شکلات بهترین فیلم کوتاه جشنواره روسیه شد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، این فیلم کوتاه داستان پسر هشت ساله روستایی به نام احمد است که در راه رفتن به مدرسه به طور اتفاقی با پیرزنی آشنا می گردد.

شکلات بهترین فیلم کوتاه جشنواره روسیه شد

داستان از این قرار است که احمد در راه مدرسه در کوچه به زمین می خورد، با صدای گریه او پیرزنی که مادر شهید نیز است از خانه اش بیرون می آید و او را دلداری داده و سر و وضع اش را مرتب می نماید و در آخر به او شکلاتی هدیه می دهد.

در ادامه، این مسئله که به مذاق احمد خوش آمده بود هر روز به بهانه دریافت شکلات تکرار می گردد تا اینکه بالاخره دیگر یک روز خبری از پیرزن مهربان نمی گردد.

این فیلم کوتاه 15 دقیقه ای در مدت یکماه در روستای ولدیان خوی تصویربرداری می گردد و حمیدرضا مصطفایی و پرویز ضیا حسینی در آن به هنرنمایی پرداخته اند، فیلمبردای این اثر نیز توسط محمد مستوفی اجرا شده است.

در این جشنواره 15 اثر برتر از کشورهای مختلف دنیا از جمله کانادا، چین، قزاقستان، روسیه، آلمان و ایران در بخش فیلم های داستانی کوتاه این جشنواره به رقابت با هم پرداختند.

آق گول، شپه، بولود و آوای بچه ها قدس از جمله فیلم های داستانی است که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آنها توسط حیدری اجرا شده است.

کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مستندهای سولوک، طلای چی چست، آغاج، اویونلار و یایلاق نغمه لری نیز توسط وی انجام گرفته است.

فیلم آق گول پیش تر به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره بین المللی جمهوری آذربایجان انتخاب شده بود.

مهدی حیدری دانش آموخته رشته صدابرداری از دانشگاه صدا و سیماست.

جشنواره بین المللی زیروپلاس روسیه از هشتم تا پانزدهم مهر سالجاری در این کشور برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 511

به "شکلات بهترین فیلم کوتاه جشنواره روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکلات بهترین فیلم کوتاه جشنواره روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید