عادتی بچگانه که دشمن دندان ها می گردد

به گزارش لیسو، یک متخصص دندان درباره عرضه ای شایع در دهان و دندان که اغلب در بچه ها رخ می دهد، شرح داد.

عادتی بچگانه که دشمن دندان ها می گردد

بهزاد قریب زاده متخصص دندان در گفت وگو با ، درباره دندان قروچه با اشاره به اینکه این عارضه در سنین کودکی شایع تر است، اظهار کرد: اگر علت این نوع عارضه در سنین کودکی سریعتر تشخیص داده گردد می تواند مانع بروز بیماری های دیگری در سنین بالاتر گردد.

او اضافه کرد: هرچه سن کودک بالاتر می رود این آسیب ها برگشت ناپذیرتر می شوند و این عادت بیشتر در ذهن کودک می ماند؛ بنابراین باید در سن پایین تشخیص داده گردد.

او گفت: بسیاری از والدین تصور اشتباهی از دندان قروچه کودک دارند و فکر می نمایند این عادت فقط کوبیدن و ساییدن دندان ها روی هم است، در حالی که اثرات مخرب خود را خواهد گذاشت.

یادگاری درباره اثرات مخرب دندان قروچه اعلام کرد: این عارضه در کوتاه مدت می تواند باعث سایش دندان ها و در دراز مدت این عادت دائمی شده و روی دندان های ثابت هم ساییدگی ایجاد می نماید؛ علاوه بر این، سایش دندان ها آسیب برگشت ناپذیری در مفصل گیجگاهی فکی ایجاد می نماید که متاسفانه درمان نمی گردد.

او درباره درمان دندان قروچه گفت: اگر خانواده ها با چنین موردی رو به رو شدند فورا به متخصص مراجعه نمایند تا درمان را شروع کند؛ درمان و پیشگیری از دندان قروچه فقط استفاده از گارد شبانه است که به صورت های مختلف نرم، نیمه سخت و سخت وجود دارد و بسته به شدت دندان قروچه تجویز خواهد شد که ابتدا از سایش جلوگیری می گردد ودر آخر می توان این عادت را به تدریج ترک نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 379

به "عادتی بچگانه که دشمن دندان ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادتی بچگانه که دشمن دندان ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید