چگونه زمینی به جزیره کیش سفر کنیم؟

به گزارش لیسو، کیش یکی از جزایر خاص است که در خلیج فارس واقع شده است. این جزیره به علت ویژگی های خاص خود تبدیل به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ایران شده و در طول سال افراد بسیار زیادی اقدام به سفر به جزیره زیبای کیش نموده و از این طریق مسافرت به کیش را تجربه می نمایند.

چگونه زمینی به جزیره کیش سفر کنیم؟

به همین خاطر یکی از سوالات بسیار مهمی که همیشه مطرح می گردد این است که چگونه زمینی به کیش سفر کنیم و به منظور تجربه این سفر زمینی باید به چه نکاتی توجه کرد. پس با ما همراه باشید در رابطه با سفر زمینی به کیش صحبت نموده و اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با این مسئله بسیار مهم به شما ارائه دهیم.

برای رزرو آنلاین تور کیش خبرنگاران با مناسب ترین قیمت روی تصویر زیر کلیک کنید.

انتخاب وسیله نقلیه برای سفر زمینی به کیش

در وهله اول نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور سفر زمینی به کیش وسایل نقلیه مختلفی پیش روی شما وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید.

شما می توانید با استفاده از خودروی شخصی، قطار و اتوبوس سفر زمینی به جزیره کیش را تجربه کنید و بر خلاف روش هوایی که هزینه بسیار زیادی برای شما دارد، با کمترین هزینه به این جزیره های خاص مسافرت کنید. به همین خاطر اگر بخواهیم شما را با هر یک از این روش ها آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سفـر زمینـی به کیـش با خودرو شخصی

اولین روش که به شما یاری می نماید تا به صورت زمینی به جزیره کیش سفر کنید، استفاده از خودروی شخصی است. در واقع شما می توانید از هر نقطه ایران با استفاده از خودروی شخصی به سمت جنوب حرکت نموده و سفر زمینی به جزیره کیش را با استفاده از خودروی شخصی تجربه کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور سفر به جزیره زیبای کیش با استفاده از خودرو شخصی باید در وهله اول خودتان را به بندرعباس رسانده و سپس به وسیله بندر چارک یا بندر افتاب به وسیله شناور وارد جزیره کیش شوید.

موضوع لازم به ذکر این است که استفاده از خودروی شخصی برای سفر به جزیره زیبای کیش می تواند هزینه های سفر را برای شما به طرز چشمگیری کاهش دهد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است سفر طولانی شده و برای شما خسته نماینده گردد. به همین علت ضروری است تا به مزایا و معایب سفر زمینی به کیش با استفاده از خودرو توجه داشته باشید و با آنالیز ویژگی های این شیوه سفر، به برترین شکل ممکن برای سفر زمینی به کیش برنامه ریزی کنید.

سفر زمینی به کیش با قطار

پس از این که بیان کردیم چگونه می توانید با استفاده از خودروی شخصی خودتان را به کیش رسانده و از این جزیره زیبا تماشا کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که امروز امکان سفر زمینی به کیش با استفاده از قطار نیز وجود دارد و شما می توانید با استفاده از قطار به این جزیره خاص سفر کنید. به همین خاطر باید از شهر مبدا اقدام به سوار شدن قطارها مقصد بندرعباس نموده و خودتان را به این منطقه برسانید.

نکته مهم این است که شهرهای بسیار زیادی هستند که می توانید با استفاده از قطار به وسیله آن ها به بندرعباس سفر نموده و وارد این منطقه شوید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه از شهرهای شمالی تر بخواهید خودتان را به بندرعباس برسانید، سفر شما طولانی تر خواهد بود.

به عنوان مثال فاصله تهران تا بندرعباس با قطار به نحوی است که بین 18 تا 21 ساعت طول می کشد. البته خستگی قطار بسیار کمتر از خستگی رانندگی با خودرو شخصی است و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از گردشگران ترجیح دهند که با استفاده از قطار جهت شهرهای مبدا تا بندرعباس را طی نمایند.

در نهایت نیز پس از رسیدن به بندرعباس ضروری است تا به بندر چارک و یا بندر آفتاب رفته و سپس به وسیله شناورهای دریایی خودتان را به جزیره زیبای کیش برسانید.

روش سفر زمینی به کیش با قطار امروزه به عنوان یکی از روش های محبوب شناخته می گردد چرا که به شما یاری می نماید تا با کمترین خستگی و با هزینه بسیار پایین به جزیره زیبای کیش سفر نموده و از این منطقه خاص در خلیج فارس تماشا کنید.

سفـر زمینـی به کیـش با اتوبوس

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به وسیله آن به صورت زمینی جزیره زیبای کیش سفر کنید، استفاده از اتوبوس های بین شهری است.

در ترمینال های بیشتر شهرهای ایران شاهد حضور اتوبوس هایی به مقصد بندرعباس هستیم و شما می توانید به راحتی با استفاده از اتوبوس خودتان را به بندرعباس برسانید. سپس پس از رسیدن به این منطقه تنها کافی است تا به بندر آفتاب و یا بندر چارک رفته و به وسیله این دو بندر و با یاری شناورها با طی کردن جهت دریایی به سمت جزیره کیش بروید.

نکته مهم این است که در حال حاضر افراد کمی به سراغ سفر به کیش با اتوبوس می فرایند، چرا که سختی های بسیار زیادی برای سفر با اتوبوس پیش رو شما وجود دارد و به علت جهت طولانی و خستگی های بین جهت بیشتر افراد ترجیح می دهند تا با استفاده از خودروی شخصی و یا قطار سفر زمینی به کیش را تجربه نمایند.

البته نباید از این موضوع غافل نشوید که بلیط اتوبوس به نسبت بلیط قطار و یا هزینه بنزین خودرو شخصی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و همین مسئله به شما یاری کند تا با استفاده از اتوبوس یک سفر مالی به جزیره کیش داشته باشید.

برترین روش سفر زمینی به کیش

شاید برای شما این سوال بسیار مهم مطرح گردد که برترین روش سفـر زمینـی به کیـش چگونه است؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که متناسب با شرایط هر فرد هر یک از این روش ها می تواند گزینه مناسبی باشد.

به عنوان مثال اگر در پی کاهش هزینه های سفر هستید، می توانید از اتوبوس ها بهره ببرید و یا اگر در پی یک روش کم دردسر برای سفر به کیش هستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا از خطوط ریلی و قطارها بهره ببرید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که سفر زمینی به جزیره کیش با استفاده از خودروی شخصی آزادی عمل بسیار زیادی به شما می دهد، چرا که می توانید اقدام به وارد کردن خودروی شخصی تان به داخل جزیره نموده و در داخل جزیره کیش نیز با استفاده از خودروی شخصی جابجا شوید. بعلاوه در طول جهت حرکت به سمت بندرعباس می توانید از شهرهای مختلف جهت تماشا نموده و با آزادی عمل بسیار زیادی خودتان را به بندرعباس برسانید.

همان طوری که مشاهده می کنید سفر زمینی به جزیره کیش با روش های مختلف دارای مزایا و معایب گوناگونی است. به همین علت پیشنهاد ما این است که حتماً در رابطه با هر یک از این روش ها برای سفـر زمینی به کیـش تحقیق نموده و با توجه به شرایط خود برترین گزینه برای سفر زمینی به کیش را انتخاب کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2085

به "چگونه زمینی به جزیره کیش سفر کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه زمینی به جزیره کیش سفر کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه زمینی به جزیره کیش سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید