طرح مرمت قلعه شلمزار چهارمحال و بختیاری تهیه می گردد

به گزارش لیسو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: سال جاری طرح مطالعاتی و مرمت قلعه تاریخی شلمزار تهیه و اجرایی خواهد شد.

طرح مرمت قلعه شلمزار چهارمحال و بختیاری تهیه می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی روز دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 در نشست با فرماندار شهرستان کیار تأکید کرد: برای تهیه این طرح 400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص داده شده است.

او اضافه کرد: با تهیه طرح مطالعاتی و مرمت قلعه تاریخی صمصام السلطنه شلمزار عملیات بازسازی این بنای ارزشمند تاریخی انجام می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: از سال 1386 تا به امروز سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ملی و استانی برای مرمت ستون های سنگی، استحکام بخشی و کلاف کشی، اجرای کف فرش آجری، گچ کشی و سفیدکاری، احداث سرویس های بهداشتی، اجرای تأسیسات الکتریکال و مکانیکال و مرمت بام و عایق کاری قلعه شلمزار هزینه شده است.

او اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته اعتبار مورد احتیاج برای مرمت قلعه شلمزار حداقل 60 میلیارد ریال است.

جوادی اعلام کرد: تکمیل محوطه سازی، کف فرش، نازک کاری، اجرای تأسیسات لوله کشی، نورپردازی و حفاظتی، ساخت و نصب متعلقات چوبی در و پنجره، تکمیل و مرمت نمای آجری سنتی و تکمیل حوض مهم ترین عملیات مورداحتیاج برای بنای قلعه شلمزار به شمار می رود.

او ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای واگذاری کاخ قلعه دزک به بخش خصوصی صورت گرفته است، گفت: سرمایه گذاران می توانند برای انجام سرمایه گذاری در حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از تسهیلات بانکی ارزان قیمت به خصوص در حوزه روستایی و عشایری بهره مند شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 890

به "طرح مرمت قلعه شلمزار چهارمحال و بختیاری تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مرمت قلعه شلمزار چهارمحال و بختیاری تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید