باشکوه ترین منطقه ها اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می نمایند (قسمت اول)

به گزارش لیسو، اسپانیا مقصدی است که جاهای دیدنی و باشکوه بسیاری دارد و اهالی این کشور به داشتن چنین بناهایی، به خود می بالند. برای آشنایی با این مقاصد، با خبرنگاران همراه شوید.

باشکوه ترین منطقه ها اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می نمایند (قسمت اول)

اسپانیا فقط در مادرید، بارسلونا، ماربلا و سویا خلاصه نمی گردد. این شهرهای بزرگ تنها بخشی از زیبایی های اسپانیا هستند که گردشگران اغلب می شناسند. مکان های باشکوه و ناشناخته ای در اسپانیا وجود دارد که هر یک می تواند به میزان مشهورترین دیدنی های اسپانیا مجذوب کننده باشد. از خطوط ساحلی پرشور اقیانوس اطلس گرفته تا روستاهای آرام جنوب، همگی ارزش رفتن و کشف کردن دارند. در ادامه ما را همراهی کنید تا دیدنی ترین ناشناخته های اسپانیا را معرفی کنیم.

ساتونا، گیرونا

در شمال بارسلونا، منطقه ای به نام کاستا براوا (Costa Brava) واقع شده است که چشم اندازی شاعرانه از آب های مدیترانه و ساحل شگفت انگیز دارد. بیشتر منطقه ها ساحلی اسپانیا، به علت محبوبیت زیاد، همیشه شلوغ و گاهی غیر قابل تحمل است اما کاستا براوا پیروز شده است از جاذبه های قدیمی خود حفاظت نموده و به خوبی آن ها را مدیریت کند. ساتونا در نزدیکی ساحل بگور (Bégur) واقع شده است و خلیج کوچکی است که بنادر آرام و خلوتی در امتداد ساحل آن کشیده شده و فقط چند رستوران دارد.

کودیلرو (Cudillero)، آستوریاس

کودیلرو در استان آستوریاس واقع شده است و یکی از زیباترین روستاهای ماهیگیری اسپانیا است. غذاهای دریایی، خورش لوبیا و آب سیب این روستا بسیار معروف است. زمانی کودیلرو یک بندر ماهیگیری پررونق بود اما امروزه تمامی چیزی که از آن صنعت به جای مانده، قایق های ماهیگیری است که در بندر شناور است. ساختمان های کنار اسکله به رنگ سفید رنگ شده اند و رنگ های روشن دیگر برای تزئین نمای آن ها استفاده شده است، گویی در برابر صخره ها قد برافراشته اند.

سن ویسنت دولا بارکوئرا (San Vicente de la Barquera)، کانتابریا

این روستای ماهیگیری در ساحل کانتابریا واقع شده است و به داشتن ماهی کولی سیاه شور معروفیت دارد. این روستا بین اقیانوس اطلس و قله کوه های Picos de Europa قرار گرفته است. این روستا در هر دو سوی خلیج ساخته شده بود که در قرن 16 میلادی، به وسیله یک پل سنگی به هم متصل شده است؛ این پل به محض ورود به روستا، جلب توجه می نماید و اولین چشم اندازی به روستا است که مشاهده می کنید. داخل روستا بناها و اشیایی به قدمت قرن 13، به خوبی محافظت شده اند و باعث شده سن ویسنت دولا بارکوئرا عنوان مکان محبوب ملی فرهنگی را به دست آورد.

کازالا دولا سیرا (Cazalla de la Sierra)، سویا

اندلس معروفیت خود را بیشتر به علت داشتن شهرهایی مثل سویا، مالاگا یا گرانادا به دست آورده است، اما فقط گردشگران ماجراجو می دانند که بازدید از شمال این منطقه نیز ارزش دارد و مکان هایی ارزشمند برای گردشگری آنجا وجود دارد. شما اینجا روستای آرام و بدون جنب و جوشی را می بینید که در گذر زمان تغییر ننموده است و از آن به خوبی محافظت نموده اند؛ روستایی که نشان دهنده تاریخ غنی این منطقه است.

کازالا دولا سیرا در پارک طبیعی سیرا نورت واقع شده است. در این روستا بناهای تاریخی و باستانی بسیاری وجود دارد که بر مجذوب کنندهیت روستا افزوده است. کلیسای Nuestra Senora de Consolacion که قدمت آن به قرن 14 می رسد و صومعه سنت فرانسیس که در قرن 15 ساخته شده است، تنها دو نمونه از آثار تاریخی و گردشگری روستای کازالا دولا سیرا است که تاریخ و قدمت این منطقه را به رخ می کشد.

جزایر Cies، پنتودرا

این مجمع الجزایر کوچک، در خلیج ویگو در کالیسیا واقع شده است و یکی از برترین مکان های طبیعی اسپانیا است که به خوبی از آن حفاظت شده است. تنوع بسیار زیاد گونه های گیاهی و جانوری در این جزایر از سال 1980، زمانی که این منطقه پارک ملی و جزو ذخایر طبیعی محسوب شد، محافظت شده است. از آن موقع تا به امروز دسترسی به جزایر Cies به صورت کنترل شده امکان پذیر است. تنها راه برای ماندن در این جزایر، ایجاد کمپ است؛ البته برای چادر زدن، حتما باید قبل از رسیدن به مقصد، از ویگو جواز دریافت کنید.

الکالا د هنارس (Alcala de Henares)، مادرید

این شهر حدود یک ساعت با ماشین از مادرید فاصله دارد و اغلب گردشگران از این شهر غافل می شوند که میراث جهانی یونسکو است و تاریخ پرباری دارد و قدمت آن به دوران روم باستان می رسد. در ابتدا رومی ها در این منطقه ساکن شدند؛ سپس مورها (مسلمانان اسپانیا) این شهر را به مدت 300 سال به تصرف خود درآوردند. در نهایت پادشاهان کاتولیک توانستند بر مورها چیره شوند و کنترل شهر را به دست گیرند. الکالا د هنارس زادگاه نویسنده مشهور اسپانیایی، پدر رمان مدرن، میگل د سروانتس است. شایان ذکر است که دانشگاه الکالا که در سال 1293 تاسیس شده است، بعدها به مادرید منتقل و به یک دانشگاه معتبر تبدیل شد که امروزه آن را با نام دانشگاه Complutense مادرید می شناسند.

Binisafuller، منورکا

منورکا به علت داشتن آب های نیلگون رویایی و سواحل شنی سفید رنگ، به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است اما شهر کوچک Binisafuller به نظر می رسد توانسته است از دست گردشگران فرار کند. اینجا یک شهر کوچک ساحلی است که آرامش بر آن حکم فرما است و رستوران ها و کلوب های زیادی در آن پیدا نمی کنید. اما اگر در پی سواحل آرام و شنیدن صدای امواج هستید که روی پاهای شما می پاشند، ٰBinisafuller جایی است که رویایتان را به واقعیت تبدیل می نماید.

لاس سالیناس د تربیخا، آلیکانته

بدون شک در این منطقه، یکی از عجیب ترین منظره ها اسپانیا را کشف خواهید کرد. اینجا دریاچه ای وجود دارد که به دست انسان ایجاد شده و به علت وجود بعضی موجودات زنده خاص در آن، رنگش به صورتی تغییر نموده است. سطح شوری آب این دریاچه بالا است و به همین علت گیاهان و جانوران زیادی نمی تواند در سواحل این دریاچه زنده بماند؛ با این حال این دریاچه خانواده ای دارد که در آن زندگی می نماید و به رنگ خود دریاچه است: فلامینگوی صورتی. در ساحل این دریاچه قدم بزنید و به پارک طبیعی لاماتا و تربیخا بروید که در نزدیکی دریاچه واقع شده است. اینجا می توانید زمین های بکر و دست نخورده اسپانیا را ببینید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1971

به "باشکوه ترین منطقه ها اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می نمایند (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشکوه ترین منطقه ها اسپانیا که اسپانیایی ها به آنها افتخار می نمایند (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید