ضرورت راهنمایی نقدینگی کشور به سمت پایین دست پتروشیمی

به گزارش لیسو، رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بر ضرورت راهنمایی نقدینگی کشور به سمت پایین دست صنعت پتروشیمی تأکید کرد و گفت: این صنعت در دوران تحریم به خوبی عمل نموده است.

ضرورت راهنمایی نقدینگی کشور به سمت پایین دست پتروشیمی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدجواد حسینی کیا در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، فرایند توسعه صنعت پتروشیمی را در بخش بالادست و پایین دست مثبت و رو به رشد مطرح کرد و درباره آینده بخش پایین دست این صنعت اظهار کرد: اگر بتوان نقدینگی جامعه را به سمت بخش پایین دست این صنعت سوق داد، می توان در بخش پایین دست به قطب منطقه تبدیل شد؛ چنین ظرفیتی وجود دارد.

وی درباره اینکه مجلس شورای اسلامی برای تبدیل شدن ایران به قطب صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه چه حمایت هایی انجام خواهد داد، گفت: مجلس می تواند در این زمینه تسهیل گری کند و اگر خلأ قانونی یا تعارضی وجود داشت با ارائه طرحی آن را رفع کند.

نماینده سنقر با بیان اینکه شرکت های پتروشیمی برای دستیابی و افزایش سهم در بازار منطقه نباید ناامید شوند و بایدنگاه بلندمدت به آینده داشته باشند، توضیح داد: صنعت پتروشیمی در دوران تحریم به خوبی عمل نموده و نشان داده است این فرایند رو به رشد را می تواند ادامه دهد.

حسینی کیا با تأکید بر اینکه برای رسیدن به صندلی واقعی در بخش پایین دست صنعت پتروشیمی باید خودتحریمی را کنار بگذاریم، توضیح داد: قوانین دست و پا گیر، موانع صادراتی، وجود دلال ها و... بعضی از موارد خودتحریمی هستند.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار کسب وکار جهانی یکشنبه، 19 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع به کار کرد و فردا (22 بهمن ماه) به کار خود انتها می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1442

به "ضرورت راهنمایی نقدینگی کشور به سمت پایین دست پتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت راهنمایی نقدینگی کشور به سمت پایین دست پتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید