راهنمای سفر به فلورانس

به گزارش لیسو، راهنمای مسافرتی به فلورانس | Travel Guide To Florence

فلورانس، شهر تاریخی و خوش آب و هوا در شمال کشور ایتالیا است. شهر فلورانس، به دلیل آثار تاریخی که از دوران رنسانس تا به حال در آن وجود دارد از اهمیت ویژه ای بین گردشگران برخوردار است؛ حتی به عقیده بسیاری از هنرمندان این شهر را گویی با قلم موی استادان نقاشی طراحی نموده اند. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری ضروری است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به فلورانس میخواهد تا اطلاعات مورد احتیاج برای سفر به شهری از دوران رنسانس در ایتالیا را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به ایتالیا همراه باشید.

راهنمای سفر به فلورانس

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

موقعیت جغرافیایی

شهر فلورانس، پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا بوده و دارای مساحت 102 کیلومتر مربع است، همچنین جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری که در سال 2016 صورت گرفته است 383086، نفر بوده است که در این شهر ایتالیایی زندگی می نمایند.این شهر غرق در شاهکارهای کم نظیر هنر و معماری است و با قدم زدن در خیابان های آن احساس می کنید در تاریخ در حال قدم زدن هستید.

مختصری از تاریخ فلورانس

شهر فلورانس در سال 80 میلادی توسط ژنرال رومی، لوسیوس کورنلیوس سولا، بنیاد قرار گرفت. وی این شهر را به عنوان مقری برای سربازان بازنشسته خود مطرح نمود و نام آن را فلوئنتیا که معنای آن جریان آب است قرار داد. نام فلوئنتیا بعدها به شکل فلورنتیا (Florentia) و فیرنتزه درآمد. شهر فلورانس در سال های 1865 تا 1870 به عنوان پایتخت پادشاهی ایتالیا مطرح بوده است. و در سده های میانه فلورانس کانون بازرگانی و امور مالی اروپا بوده و بعدها رنسانس ایتالیا از این شهر شروع شد. به همین دلیل هم اکنون به این شهر، لقب شهری از دران رنسانس داده شده است. خاندان مدیچی سال های طولانی در شهر فلورانس فرمان روایی داشتند. انواع هنر به ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس صندلی ویژه ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهم ترین مراکز هنری اروپا تبدیل نموده است. فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می باشد که مهم ترین آن ها گالری اوفیتزی و پالاتزو پیتی به شمار می آید.

اطلاعات ضروری شهر فلورانس

زبان رسمی: ایتالیایی

واحد پول: یورو - یورو در تاریخ 23 بهمن 96، به قیمت 6089 تومان بوده است.

نوع برق شهری: 220 تا 230 ولت

کد کشور: 39+

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم عقب تر از تهران است.

شماره های ضروری:

  • شماره پلیس: 113
  • شماره آتش نشانی: 115
  • آمبولانس: 118

فرودگاه: فرودگاه پرتولا (FLR)، فرودگاه پیزا گالیلئو گالیله (PSA)

آب و هوای شهر فلورانس

آب وهوای شهر فلورانس در اکثر روزهای سال معتدل است. . در فصل تابستان هوای این شهر در روز گرم و در شب سرد می شود. خیلی کم بیش می آید که سرمای شدیدی در این شهر برپا شود، باران در سراسر سال غیر از تابستان به صورت معتدلی می بارد. به طور کلی برای سفر به این شهر بهترین زمان بهار و پاییز است، زیرا هوا در مساعدترین شرایط خود واقع شده است.

هزینه اقامت در شهر فلورانس

هتل های شهر فلورانس در تمام فصول سال پر از مسافر است، که غالبا شلوغی این شهر در ماه های اردیبهشت تا مهر است. همچنین در ماه های مرداد و شهریور هم هزینه رزرو هتل ها مقرون به صرفه تر است. پس سعی کنید برنامه سفرتان را در این ماه ها تنظیم کنید تا سفری مالی داشته باشید. در ادامه مطلب راهنمای سفر به فلورانس ما به حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر می پردازیم و همچنین چند هتل مناسب را هم معرفی خواهیم کرد. (تمامی قیمت هایی که در این مطلب ارائه شده است، در تاریخ 23 بهمن 96 بوده است).

هتل های دو ستاره 180,000 تا 280,000 تومان

هتل های سه ستاره 250,000 تا 570,000 تومان

هتل های چهار ستاره 370,000 تا 750,000 تومان

هتل های پنج ستاره 650,000 تا 1,500,000 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر فلورانس ایتالیا

  • هتل (Hotel Brunelleschi)

این هتل 4 ستاره در شهر فلورانس، میزبان مسافرانی است که می خواهند اقامتی به فلورانسی را تجربه نمایند. از جمله امکانات این هتل صبحانه رایگان، سیستم وای فای و تهویه برای تمام اتاق و هم چنین اتاق های شیک و مجلل را می توان نام برد.

شماره تلفن: 003905527370

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via S. Elisabetta، 5R، 50122 Firenze، Italy

  • هتل پلازا لوچسی (Plaza Lucchesi Hotel)

دیگر هتل خوب 4 ستاره پیشنهادی در این شهر ایتالیایی، هتل پلازا لوچسی است. هر آنچه که باعث به وجود آمدن اقامت راحت برای شما می شود در این هتل محیا است، بنابراین به هیچ وجه نگران اقامتتان در این شهر نباشید.

شماره تلفن: 003905526236

آدرس: ایتالیا - فلورانس Lungarno della Zecca Vecchia، 38، 50122 Firenze، Italy

  • هتل راپالو (Hotel Rapallo)

هتل 3 ستاره راپالو در شهر فلورانس دارای فضای گرم و آرومی می باشد. شاید فکر کنید چون این هتل 3 ستاره است، از امکانات خوبی بهره مند نباشد اما کاملا اشتباه است و تمامی امکانات اقامتی در این هتل اعم از اتاق های راحت و شیک، صبحانه رایگان، کارکنان مهربان و خوش برخورد و … در این هتل محیاست.

شماره تلفن: 0039055472412

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via Santa Caterina DAlessandria، 3، 50129 Firenze، Italy

  • هتل الساندرا (Hotel Alessandra)

هتلی 2 ستاره در شهر فلورانس که می تواند خاطرات خوب و شیرینی را برایتان در سفر به این شهر ایتالیایی بسازد. تقریبا تمام آنچه که برای اقامت احتیاج دارید در هتل الساندرا در اختیارتان است اما نباید توقع امکانات فوق العاده ای را که در هتل های 4 یا 5 ستاره دارید، در این هتل هم داشته باشید.

شماره تلفن: 00390550621238

آدرس: ایتالیا - فلورانس Borgo Santi Apostoli، 17، 50123 Firenze، Italy

هزینه خورد و خوراک در شهر فلورانس

در شهر تاریخی و پر گردشگر فلورانس، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 15 یورو را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 55 یورو پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر فلورانس تقریبا ارزان تر است و مبلغ 7 یورو می باشد. اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر 1 یورو بپردازید. در ادامه راهنمای سفر به فلورانس می خواهیم چند رستوران در این شهر را برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر فلورانس

  • پیتزا لا دیوینا (La Divina Pizza)

به طور کلی ایتالیا به پیتزا و پاستا معروف است، برای همین اگر می خواهید که خوشمزه ترین پیتزاها را در این شهر میل کنید می توانید به رستوران لادیوینا بروید. توجه داشته باشید که در اکثر مواقع صف طویلی در جلو این رستوران وجود دارد.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via Gaetano Milanesi، 27، 50134 Firenze، Italy

  • رستوران (Ristorante Le Muse)

اگر خواستید یک شام فوق العاده را در این شهر میل کنید، رستوران Ristorante Le Muse می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. شاید کمی قیمت منوی این رستوران بالا باشد اما برای یکبار امتحان کردن می صرفد.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via dei Conti، 9، 50123 Firenze، Italy

  • رستوران پنینی (Panini Toscani)

برای تهیه یک ساندویچ هم می توانید رستوران پنینی را در شهر فلورانس انتخاب کنید.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Piazza del Duomo، 34، 50122 Firenze، Italy

  • رستوران Fuoco MAtto Restaurant

برای سرو انواع غذاهای ایتالیایی و مدیترانه ای در شهر فلورانس می توانید رستوران Fuoco MAtto Restaurant را در این شهر انتخاب کنید. طعم های فوق العاده خوب و تنوع بالا باعث شده تا توریست های زیادی برای صرف شام یا ناهار به این رستوران مراجعه نمایند.

شماره تلفن: 0039055495140

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via Ventisette Aprile، 56، 50129 Firenze، Italy

هزینه حمل و نقل در شهر فلورانس

سیستم حمل و نقل در کشور ایتالیا به طور کلی کارآمد بوده و هزینه های مربوط به آن هم نیز مقرون به صرفه و مناسب است. قطار در ایتالیا یک وسیله نقلیه راحت است و ساعت های حرکت متعددی دارد. اگر ساعت حرکت قطارها با برنامه سفر شما هماهنگ است، حتما از آن بهره ببرید. همچنین در این شهر احتیاجی نیست که خودرو اجاره کنید چون شهر کوچک است و حتی گاهی پیاده هم می توانید به مقاصد خود برسید.

هزینه بلیط تک سفره 1.20 یورو

هزینه بلیط ماهانه 35 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 4.50 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 2.75 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 30 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.46 یورو است.

جاذبه های گردشگری در شهر فلورانس

  • پل پونته وچیو ( Ponte Vecchio)

یکی از محبوب ترین پل های قدیمی ایتالیا، پل پونته وچیو است. بیشتر شهرت این پل به دلیل ساختار و معماری بسیار جالبی است که دارد. مغازه ها و فروشگاه های متنوعی که در این شهر وجود دارند، بیشتر دلیل شهرت این پل ایتالیایی شده اند.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Torre dei Mannelli، Ponte Vecchio، 44، 50125 Firenze، Italy

  • کلیسای جامع فلورانس (santa maria del fiore)

کلیسای جامع در شهر فلورانس که نماد زیبایی در این شهر به شمار می رود، نام این کلیسا سنتا ماریا دل فیوره است. گنبد آجری رنگ و بزرگ کلیسا اولین چیزی است که در این کلیسا به چشم می آید و نظر هر بیننده ای رو جلب می نماید، برای اینکه بتوانید به بالای گنبد این کلیسا دسترسی داشته باشید باید 464 پله را طی کنید.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Piazza del Duomo، 7، 50122 Firenze، Italy

  • موزه سن مارکو (museo di san marco)

کلیسای بزرگی در شهر فلورانس ایتالیا وجود دارد که شامل یک صومعه است. این کلیسا در حال حاضر تبدیل به موزه شده و جزء جاذبه های گردشگری در این شهر به شمار می رود.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via Giorgio la Pira، 1-3، 50121 Firenze، Italy

  • قصر مدیچی (Medici Chapel)

خانواده ای ثروتمند در شهر ایتالیا که در دوران رنسانس زندگی می کردند و از قرن 15 تا 18، حاکم شهر بودند. اعضای این خاندان که ابتدا بانک دار بودند، طی مدت کوتاهی به جمع سیاست مداران بزرگ، روحانیون و نجیب زادگان پیوستند و نفوذشان نه تنها ایتالیا، بلکه کل اروپا را متحول کرد.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via del Canto dei Nelli، 34R، 50123 Firenze، Italy

  • پارک بوبولی (Boboli Gardens)

دیگر جاذبه گردشگر در شهر فلورانس ایتالیا پارک بوبولی است که توسط خانواده مدیچی در قرن 16، ساخته شده است. این پارک زیبا و رنگارنگ پر از مجسمه و چشم های خیره نماینده می باشد. در این پارک می توانید مجسمه و آثار تاریخی از دوران رم باستان را مشاهده کنید.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Viale della Meridiana، 50125 Firenze، Italy

  • کلیسای سانتا کروچه (Basilica of Santa Croce)

کلیسای سانتا کروچه به معنی کلیسای صلیب مقدس، یکی از ساختمان های دیدنی شهر فلورانس ایتالیاست. وجود آثار هنری متعدد و مجسمه های زیبا و همچنین آرامگاه ها، این کلیسا را به یکی از کلیساهای مهم و دیدنی ایتالیا تبدیل نموده است. در این کلیسا آرامگاه بزرگانی چون میکل آنژ، گالیله، ماکیاولی، فوسکولو، جنتیله، جاکینو روسینی و گولیلمو مارکونی وجود دارد.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Basilica di Santa Croce، Piazza di Santa Croce، 16، 50122 Firenze، Italy

  • رود آرنو (Arno river)

رود آرنو از دامنه های کوه فالترونا (مونته فالترونا) واقع در رشته کوه آپنین در توسکانی در مرکز ایتالیا سرچشمه می گیرد. این رودخانه در راستا بالادست خود عمدتاً به سمت جنوب و در حوضهٔ دریاچه ای قدیمی موسوم به کاسنتینو جریان پیدا می نماید و در آرتزو به سمت غرب و شمال تغییر راستا می دهد. این رود همچنین در نزدیکی آرتزو به وسیله رود و آبراه کیانی به رود تیبر وصل می شود.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Lungarno Amerigo Vespucci، 24172، 50123 Firenze، Italy

  • قصر وکیو (Palazzo Vecchio)

یکی از جاذبه های دیدنی شهر فلورانس فصر وکیو است. این قصر کاملا مشرف به میدان پیازا دلا سینیوریا بوده و یکی از دیدنی ترین مکان های شهر فلورانس به شمار می رود. این قصر در قرن 12 میلادی ساخته شده است و مدتها تحت مالیکت خانواده های قدرتمند ایتالیایی مانند مدیچی قرار داشته است.

آدرس: ایتالیا - فلورانس Piazza della Signoria، 2، 50122 Firenze، Italy

مراکز خرید در شهر فلورانس

  • کفش لئوناردو (Leonardo Shoes)

یکی از معروف ترین فروشگاهای شهر فلورانس جهت تهیه کیف و کفش، فروشگاه کفش لئونارد است. شما می توانید انواع و اقسام کفش زنانه و مردانه، بوت و نیم بوت ها زیبا و همین طور کیف های شیکی رو از لئوناردو تهیه کنید.

شماره تلفن: 0039055294965

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via dei Cerchi، 9، 50122 Firenze، Italy

  • فروشگاه Janniderma

ساعت کار: 10 صبح تا 7:30 شب

شماره تلفن: 00390552346173

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via dei Benci، 25، 50122 Firenze، Italy

  • فروشگاه Goccia Shoes

ساعت کار: 10 صبح تا 8 شب هم بازه.

شماره تلفن: 0039055282335

آدرس: ایتالیا - فلورانس Via Pellicceria، 1R، 50123 Firenze، Italy

بایدها و نبایدها در شهر فلورانس

  • سعی کنید قبل از این که بخواهید به بازدید بناهای تاریخی و موزه ها در این شهر بروید بلیط های ورودی به آن مکان را رزرو کنید.
  • روزهای دوشنبه، موزه ها تعطیل اند.
  • بسیاری از فروشگاه ها روزهای یکشنبه تعطیل هستند. بنابراین روز یکشنبه زمان مناسبی برای خرید نیست.
  • اگر برای وعده شام می خواهید به رستوران بروید باید بدانید که رستوران های این شهر تا قبل از ساعت 7:30 شام سرو نمی نمایند.
  • برای اطلاع از ویزا و سفارت کشور چین می توانید راهنمای سفارت و اخد ویزای ایتالیا را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 622

به "راهنمای سفر به فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید