کمبود سالن ورزشی برای نابینایان در استان ها

به گزارش لیسو، رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان کشور با اشاره به وضعیت نامطلوب هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان در استان ها، گفت: فقط 9 استان برای این گروه سالن ورزشی دارد.

کمبود سالن ورزشی برای نابینایان در استان ها

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا مظلومی در مجمع سالانه هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان استان، با تاکید بر این که توجه به افراد با شرایط خاص سفارش ائمه است، اظهار کرد: ورزش نابینایان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و خوشبختانه بسیار مورد توجه است؛ چرا که این قشر، از دسترسی به بسکمک از مسائل جانبی محروم هستند و با مسائلی دست و پنجه نرم می کنند که مستلزم کمک رسانی است.

وی با بیان این که امیدواریم با کمک هم، بستری مناسب برای ورزش افراد نابینا و کم بینا فراهم شود، ادامه داد: در حال حاضر، فدراسیون 8 رشته ورزشی برای آقایان و 5 رشته ورزشی برای خانم ها راه اندازی کرده و حدود دو سال است که برای راه اندازی رشته بولینگ هدف گذاری کرده ایم.

مظلومی با اشاره به این که اگر در مسابقات جاکارتا بولینگ کار داشتیم، از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقا می یافتیم، اضافه نمود: زنجان می تواند به عنوان استان تعیین، برگزاری مسابقات رشته بولینگ را بر عهده بگیرد. فدراسیون هم در این راستا حمایت های مالی خود را دریغ نمی کند. امیدواریم در آینده نزدیک، همه رشته های مختص معلولان در دل فدراسیون معلولان جای بگیرد.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان کشور شرح داد: درخصوص رشته دوچرخه سواری هم با وجود مسائل مالی از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم. جمعیت ما اندک است ولی کاری که پیش رو داریم سنگین است. از همین رو باید مجموعه پایدار داشته باشیم.

وی همچنین با بیان این که نابینایان استان زنجان در رشته دومیدانی همیشه مقام آور بوده اند و جایگاه خوبی دارند، اضافه نمود: همه مسئولان دغدغه خدمت به معلولان را دارند و امیدواریم شرایط خاصی که در وضعیت مالی کشور پیش آمده است، رفع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 249

به "کمبود سالن ورزشی برای نابینایان در استان ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "کمبود سالن ورزشی برای نابینایان در استان ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود سالن ورزشی برای نابینایان در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید