دستاوردهای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای ایتالیایی خود با بیان اینکه ضروری است در زمینه صدور ویزا هنرمندان، اساتید و فعالان فرهنگی و هنری کشور ایران که قصد مشارکت های فرهنگی و هنری و ادبی در ایتالیا را دارند، تسهیلاتی از سوی دولت ایتالیا صورت گیرد، سفر اخیر خود به ایتالیا و دیدار با مقامات این کشور را بسیار ثمربخش خواند و گفت: بر اساس برنامه مبادلات اجرایی که با هم امضا کردیم، کوشش نموده ایم در این مدت بخشی از آن را عملیاتی کنیم و امیدوارم این تبادلات فرهنگی نسبت به گذشته نیز گسترده تر گردد.

دستاوردهای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با تبریک به خاطر برگزاری پیروز نمایشگاه اکسپو در ایتالیا ادامه داد: من در سفر اخیر خود به کشور ایتالیا از این نمایشگاه بازدید کردم که بسیار برایم جالب بود.

جنتی با اشاره به امضای توافقنامه فرهنگی میان دو کشور اضافه نمود: ما کوشش کردیم بر اساس توافقات انجام شده در این توافقنامه، فعالیت های فرهنگی و هنری مورد اشاره در آن را به اجرا برسانیم و تا به امروز بخشی از این اقدامات به مرحله اجرا رسیده است که از آن جمله معرفی استاد زبان و ادبیات فارسی برای تدریس در دانشگاه های کشور ایتالیاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور ایران آمادگی همکاری با موزه ماکسی رم در زمینه های مختلف را دارد و این آمادگی در زمینه ترجمه آثار فرهنگی و هنری به صورت دو جانبه نیز فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت سینمای ایران پیشرفته است، اضافه نمود: ما سینماگران برجسته ای داریم و سال جاری هم یکی از شاهکارهای سینمایی خود به نام فیلم محمد (ص) را برای شرکت در اسکار انتخاب کردیم. بنابراین در این زمینه نیز آمادگی هرگونه همکاری دو جانبه با کشور ایتالیا را داریم.

جنتی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران در ایتالیا ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا در این هفته آثار هنری، فیلم، هنر آشپزی، گروه ارکستر سمفونیک تهران و ... خود را به عرضه گذاریم.

وی با تاکید بر همکاری با بنیاد های خصوصی فعال در زمینه های فرهنگی و هنری در دو کشور اضافه نمود: همکاری در حوزه فرش که قبل از اینکه یک صنعت باشد یک هنر است نیز از دیگر پیشنهادات کشور ما برای همکاری های فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و ایتالیا است.

جنتی گفت:آمادگی اعزام بیش از 50 هنرمند در زمینه های آثار تجسمی، نگارگری و ... نیز از دیگر پیشنهادات ایران برای همکاری های دو جانبه با ایتالیا است.

وی ادامه داد: دو ماه آینده نیز رییس جمهور کشور ایران قرار است به کشور ایتالیا سفری داشته باشد و این اولین سفر اروپایی وی در دوران ریاست جمهوری اش است و علت انتخاب این کشور به دلیل روابط نزدیک و دیرینه ای است که از دیرباز میان دو کشور وجود داشته است.

در ادامه این ملاقات فرانچسکینی وزیر میراث، فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان حادثه منا گفت: ملت و دولت ایتالیا از این حادثه دلخراش که برای حجاج رخ داد ناراحت است و این حادثه بسیار ناگوار است زیرا افرادی به خاطر اعتقاد خود اینگونه جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه نمود: معتقدم ما بر اساس تفاهم نامه ای که در زمینه همکاری های فرهنگی و هنری با یکدیگر به امضا رسانده ایم؛ می توانیم روابط گسترده تری در این حوزه داشته باشیم زیرا بر اساس پیشینه تاریخی، دو ملت نقاط مشترک بسیار با یکدیگر دارند.

وزیر فرهنگ کشور ایتالیا با تاکید بر اینکه تبادلات فرهنگی و هنری به نفع دو کشور است ادامه داد: بخش کتابخوانی و تبادلات و همکاری ها در این زمینه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و علاقه زیادی در کشور ایتالیا برای برای تبادل و همکاری در زمینه زبان و ادبیات فارسی وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه تبادلات و همکاری میان موزه های دو کشور نیز این آمادگی وجود دارد تا موزه هنرهای شرقی رم و ... با موزه هنرهای معاصر ایران و دیگر موزه ها همکاری های دو جانبه را داشته باشد.

فرانچسکینی با تاکید بر همکاری های دو کشور در زمینه هنر سینما اضافه نمود: در کشور ایتالیا علاقه زیادی به سینمای ایران وجود دارد چرا که سینما در ایران رو به رشد است و ایتالیا این آمادگی را دارد تا در زمینه ترمیم و بازسازی حلقه های فیلم با کشور ایران همکاری های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به تبادل هنرمندان جوان میان دو کشور گفت: تبادل در این زمینه از اهمیت بسیار و بنیادینی برخوردار است.

وزیر فرهنگ ایتالیا ادامه داد: فضای گفت و گو و درک متقابل میان دو کشور در استحکام روابط نقش به سزایی دارد و با از هرگونه همکاری فرهنگی و هنری استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 698

به "دستاوردهای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید