نجات یافتگان از سرطان به الگوهای مراقبتی جدید احتیاج دارند

به گزارش لیسو، با افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان، پزشکان و محققان در کوشش برای تدوین دستورالعمل درمانی جدیدی برای این افراد هستند.

نجات یافتگان از سرطان به الگوهای مراقبتی جدید احتیاج دارند

به گزارش خبرنگاران، هرچند پزشکان آمریکایی معتقدند ضروری است اقدامات بیشتری برای بهبود ثبات و کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به بیماران مبتلا به سرطان که از این بیماری جان سالم به در برده اند، انجام گردد.

بیش از یک دهه از گزارش موسسه پزشکی آمریکا (IOM) در مورد مبتلایان به سرطان که با این بیماری مقابله نموده اند، گذشته است. در این گزارش تاکید شده که نه تنها باید بر درمان تومور تمرکز گردد، بلکه مسائل پزشکی مادام العمر ناشی از بدخیم شدن بیماری، انجام جراحی، مصرف دارو و رادیوتراپی در این بیماران نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین متخصصان علوم پزشکی آمریکا در مقاله ای که در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شده، تاکید نموده اند: به رغم پیشرفت های بدست آمده بسیاری از توصیه های ذکر شده در گزارش سال 2006 میلادی به درستی اجرایی نشده است.

یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: یکی از بزرگترین پیشرفت های بدست آمده در زمینه شناساییِ چالش هایی است که مبتلایان به سرطان پس از گذراندن فرآیند درمانی با آن روبرو هستند و از آن جمله می توان به تاثیرات به جا مانده از جراحی، استرس های روانی و فرسودگی زودهنگام ناشی از شیمی درمانی اشاره نمود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته محققان شناخت این شکاف ها باعث می گردد مطالعات به سمت آنالیز مدل های جدید مراقبت های درمانی برای مبتلایان به سرطان که با این بیماری مقابله نموده اند، راهنمایی گردد و معلوم گردد که خدمات درمانیِ باکیفیت برای این بیماران به چه شکلی است. هرچند، بخشی از مشکل این است که مقیاس مشخصی برای ارزیابی یا بهبود خدمات مراقبتی برای این دسته از بیماران وجود ندارد. بیشتر این مقیاس ها بر درمان تومور متمرکز بوده و به نجات یافتگان از این بیماری در جهت بهبود وضعیت زندگی پس از دوره درمان یاری نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 129

به "نجات یافتگان از سرطان به الگوهای مراقبتی جدید احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات یافتگان از سرطان به الگوهای مراقبتی جدید احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید