ستاری بیان کرد؛ مسابقات فناورانه محرک جوانان خلاق است، خلق بیش ازپنج هزار کار علمی توسط دانش آموزان کشورهای اسلامی

به گزارش لیسو، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برگزاری مسابقات علمی و دانش آموزانی محرک جوانان خلاق است.

ستاری بیان کرد؛ مسابقات فناورانه محرک جوانان خلاق است، خلق بیش ازپنج هزار کار علمی توسط دانش آموزان کشورهای اسلامی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیهمسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جزری اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسابقه برای سومین سال و دوره برگزار گردید، کلیت این مسابقه را خوب ارزیابی می کنم.

ستاری اضافه کرد: به هر حال برگزاری چنین مسابقات و دوره هایی برای دانش آموزان بسیار خوب است و می تواند محرک جوانان خلاق باشد و برای آنها مثمر ثمر واقع گردد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوریدر پاسخ به این سوال که سومین دوره را به نسبت دوره های گذشته چگونه ارزیابی می کنید، اعلام کرد: رشد خوبی در بخش دانش آموزی این دوره داشتیم و دربخش فیلم های کوتاه تعداد آثار و تیم های شرکتکننده بیشتر شدند.

حضور 14 هزار دانش آموز مسلمان در مسابقات بین المللی

همچنین در ادامه مراسم مهدی صفارینیا، مدیر بنیاد مصطفی(ص) اظهار کرد: چنین انگیزه و انرژی در جامعه و قشر دانش آموز وجود دارد و اینکه برای علم وقت می گذارند خیلی راضی کننده است.

مدیر بنیاد مصطفی(ص) ادامه داد: خدا را شاکریم در سومین دوره مسابقه دانش آموزی نور استقبال خوبی صورت گرفت و تا امروز بیش ازپنج هزار کار علمی توسط دانش آموزان کشورهای دنیا اسلام خلق شده که حاصل زحمات 14 هزار دانش آموز است.

وی اعلام کرد: دانش آموزان در قالب کار تیمی در این دوره فعالیت داشتند و یاد گرفتند که چگونه کار مشترک انجام دهند.

وی با یادآوری پاسداشت دانشمندان برای این مسابقه، اعلام کرد: امیدواریم در سطح دنیا اسلام کارهای بزرگی در حوزه های مختلف علمی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اگر کوشش علمی در دوره دانش آموزی نباشد در آینده به کار علمی بزرگ نمیرسیم.امیدواریم دانش آموزان با کوشش در آینده باعث برکات بسیار بزرگی برای دنیا اسلام باشند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین دورههایی می تواند برنامهای باشد که به لحاظ علمی می تواند موثر باشد، گفت: امیدواریم شما دانش آموزان حس کنید این مسابقه یک دستاورد علمی برایتان داشته است تا از این طریق در خدمت به مردم و جامعه پیروز تر باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 194

به "ستاری بیان کرد؛ مسابقات فناورانه محرک جوانان خلاق است، خلق بیش ازپنج هزار کار علمی توسط دانش آموزان کشورهای اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری بیان کرد؛ مسابقات فناورانه محرک جوانان خلاق است، خلق بیش ازپنج هزار کار علمی توسط دانش آموزان کشورهای اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید