دانشمندان اولین نمونه بسیار شبیه به پوست انسان با قابلیت ترمیم تا 5 هزار بار را طراحی کردند

به گزارش لیسو، تعدادی از متخصصان حوزه فناوری پیروز به فراوری نوعی پوست مصنوعی قوی شدند که قدرت کششی و حساسیت بسیار بالایی دارد و در صورت بریدگی یا سوختگی توان بازسازی تا 5 هزار بار به صورت اتوماتیک را دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این نوع پوست می تواند در جراحی پروتز مورد آنالیز قرار گیرد. این فناوری که با عنوان پوست الکترونیکی شناخته می گردد در صنعت هوایی نیز کاربرد دارد.

دانشمندان اولین نمونه بسیار شبیه به پوست انسان با قابلیت ترمیم تا 5 هزار بار را طراحی کردند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،این اولین بار نیست که دانشمندان لایه ای شبیه به پوست انسان را با بهره گیری از تکنولوژی می سازند، اما هیچ کدام از این اختراعات به اندازه این طراحی موفقیت آمیز نبوده است. این نمونه از پوست می تواند اجسام را تا فاصله هشت اینچ احساس کند، علاوه بر این نمونه مذکور امکان ترمیم به صورت اتوماتیک تا 5 هزار بار را دارد که در نوع خود بسیار خاص و ویژه است.

بعضی از ویژگی های موجود در نمونه اولیه پوست انسان

طبق اعلام یکی از دانشمندان این پروژه، نمونه فراوریشده از پوست انسان موارد خاصی نظیر دما و لمس را نیز درک می کند. به عبارتی این نمونه همان پوست انسان است که در آینده روی بسیاری از فناوری ها استفاده خواهد شد. نحوه استفاده از این نمونه پوست نیز به این صورت است که این لایه از طریق یک لایه کششی به پوست انسان چسبیده و سطح آن به طور کامل از نوعی ماده نانو تشکیل شده است.

لازم به ذکر است؛ این نمونه هنوز ایراداتی دارد که از میان آن ها می توان به ضعف در اتصال به دست انسان و همچنین کاهش انعطاف پذیری و خاصیت کشش اشاره نمود. با این حال باید منتظر بود و دید که این نمونه اولیه چه زمانی به فراوری انبوه می رسد و به طور رسمی در دسترس شرکت ها قرار می گیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1272

به "دانشمندان اولین نمونه بسیار شبیه به پوست انسان با قابلیت ترمیم تا 5 هزار بار را طراحی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان اولین نمونه بسیار شبیه به پوست انسان با قابلیت ترمیم تا 5 هزار بار را طراحی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید