7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل سرایداری از خود بپرسید

به گزارش لیسو، سرایداری یکی از شغل هایی است که از دور، آسان به نظر می رسد؛ اما بدون دانستن وظایف دقیق و مهارت های مدنظر برای این شغل، احتمالا نمی توانید یک سرایدار خوب باشید. در ادامه، به 7 سؤال اساسی می پردازیم که پیش از انتخاب شغل سرایداری باید از خود بپرسید. با دانستن پاسخ سؤال ها، می توانید با دید بازتری به سراغ این شغل بروید.

7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل سرایداری از خود بپرسید

1- آماده یک کار تمام وقت هستید؟

بسیاری از شرکت ها و منازل مسکونی به سرایداری احتیاج دارند که به طور دائم در ساختمان حضور داشته باشد. البته این شرایط برای همه ساختمان ها صدق نمی کند اما تعداد زیادی از سرایداران به طور دائم در محل کار خود زندگی می نمایند. بهتر است پیش از استخدام، از کارفرمایان خود درباره این موضوع سؤال کنید و در صورت وجود این شرایط، محل و شرایط سکونت تازه خود را آنالیز نمایید تا مطابق شرایط شما باشند.

2- آیا توان بدنی کافی دارید؟

در شغل سرایداری، بسیاری از وظایف شما در گروه کارهای یدی قرار می گیرند. شما باید بتوانید سطوح و مکان های مختلف ساختمان را نظافت کنید و به باغچه ها رسیدگی کنید. پیش از انتخاب شغل سرایداری باید بدانید که آیا می توانید ساعات زیادی از روز را در حال کار یدی بگذرانید یا خیر.

3- مهارت های ارتباطی خوبی دارید؟

در شغل سرایداری شما با دو مساله مهم سروکار دارید: ساختمان و ساکنان آن. باید بتوانید تمام تلاشتان را در محافظت و ارتباط با این دو، به کار بگیرید. به عبارت دیگر، باید بتوانید ساختمان را به شکلی که متناسب با احتیاج ساکنان آن است نگهداری کنید و برای اطلاع از احتیاجهای ساکنان، با افراد مختلف ارتباط مثبت و سازنده داشته باشید.

4- می توانید با چالش های انتخاب شغل سرایداری کنار بیایید؟

انتخاب شغل سرایداری ممکن است چالش های زیادی در پی داشته باشد. برای مثال:

  • وظایف شما تمام وقت هستند و باید در تمام طول شبانه روز مراقب امنیت ساختمان و ساکنان آن باشید.
  • وظایف محول شده به سرایدار زیاد هستند و بیشتر آن ها در طیف کارهای یدی قرار می گیرند. باید بدنی آماده داشته باشید تا یک سرایدار خوب باشید.
  • ممکن است حقوق پرداختی به شما پایین باشد یا حتی بیمه نباشید. توصیه می کنیم سعی کنید برترین موقعیت شغلی را پیدا کنید که مزایای متناسب با احتیاجهای شما داشته باشد.

5- با انواع شوینده ها و نحوه استفاده از ابزار باغبانی آشنایی دارید؟

همان طور که پیش تر گفتیم یکی از رایج ترین وظایف سرایداران، رسیدگی به گیاهان ساختمان و انجام خدمات نظافتی است. ازاین رو، شما باید با ابزار و وسایل لازم برای شست وشو، نظافت و باغبانی منازل آشنایی کامل داشته باشید.

6- آیا سوءپیشینه دارید؟

زمانی که فردی برای خانه یا شرکت خود سرایدار استخدام کند، باید بتواند به آن فرد اعتماد کامل کند؛ بنابراین بسیاری از افراد در هنگام استخدام سرایدار، از او تقاضای ارائه گواهی عدم سوءپیشینه می نمایند.

7- توانایی مدیریت موقعیت های سخت را دارید؟

شما به عنوان یک سرایدار، حافظ جان و مال ساکنان ساختمان هستید و باید بتوانید شرایط سختی همانند آتش سوزی یا دزدی را به خوبی کنترل کنید و بسیار سریع با مراجع قانونی مثل پلیس و آتش نشانی تماس بگیرید.

برترین فرصت های شغلی برای سرایدار را ببینید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2061

به "7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل سرایداری از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل سرایداری از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید