قیام مردم ارومیه در 2 بهمن در سطح ملی ثبت شود

به گزارش لیسو، خبرنگاران/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: حماسه دوم بهمن 57 برای همیشه زنده نگه داشته شود.

قیام مردم ارومیه در 2 بهمن در سطح ملی ثبت شود

محمدصادق معتمدیان در مراسم گرامیداشت حماسه 2 بهمن که در مسجد دادخواه ارومیه برگزار گشت با بیان اینکه قیام مردم ارومیه در دوم بهمن باید به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی استان در سطح ملی ثبت شود، اضافه نمود: حماسه دوم بهمن سالروز آغاز قیام مسلحانه مردم با موضوع مجاهد نستوه مرحوم حاج آقا حسنی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی مردم استان شکل گرفت.

وی اظهار کرد: مردم انقلابی ارومیه و بویژه علما و روحانیون ، اصناف و بازاریان با خلق حماسه دوم بهمن آغاز قیام مسلحانه مردم علیه رژیم طاغوت بودند و در این میان نقش مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی در خلق این حماسه بی نظیر به یادماندنی است.

معتمدیان گفت: نقش مردم آذربایجان غربی از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون در دفاع از کیان اسلامی و تامین امنیت پایدار در منطقه بسیار موثر بوده است.

استاندار گفت: حماسه دوم بهمن باید برای همیشه زنده نگه داشته شود و رشادت های این روز در سطح منطقه و کشور بازگو و پرداخته شود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع زسانی استانداری، وی اضافه نمود: استفاده از ظرفیت های مرزی و توجه به بخش معادن و کشاورزی به عنوان پیشرانهای توسعه استان مورد توجه است و به عنوان یک ظرفیت برای اشتغال و درآمد مردم استان از آنها استفاده می شود.

معتمدیان تاکید کرد: از تمامی ظرفیت های استان برای شتاب بخشیدن به فرایند توسعه و آبادانی استفاده می کنیم.

وی گفت: از سال آینده صندوق عدالت و پیشرفت در استانها ایجاد شده و درآمدهای مازاد هر استان در این صندوق واریز و برای توسعه استان از آن استفاده می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1949

به "قیام مردم ارومیه در 2 بهمن در سطح ملی ثبت شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیام مردم ارومیه در 2 بهمن در سطح ملی ثبت شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید