آزاد سازی مدارک فارغ التحصیلان علوم پزشکی چقدر آب می خورد؟

به گزارش لیسو، معاونت آموزشی وزارت بهداشت شرایط نو تودیع وثیقه برای طرح و هزینه آزاد سازی مدارک فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی را معین کرد.

آزاد سازی مدارک فارغ التحصیلان علوم پزشکی چقدر آب می خورد؟

به گزارش خبرنگاران، شرایط تازه تودیع وثیقه برای طرح هزینه آزادسازی مدارک فارغ التحصیلان در سه رشته دندانپزشکی، پزشکی و داورسازی ،در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی اعلام شد.

بر این اساس، فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دوره دکتری حرفه ای دانشگاه آزاد، دوره های شبانه، شعب بین الملل و دانشگاه های دولتی باید مبلغ 3 میلیارد ریال برای وثیقه اختصاص بدهند و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز هر سال به ازاء خدمت طرح از مبالغ وثیقه کسر می گردد.

بعلاوه فارغ التحصیلان رشته داروسازی دوره دکتری حرفه ای نیز باید وثیقه ای به ارزش 2/5 میلیارد ریال در دانشگاه آزاد، دوره شبانه و شعب بین الملل بپردازند. مبلغ سه میلیارد ریال نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی معین شده است و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز هر سال به ازاء خدمت طرح از مبالغ وثیقه کسر می گردد.

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد، دوره های شبانه، شعب بین الملل و دانشگاه های دولتی باید مبلغ 2/5 میلیارد ریال وثیقه بپردازند و یک میلیارد و 250 میلیون ریال نیز هر سال به ازاء خدمت طرح از مبالغ وثیقه کسر خواهد شد.

این مبلغ برای دانشجویان دوره کارشناسی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد، دوره شبانه، شعب بین الملل و دانشگاه های دولتی 2 میلیارد ریال معین شده است که مبلغ یک میلیارد ریال نیز هر سال به ازاء خدمت طرح از مبالغ وثیقه کسر می گردد.

فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی در دوره کاردانی دانشگاه آزاد، دوره شبانه، شعب بین الملل ضروری است مبلغ یک میلیارد ریال وثیقه بپردازند وفارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی نیز مبلغ 750 میلیون ریال وثیقه قرار بگذارند این گروه از فارغ التحصیلان نیز هزینه کسر مبلغ از طرحشان در هر سال متناسب با زمان ایفای تعهدات لحاظ خواهد شد.

بر اساس این تصمیم تازه وزارت بهداشت مبلغ وثیقه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی از 80 میلیون به 300 میلیون تومان بعلاوه وثیقه رشته داروسازی به 250 میلیون تومان و کارشناسی ارشد به 200 میلیون تومان افزایش یافته است و بنا به اعلام وزارت بهداشت از سال 1401 بر اساس تورم، مبلغ وثیقه افزایش پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1850

به "آزاد سازی مدارک فارغ التحصیلان علوم پزشکی چقدر آب می خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزاد سازی مدارک فارغ التحصیلان علوم پزشکی چقدر آب می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید