کمبود نیروی متخصص در مجموعه های اقامتی و گردشگری اردستان

به گزارش لیسو، خبرنگاران/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان کمبود نیروهای متخصص و ماهر در مجموعه های اقامتی و گردشگری شهرستان اردستان را از چالش های جدی این مراکز بیان نمود.

کمبود نیروی متخصص در مجموعه های اقامتی و گردشگری اردستان

مهدی مشهدی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی برای دهه فجر سال جاری دو پروژه قابل توجه را در شهرستان اردستان به بهره برداری خواهد رساند.

وی با بیان اینکه مجتمع رفاهی باران اردستان و هتل دربند زواره از پروژه های اداره میراث فرهنگی است که به زودی افتتاح خواهد شد، اضافه نمود: این پروژه ها با هزینه 400 میلیارد ریال بخش خصوصی بیش از 30 نفر اشتغال را به صورت مستقیم برای شهرستان فراهم نموده است.

لزوم تغییر نگاه مسئولان به گردشگری اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، توضیح داد: هنوز نگاه بعضی از مسئولان در اردستان به میراث فرهنگی نگاه حمایتی و تعصبی نیست و گاهی مشاهده می گردد که با این میراث گرانبها نامهربانی می گردد.

مشهدی با تأکید بر اینکه نگاه مسئولان اردستان باید به حوزه گردشگری و جذب سرمایه گذاران تغییر کند و همه دستگاه های اجرایی با همکاری هم شرایط را برای رونق گردشگری در شهرستان فراهم نمایند، گفت: هنگامی که نگاه گردشگری در بین مسئولان تغییر کند و موضوع گردشگری در اولویت دستگاه ها قرار گیرد آنگاه این شهرستان به عنوان هدف و مقصد گردشگری شناخته خواهد شد.

وی بحران نیروهای متخصص و ماهر در مجموعه های اقامتی و گردشگری شهرستان را از چالش های جدی این مراکز عنوان نمود و گفت: بعضی از مجموعه های گردشگری شهرستان حتی از کمبود آشپز ماهر رنج می برند و مجبور هستند نیروهای خود را بیرون از شهرستان تأمین نمایند. هر جوانی بخواهد در مراکز گردشگری و اقامتی مشغول کار گردد شغل برایش وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه این اداره چند سال گذشته در جلسات مختلف نسبت به آموزش و تأمین نیروهای ماهر در بخش های آشپزخانه، هتل داری و مدیریت های فنی را تذکر داده بود، ولی اتفاق خاصی نیفتاد و هم اکنون مراکز گردشگری با مشکل جدی نبود نیروی ماهر روبرو هستند.

مشهدی با اشاره به سرانجام عملیات بازسازی و بازسازی مسجد بنکویه زواره، گفت: بازسازی و بهسازی این مسجد با مشارکت اداره میراث فرهنگی و خیران و صرف هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به اتمام رسید. بعلاوه با کوشش نیروهای اداره میراث فرهنگی عملیات بازسازی و بازسازی مسجد خسرو اردستان تا قبل از عید نوروز به اتمام می رسد.

ساخت و ساز غیرمجاز مانع ثبت جهانی مساجد جامع می گردد؟

وی اضافه نمود: اداره میراث فرهنگی حدود 10 پرونده میراثی را ثبت ملی برای ارسال نموده، ولی ظاهراً چند وقتی می گردد که شورای ثبتی به علت شرایط کرونا تشکیل نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان در مورد آخرین شرایط ثبت جهانی مسجد جامع اردستان، گفت: پرونده ثبت جهانی مسجد جامع اردستان تکمیل و ارسال شده است و اکنون در حال جمع آوری مستندات و تشکیل پرونده ثبت جهانی مسجدجامع زواره هستیم.

مشهدی اضافه نمود: مسئله ای که در ثبت جهانی این دو مسجد وجود دارد، ساخت و سازهای غیرمجاز است که در چندسال گذشته در اطراف آنها ایجاد شده که پیگیر برگزاری جلسات برطرف کردن مسائل مربوطه و راه های قانونی برای برطرف این موضوعات هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1947

به "کمبود نیروی متخصص در مجموعه های اقامتی و گردشگری اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود نیروی متخصص در مجموعه های اقامتی و گردشگری اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید