آغاز مرمت اضطراری پایه ستون آبراه شهر تاریخی دارابگرد

به گزارش لیسو، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان داراب از شروع طرح مرمت اضطراری پایه ستون آبراه دارابگرد اطلاع داد.

آغاز مرمت اضطراری پایه ستون آبراه شهر تاریخی دارابگرد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، داوود مرادی در این مورد گفت: در قسمت دروازه شمالی شهر تاریخی دارابگرد، بقایای پایه ستون هایی وجود دارد که با توجه به شواهد و مطالعات صورت گرفته به نظر می رسد از روی پل، آب به درون این شهر باستانی راهنمایی می شده است.

او ادامه داد: پایه پل ها در قسمت بیرون از دیوار دارابگرد و درون خندق قرار دارند و در حال حاضر یکی از این پایه ها پابرجا و مابقی در طی سالیان متمادی تخریب شده اند. به همین دلیل برای جلوگیری از تخریب آخرین پایه پل، مرمت این اثر در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

مرادی اضافه نمود: طرح مرمت با اعتبار 60میلیون ریال و به منظور استحکام بخشی ستون از تاریخ شنبه 23 آذرماه شروع و پس از 10 روز انتها می یابد.

شهر داربگرد در فاصله 11 کیلومتری جنوب شهرستان داراب در استان فارس واقع شده است. ورودی این شهر دارای چهار دروازه اصلی بوده و گرداگرد آن را دیوار عظیمی به طول 6 کیلومتر قرارگرفته است . پشت دیوار خندق بزرگی برای نگهبانی از شهر ایجاد شده و در مرکز شهر و بلندترین قسمت آن دو صخره عظیم جدا از هم وجود دارد که در بالای این صخره بزرگ، آثار کاخ منسوب به اردشیر بابکان دیده می گردد. این شهر تاریخی به شماره 14 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 529

به "آغاز مرمت اضطراری پایه ستون آبراه شهر تاریخی دارابگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مرمت اضطراری پایه ستون آبراه شهر تاریخی دارابگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید