گران ترین بلیت هواپیما چند تومان است؟

به گزارش لیسو، پس از کشمکش های بسیار، تغییر بلیت هواپیما که در ماه های گذشته درخواست ایرلاین ها بود و موافقت سازمان هواپیمایی کشوری را هم داشت، به تایید ستاد تنظیم بازار رسید تا با گذشت یک سال و نیم از ثبات رسمی قیمت بلیت، بالاخره مجوز افزایش 29 درصدی به شرکت های هواپیمایی داده گردد.

گران ترین بلیت هواپیما چند تومان است؟

به گزارش ایسنا، طبق جدولی که با گذشت یک هفته از اعلام غیررسمی بلیت هواپیما، در سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته، بیشترین قیمت بلیت مربوط به مسیر کیش - ساری و دو میلیون و 173 هزار و 100 تومان است. با وجود این، فارغ از بلیت هایی که به صورت چارتری به فروش می رسد، همچنان بلیت های سیستمی و با قیمت هایی خارج از آنچه در جدول مصوب شده سازمان هواپیمایی منتشر شده، در وب سایت های رسمی ایرلاین ها دیده می گردد.

برای مثال در مسیر بندرعباس - ساری، نرخ رسمی مصوب یک میلیون و 902 هزار تومان است، اما بلیت این مسیر تا دو میلیون و 200 هزار تومان هم وجود دارد.

در مسیر تهران - اهواز، سقف قیمت مصوب، یک میلیون و 207 هزار تومان است، اما در سایت ایرلاین ها، این عدد رعایت نشده و بلیت تا قیمت یک میلیون و 550 هزار تومان هم به فروش می رسد.

بعلاوه در مسیر تهران - مشهد سقف قیمت بلیت یک میلیون و 314 هزار تومان در نظر گرفته شده، اما بعضی شرکت ها بلیت را با نرخ یک میلیون و 550 هزار تومان می فروشند.

مثال دیگری از رعایت نشدن نرخ بلیت مربوط به مسیر تهران - بندرعباس است؛ در حالی که حداکثر نرخ مصوب این مسیر، یک میلیون و 696 هزار تومان است، در بعضی ایرلاین ها، این سقف رعایت نشده و تا دو میلیون و 107 هزار تومان هم می توان برای این مسیر پروازی بلیت پیدا کرد.

البته سازمان هواپیمایی کشوری، هفته گذشته مهلتی دو هفته ای به ایرلاین ها داده که پرواز های چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس را حذف نمایند. با وجود این، رعایت نشدن سقف قیمت بلیت در حال حاضر خارج از مسیر های تهران به این مقصد ها و پرواز های چارتری هم دیده می گردد. با توجه به ناراضی بودن شرکت های هواپیمایی از افزایش 29 درصدی، باید دید سازمان هواپیمایی برای کنترل قیمت ها با ایرلاین ها به چه تعاملی خواهند رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2204

به "گران ترین بلیت هواپیما چند تومان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین بلیت هواپیما چند تومان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید