برنامه سفر و گشت و گذار 3 روزه در اصفهان

به گزارش لیسو، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اصفهان قصد معرفی تور اصفهان در 3 روز را داریم پس اگر قصد سفر به اصفهان دارید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا بدانید چگونه در 3 روز اصفهان را به خوبی بگردید.

برنامه سفر و گشت و گذار 3 روزه در اصفهان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

مختصری درباره اصفهان بدانید :

شهری باستانی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان، دومین شهر پهناور(551 کیلومتر مربع) و سومین شهر پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. این شهر در میان سال های 1050 تا 1722 میلادی به ویژه در قرن شانزدهم میلادی در میان حکومت صفویان هنگامی که برای دومین بار (پس از دوران سلجوقیان) پایتخت ایران شد، رونق فراوانی گرفت. حتی امروزه نیز شهر مقدار زیادی از شکوه گذشته خود را حفظ نموده است. بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که تعدادی از آن ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده اند. این شهر در سال 2006 به عنوان دومین پایتخت فرهنگی دنیا اسلام بعداز مکه و در سال 1388 به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و همین طور به عنوان پایتخت صنعتی ایران بعد از جداشدن البرز ازتهران انتخاب شده است.

اصفهان یا همان نصف دنیا ، با توجه به معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری متنوعش یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی ایران می باشد. اصفهان یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی کشورمان است و هر ساله مسافران زیادی، چه از داخل چه از خارج، برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهر، به اصفهان می آیند. ما در این مقاله برنامه سفر 3 روزه به اصفهان یا هما تور اصفهان در 3 روز را به شما معرفی خواهیم کرد تا بهترین برنامه سفر را در شهر اصفهان تجربه کنید .

بلیط هواپیما در طاهاگشت

آب و هوای اصفهان چگونه است ؟

باتوجه به اینکه شهر اصفهان در مرکز کشور ایران و در منطقه بیابانی واقع شده است .و از شمال و شرق اصفهان تحت تأثیر منطقه کویری بوده و جنوب آن به دلیل وجود کوه صفه خنک است. اصفهان دارای آب و هوای معتدل و خشک و بارندگی نسبتا کم می باشد . دمای هوای اصفهان در تابستان، در گرم ترین حالت ممکن به 40 درجه سانتی گراد می رسد. پیشنهاد میکنیم برای اینکه از سفر خود به اصفهان لذت ببرید در فصل بهار به این شهر تاریخی سفر کنید

هزینه سفر به اصفهان چقدر است ؟

اگر برای تور اصفهان در 3 روز قصد خرید بلیط هواپیما دارید، بد نیست بدانید که هزینه بلیط هواپیما بسته به شرکت هواپیمایی و آژانسی که از آن بلیط تهیه می نمایید و البته بسته به آب و هوا تغییر می نماید ولی به طور کلی هزینه بلیط هواپیما از تهران به اصفهان حدودا بین 260.000 تومان تا 450.000 تومان می باشد. چنان چه، قصد سفر با تور زمینی داشته باشید، بسته به استفاده از وسلیه شخصی یا اتوبوس نرخ آن تغییر خواهد نمود

هزینه اقامت در هتل های اصفهان چقدر است ؟

با توجه به اینکه اصفهان یکی از شهرهای توریستی کشور ایران محسوب می شود و سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر می نمایند به همین منظور این شهر دارای هتل ها و اقامتگاه های متفاوتی است که به راحتی میتوانید با بوجه مد نظر خود محلی برای اقامت خود انتخاب کنید

برای داشتن اقامتی ارزان و نزدیک بودن به میدان معروف نقش دنیا ، می توانید در هتل های دو ستاره در این منطقه اتاق رزرو کنید. توجه داشته باشید که قیمت هتل های لوکس و 5 ستاره در اصفهان مانند هتل عباسی اصفهان بسیار بالا است و قیمت مهمان سراها و هتل های دو ستاره با توجه به موقعیت مکانی فرق می نماید و به طور کلی، هزینه مناسب و ارزانی دارند.

برای استعلام قیمت و رزرو هتل های اصفهان می توانید از وب سایت تاپ تریپ که یکی از وب سایت ها رزرو هتل و زیر مجموعه مجله گردشگری خبرنگاران است بهره ببرید و متناسب با بودجه خود نرخ هر شب اقامت در هتل های اصفهان را داشته باشید

هزینه خورد و خوراک در اصفهان چقدر است ؟

بسیاری از مسافران که تور اصفهان در 3 روز را انتخاب می نمایند . علاقه زیادی به صرف غذا در رستوران های اصفهان ندارند . این گونه مسافران باید مواد اولیه و کنسروها را از مبداء به همراه بیاورند. اما بعضی از مسافران هستند که علاقه شدید به رستوران گردی و امتحان غذاهای جدید و لذیذ دارند، و آشنایی با بهترین رستوران های اصفهان را دارند که می توانند به انواع رستوران های گوناگون با محیط های متفاوت و دنج در همه جا دسترسی داشته باشند. در کل متوسط هزینه غذاها از غذاهای خانگی گرفته تا غذاهای رستوران های لوکس بین 20.000 تومان تا 100.000 تومان می باشد.

هزینه گشت و گذار در اصفهان چگون است ؟

یکی از مزیت های که در این شهر هست نزدیک بودن مکان های دیدنی اصفهان به هم است که برای افرادی که تور اصفهان را انتخاب نموده اند و بدون وسیله به این شهر تاریخی آمده اند، مجبور به پرداخت هزینه گزاف جهت گشت و گذار در اصفهان نخواهید بود. شما به راحتی قادر خواهید با پای پیاده از تمامی جاذبه های نزدیک بازدید کنید و از پرسه زدن در خیابان های اصفهان لذت ببرید. اگر مجبور باشید مسافتی را با تاکسی طی کنید، نگران نباشید. کرایه ها غیرمعمول نبوده و معقول می باشند مانند تمامی شهرهای بزرگ ایران.

در تور اصفهان در 3 روز بهتر است از کدام جاذبه ها دیدن کنیم ؟

در روز اول : میدان نقش دنیا ، کاخ چهل ستون ، سی و سه پل

در مقالاتی جدا درباره این مکان ها بطور کامل شرح داده ایم و لی در این مقاله نیز مختصری به این مکان ها خواهیم پرداخت

میدان نقش دنیا اصفهان

میدان نقش دنیا را قبل از انقلاب میدان شاه می نامیدند و بعد از انقلاب به میدان امام خمینی (ره) تغییر نام داد. این میدان به عنوان مرکز پایتخت صفویان قطب اصلی، تجارت، عبادت، کسب و کار و مقر نهاد مهمی به نام بازار بوده است. هنر به کار رفته در معماری این میدان و در قسمت های گوناگون، تلفیقی از تاریخ و تمدن ایرانی به همراه تزیینات و نگاره های اسلامی است و پایکوبی نور و آب و آسمان، همراه با اسلیمی ها و آیات در همه جای آن بهشت و عالم روحانی را متجلی می سازد.

میدان نقش دنیا دارای شکل مستطیلی به ابعاد 560 متر طول و 160 متر عرض می باشد و 200 حجره در اطراف این میدان وجود دارند. این میدان در سال 1313 به ثبت آثار ملی ایران رسید و در سال 58 به عنوان یکی از اولین آثار ایرانی به ثبت دنیای یونسکو رسیده است.

در اطراف میدان نقش دنیا بسیاری از آثار تاریخی ماندگار شهر قرار دارند، از جمله مسجد عباسی یا به عبارتی دیگر مسجد شاه، در بخش شرقی مسجد شیخ لطف الله، در بخش غربی عالی قاپو و سر در بازار قیصریه در ضلع شمالی بنا شده اند. در اطراف میدان نقش دنیا حجره ها ساخته شده اند. در میدان وسط نقش دنیا اولین زمین بازی چوگان در دنیا واقع شده است که در نوع خود بی نظیر است.

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون از بناهای تاریخی اصفهان است. کاخ چهل ستون که بالغ بر 67000 متر مربع مساحت دارد، در دوره شاه عباس یکم احداث آن شروع شد و در وسط آن عمارتی ساخته شده بود. شاه عباس اول، کوشکی درمیان باغ بنا نهاد که این کوشک هسته اولیه کاخ را تشکیل داد که تالار میانی کاخ چهل ستون و غرفه های چهار گوشه آن را در بر می گرفت.

سلطنت شاه عباس دوم، ساختمان تکمیل شد و در ساختمان موجود مرکزی، تغییرات کلی داده شده است و تالار آینه، تالار 20 ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوانهای طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگ مقابل تالار با تمام تزییناتنقاشی و آئینه کاری و کاشی کاری دیوارها و سقفها افزوده شده است. تالار مرکزی کاخ که اختصاص به میهمانان خارجی و شخصیت های کشورهای دیگر داشت حاوی نقاشی هایی است که وقایع تاریخی دوران های مختلف را بیان می دارند. این سالن با شکوه که بر گنبدی منقوش راسخ است با لچکی های رنگارنگ و طرح های طلایی و شفاف از شاهکارهای هنری آن عصر محسوب می شوند.

سی و سه پل

پلی الله وردی خان یا همان سی و سه پل یکی از بی نظیرترین شاهکارهای دوره صفوی می باشد که نمادی از آناهیتا بوده، سی وسه پل از مشهورترین پل های ایران است که در انتهای جنوبی چهار باغ این شهر واقع شده است.سی و سه پل بر روی رودخانه زاینده رود به دستور الله وردی خان سردار صفوی ساخته شده و محلی برای برگزاری جشن آب پاشان یا آب ریزان بوده است، در این جشن در روز 13 تیرماه هر سال با ریختن گلاب و آب روی یکدیگر جشن میگرفتند.

روز دوم سفر: پل خواجو، کاخ هشت بهشت، مسجد جامع اصفهان

پل خواجو

پل خواجو از شاهکارهای زمان شاه عباس دوم است که بر روی زاینده رود ساخته شده است. پل خواجو یا پل بابا رکن الدین عملنمودهایی مانند سد و تنظیم جریان آب داشته است. این پل از لحاظ معماری، استحکام و تقارن بی نظیر است. پل خواجو در 15 دی 1310 ثبت ملی شده است. وسط پل برای اقامت موقتی شاه صفوی و خانواده او ساختمانی به نام بیگربیکی بنا شد. این ساختمان اکنون هم وجود دارد و طاق های آن دارای تزئینات نقاشی است.

کاخ هشت بهشت

عمارت هشت بهشت یک کاخ تاریخی در شهر اصفهان و با معماری به شیوه اصفهانی می باشد که در دوران صفویان و در سال 1080 قمری ساخته شده است. ساختمان این کاخ در دو طبقه در میان باغی بزرگ بنا شده است.

کاخ هشت بهشت - که روزگاری زیباترین کاخ عالم هم نامیده می شد - در سال 1080 هجری و به روزگار شاه سلیمان صفوی در نزدیکی باغ بلبل ساخته شد.

باغ وسیعی که عمارت در آن واقع شده جزئی از باغ بزرگ نقش دنیا بوده است که شاه اسماعیل اول احداث کرد و در زمان جانشینان او بخصوصشاه عباس اول به قطعات متعددی تقسیم شد. باغ هشت بهشت در زمان شاه صفی وجود داشته است و در دوره دو شاه بعدی یعنی شاه عباس دوم و شاه سلیمان بر درختان این باغ زیبا افزودند. ضروری است ذکر شود کوشک باغ متعلق به زمان شاه سلیمان صفوی می باشد که در آن دوره باغ تکمیل و اصلاح گشت و در سال 1080 هـ. ق که با سومین سال سلطنت شاه سلیمان صفوی مقارن بود، به اتمام رسید و به گفته بعضی تاریخدانان این باغ نشیمن هشت سوگلی حرم پادشاه بوده است، که 4 نفر در طبقه همکف و 4 نفر دیگر در طبقه اول سکنی گزیده بودند.

مسجد جامع اصفهان

با قدم زدن در مسجد جامع اصفهان ، احساس می کنید در میان صفحات کتابی تاریخی قدم می زنید. واقعا هم همین طور است. مسجد جامع از قرن 8 تا 20 میلادی، شاهد تغییرات تدریجی گوناگونی بوده است. مسجد جامع اصفهان در طول تاریخ و با روی کار آمدن سلسله های مختلف تغییراتی نموده است. به همین خاطر در هر نقطه از آن می توان شاهد سبکی متفاوت بود. مسجد جامع اصفهان 4 ایوان دارد و بی اغراق، یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که نباید تماشای آن را از دست داد.

روز سوم سفر: کلیسای وانک، منار جنبان، آتشگاه اصفهان

کلیسا و موزه وانک اصفهان

جاذبه های گردشگری اصفهان در قرن یازدهم هجری، تعدادی از ارامنه ساکن در ارمنستان فعلی به اصفهان منتقل گشته و در دهکده ای در جنوب غرب اصفهان سکونت داده شدند. نام آن دهکده را جلفا گذاشتند. پادشاهان صفوی براساس فرامینی که صادر کردند، آزادی های مذهبی برای آنها را تضمین نمودند و این اقلیت ارامنه را مورد حمایت قراردادند. در بین ساکنان جلفا، تجار و افرادی که دانش فنی آن دوران را دارا بودند، وجود داشتند. با یاری و مساعدت تجار ارمنی چند کلیسا از جمله کلیسای وانک احداث گشت. اکنون جلفا بخشی از شهر اصفهان محسوب می شود. کلیسای وانک یکی از زیباترین کلیساهای ایران و از جاذبه های گردشگری اصفهان است که دارای آمیخته ای از معماری ایرانی و اروپائی می باشد. داخل کلیسا تزئینات هنری از جمله گچبری، نقاشی و طلاکاری وجود دارد. در کنار کلیسا، موزه با ارزشی وجود دارد که در آن تابلوهای نفیس نقاشی، کتب خطی و سایر اشیا نفیس هنری دیده می شود .

منار جنبان

یکی از آثار تاریخی این شهر است که عارفی به نام عمو عبدالله کارلادانی در آن به خاک سپرده شده است. نکته قابل توجه دربارهٔ این بنای تاریخی این است که با حرکت دادن یک مناره، مناره دیگر نیز به حرکت و جنب و جوش می آید و ضروری است ذکر شود هر مناره دارای پهنای نه متری و بلندای هفده متری می باشد

منارجنبان یکی از مشهور ترین آثار تاریخی ایران است که در خیابان آتشگاه، در فاصله شش کیلومتری غرب شهر اصفهان و در جهت اصفهان به نجف آباد، در محله ای به نام کارلادان واقع شده است. منار جنبان بنایی است کهن، به صورت یک بقعه و دو مناره که بر فراز مقبره عارفی گمنام به نام عمو عبدالله کارلادانی، بنا شده و بر اساس تاریخ سنگ نوشته، این مقبره در سال 716 هجری قمری ساخته شده است

آتشگاه اصفهان

به روی کوه ها، کمی آن طرف تر از منار جنبان در غرب اصفهان، آتشگاه وجود دارد. این آتشگاه به دوره قباد ساسانی مربوط بوده و از آثار باستانی ایران محسوب می شود. برای رفتن به آتشگاه باید جهتی را کوهپیمایی کنید. برای بازدید از این آتشگاه به هنگام روز اقدام نمایید تا در زمان برگشت از آن به تاریکی نخورید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 590

به "برنامه سفر و گشت و گذار 3 روزه در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر و گشت و گذار 3 روزه در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید