دارایی اورئال و سهام آمازون در دستان این زنان ثروتمند واقع شده است

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews نشریه مالی فوربس ایالات متحده در یکی از تازه ترین گزارش های خود در ژانویه سال 2022 میلادی لیست ثروتمندترین دنیا را ارائه داده است.

دارایی اورئال و سهام آمازون در دستان این زنان ثروتمند واقع شده است

در این لیست نام 3 زن به عنوان ثروتمندترین افراد دنیا نام برده شده است.

در لیست زنان ثروتمند دنیا نیز نام فرانسواز بتانکور دیده می گردد. تاجر فرانسوی و دختر آندره بتانکور، بنیانگذار شرکت فرانسوی اورئال در صدر این لیست واقع شده است. بتانکور در حال حاضر با حدود 74 میلیارد دلار ثروت، دوازدهمین فرد ثروتمند دنیا است.

بتانکور 68 ساله از سال 1997 میلادی عضو هیات مدیره شرکت محصولات آرایشی اورئال است. او با مرگ مادر 94 ساله اش در سال 2017 میلادی وارث اصلی این شرکت شد. بتانکور در کنار بهره مندی از ثروت سرشاری که از پدر و مادرش به ارث برده، چند جلد کتاب عمدتا در موضوعات مذهبی نیز به چاپ رسانده است.

فرانسواز بتانکور رئیس یک بنیاد فعال در امور بشردوستانه نیز است که در راستای پیشرفت فرانسه در علم و هنر فعالیت دارد. پس از حادثه آتش سوزی در کلیسای مشهور نوتردام شهر پاریس، او و دیگر اعضای خانواده بتانکور اعلام کردند که مبلغ 226 میلیون دلار برای بازسازی آن خواهند پرداخت.

فرانسواز بتانکور و خانواده اش در مجموع در حال حاضر 33 درصد از سهام اورئال را در اختیار دارند.

دومین زن ثروتمند دنیا آلیس والتون 72 ساله، تاجر آمریکایی و دختر سام والتون، بنیانگذار شرکت های زنجیره ای وال مارت با ثروتی حدود 62 میلیارد دلار است. او هفدهمین فرد ثروتمند دنیا نیز محسوب می گردد.

او نیز به جای کار در شرکت والمارت مانند دیگر اعضای خانواده، ترجیح داده است که وقتش را صرف هنر کند و به همین علت سرمایه گذاری های گسترده ای را در بخش افتتاح موزه های هنری انجام داده است.

او بعلاوه در سال 2020 میلادی پس از شکست برنامه های بیمه همگانی در ایالات متحده، طرحی برای راه اندازی یک موسسه بهداشتی جامع در شهر بنتونویل را به اجرا گذاشت.

پس از او مکنزی اسکات، نویسنده و همسر سابق جف بزوس مالک آمازون ثروتمندترین زن دنیا محسوب می گردد. او با ثروتی بالغ بر 53 میلیارد دلار در رتبه 22 افراد ثروتمند دنیا واقع شده است.

مکنزی اسکات در سال 2019 میلادی پس از 25 سال زندگی مشترک از جف بزوس طلاق گرفت و به این ترتیب 25 درصد از سهام آمازون را صاحب شد.

او وعده داده که دست کم نیمی از دارایی هایش را در طول زندگیش ببخشد و به همین علت در سال 2020 میلادی حدود 5.8 میلیارد دلار از دارایی اش را به 500 سازمان غیرانتفاعی اهدا کرد.

اسکات، بار دیگر در ژوئن 2021 میلادی نیز از اهدای 2.74 میلیارد دلار دیگر به 286 گروه فعال در امور بشردوستانه اطلاع داد.

فوربس در این گزارش با اشاره به تحولات مهم سال 2021 میلادی مانند تداوم همه گیری ویروس کرونا، افزایش بهای ارزهای دیجیتال و افزایش سرسام آور قیمت سهام اشاره می نماید و می نویسد که در این سال، تعداد میلیاردرهای دنیا به رقم بی سابقه2 هزار و 755 نفر افزایش یافته که 660 نفر بیشتر از میلیاردرهای سال 2020 میلادی است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1959

به "دارایی اورئال و سهام آمازون در دستان این زنان ثروتمند واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارایی اورئال و سهام آمازون در دستان این زنان ثروتمند واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید