوه بر این می توانید در غرفه های بازار، سوغاتی، تی شرت و کارت پستال خریداری کنید. احتمالا از فرهنگ حاکم در این روستا خوشتان خواهد آمد، پس حتما از آن بازدید کنید.

استخر زمردی (emerald pool)

استخر زمردی (Sa Morakot) جاذبه ای منحصربه فرد در جنوب تایلند است. کرابی به خاطر مناطق فوق العاده زیبایش شهرت دارد و در این میان استخر زمردی از جمله نقاطی است که در سفر به کرابی حتما باید ببینید.

این استخر زیبا در پارک جنگلی طبیعی ثانگ تیا او (Thung Teao Forest Natural Park) واقع شده است. این جنگل از تنوع زیستی حیرت انگیزی برخوردار است. از جمله گونه های نادری که می توان در این منطقه پیدا کرد باید به پرنده ای به نام Pitta Gurney از خانواده گنجشک سانان اشاره نمود که یک بار نسلش منقرض شد.

اطراف استخر زمردی را درختان سرسبز فرا گرفته است که چشم اندازی بی نظیر را در اختیار گردشگران قرار می دهند. آب استخر گرم و شفاف است و همین موضوع آن را برای شنا کردن به مکانی عالی تبدیل می نماید. حتی یک نردبان کوچک هم تعیبه شده است تا به ورود و خروج شما به آن یاری کند.

کوه پودا (Koh Poda)

کوه پودا یکی از محبوب ترین جزایر مجمع الجزایر کرابی در تایلند به شمار می رود. این جزیره درست در شش کیلومتری خط ساحلی آ او نانگ واقع شده است و اگر سوار قایق شوید، 25 دقیقه طول می کشد تا به آن برسید.

هزینه بلیت برای هر نفر هم 300 بات می شود. این گروه جزایر شامل 4 جزیره به نام های کوه پودا، کوه کای، کوه تاپ و کوه مور می شود (کوه در زبان تایلندی یعنی جزیره). کوه پودا بزرگ ترین از این میان است، با این وجود کل مساحت آن بیش از یک کیلومتر نمی شود.

دور تا دور این جزیره کوچک را سواحل شنی سفید رنگ و درون آن را درختان نخل و صنوبر تشکیل می دهد به گونه ای که جای جای آن مانند یک بهشت گرراستای به نظر می رسد.

همچنین یک صخره مرجانی حدود 20 متری ساحل واقع شده است که تنوعی عالی از موجودات دریایی را در خود نگه می دارد.

ترکیبی عالی از چشم انداز زیبا و شن های نرم به همراه آب های گرم و شفاف از این مکان مقصدی محبوب در میان غواصان و قایق سواران ساخته است، با این وجود در کمال تعجب جمعیت زیادی در اطراف این جزیره قابل مشاهده نیست.

منبع: کجارو / numbeo.com / priceoftravel.com / tripadvisor.com
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 417

به "راهنمای سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید