رئیس بزرگ قبیله کایاپو از رهبران دنیا یاری خواست

به گزارش لیسو، راونی متوکتیره، رئیس بزرگ قبیله کایاپو در آمازون از سران گروه هفت خواست تا جنگل های در آتش آمازون را نجات دهند.

رئیس بزرگ قبیله کایاپو از رهبران دنیا یاری خواست

به گزارش یورونیوز، آقای متوکتیره که فعال محیط زیستی نیز هست با ارسال پیغامی به سران گروه هفت با متهم کردن ژائیر بولسونارو، رییس جمهوری برزیل، خواهان در پیش دریافت اقداماتی برای خاموش کردن جنگل های آمازون شد.

در این پیغام آمده است: ما معتقدیم که موضع گیری رییس جمهور بولسونارو، بعضی را به آتش کشیدن این گونه جنگل ها تشویق نموده است. آتش سوزی هر ساله در آمازون اتفاق می افتد اما تا به حال و تا قبل از به قدرت رسیدن بولسونارو شاهد چنین آتش سوزی نبوده ایم. ما معتقدیم که بسیاری از شرکت های معدن و کارخانه های چوب احساس می نمایند که بولسونارو برای انجام چنین اعمالی از آن ها حمایت می نماید.

سران گروه هفت چند روز پیش اعلام نمودند که یاریی 20 میلیون دلاری را برای اطفای آتش سوزی های گسترده در جنگل های آمازون اختصاص خواهند داد. با وجود این، دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام نمود که این یاری را نخواهد پذیرفت و به سران گروه هفت توصیه کرد که این امکانات را برای احیای جنگل های اروپا به کار گیرند.

پیش از این آقای فرانسه به همراه جمعی دیگر از کشورهای اروپایی برزیل را تهدید کردند اگر برای مقابله با آتش سوزی های آمازون اقدام جدی صورت ندهد، قراردادهای تجاری این کشور با اتحادیه اروپا را متوقف خواهند کرد.

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در نشست سران گروه هفت گفته بود که نیروهای نظامی فرانسه هم آماده یاری برای خاموش کردن آتش هستند.

از زمان آغاز آتش سوزی، تجمعات اعتراضی با شعار بولسونارو آینده ما را می سوزاند برای تحت فشار قرار دادن دولت به منظور انجام اقدامات بیشتر در جهت خاموش کردن آتش سوزی در رویودوژانیرو برگزار شده است.

آقای متوکتیره به همراهی خواننده معروف بریتانیایی استینگ از سال 1989 برای نجات جنگل های آمازون فعالیت می نماید.

دیگر قبایل آمازون از جمله قبیله مورا اعلام نموده اند که در برابر تهدیدات کشاورزی، آتش سوزی و قطع درختان مبارزه خواهند کرد.

انستیتو ملی تحقیقات فضای برزیل اعلام نموده است که در امسال بیش از 72 هزار مورد آتش سوزی در جنگل های آمازون اتفاق افتاده است در حالی که سال گذشته این آمار 40 هزار مورد آتش سوزی بوده است. در حال حاضر محققان می گویند که آتش سوزی در بیش از 2 هزار و 500 نقطه در جنگل های آمازون فعال است.

جنگل های آمازون از آن نظر اهمیت دارد که یکی از مهمترین ابزار دفاعی زمین در برابر تغییرات اقلیمی است و به عنوان ریه های کره زمین از آنها نام برده می گردد که 20 درصد اکسیژن زمین را فراوری می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 367

به "رئیس بزرگ قبیله کایاپو از رهبران دنیا یاری خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس بزرگ قبیله کایاپو از رهبران دنیا یاری خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید