شروع شمارش معکوس انتخابات فدراسیون فوتبال، چه کسی دبیرکل می گردد؟

به گزارش لیسو، با فراخوان فدراسیون فوتبال، نامزدها و مدعیان پست های هیات رئیسه باید حداقل 50 روز قبل از آغاز انتخابات، فرایند درخواست کتبی خود را به دبیرخانه انتخابات ارائه نمایند.

شروع شمارش معکوس انتخابات فدراسیون فوتبال، چه کسی دبیرکل می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، انتخابات فدراسیون فوتبال حدود 60 روز (دو ماه) دیگر برگزار می گردد و فدراسیون فوتبال نخستین اطلاعیه مربوط به نحوه ثبت نام در پست های مختلف و فرآیند تحویل مدارک لازم و رسیدگی به انتخابات را دیروز (دهم دی) بیان کرد. در نهایت انتخابات در روز دهم اسفند برگزار و رئیس و اعضای هیات رئیسه این فدراسیون معین خواهند شد.

در حال حاضر اخبار و شایعات زیادی درباره نامزدهای ریاست و سمت های مختلف هیات رئیسه به گوش می رسد، از حضور احتمالی بعضی چهره های شاخص و نامدار تا ائتلاف گروهی از مدیران صاحب نام و صاحب سِمت برای تصاحب کرسی های هیات رئیسه تا 4 سال اخبار مختلف منتشر شده ولی تمام این شایعات حداقل تا 10 روز آینده تایید یا رد خواهند شد.

مطابق اساسنامه جدید این فدراسیون، نامزدهای هیات رئیسه باید حداقل تا 50 روز قبل از انتخابات، درخواست رسمی خود را به دبیرخانه اعلام نمایند؛ در واقع فرآیند رسیدگی در اساسنامه جدید طولانی تر شده است و از امروز فقط 10 روز برای نام نویسی فرصت باقی مانده است. در اساسنامه قبلی و انتخاباتی که قرار بود سال گذشته برگزار گردد، نامزدهای ریاست و هیات رئیسه می توانستند تا 20 روز قبل از انتخابات صبر نمایند. بر همین اساس، نام نویسی از نامزدها از چهاردهم تا بیستم دی جریان دارد و در 50 روز آینده، مدارک و اسناد مختلف دریافت خواهد شد و در ادامه فرآیند آنالیز صلاحیت ها انجام خواهد شد.

در انتخابات این دوره هم روز پایانی نام نویسی از نامزدها، کلیدی ترین روز خواهد بود؛ جایی که چهره های سرشناس تا آخرین روز برای منتظر رقبای خود خواهند بود تا با توجه به لابی با صاحبان آرا و ائتلاف با افراد سرشناس، وارد گود شوند.

همچنان هنوز معین نشده سهولت در اجرای قوانین انتخاباتی،با اشتیاق و علاقه مندی فوتبالی ها روبرو خواهد شد یا خیر؛ چرا که مهم ترین مسئله لابی با صاحبان آرا و ائتلاف با بعضی چهره های صاحب نام است تا نتایج صندوق آرا به نفع نامزدی خاص گردد.

بحث بازنشسته ها و چندین سوال عظیم

اما همچنان یک ابهام عظیم در ارتباط با این انتخابات وجود دارد که آیا بازنشستگان مجاز به حضور در انتخابات هستند یا خیر؟ اعضای بازنشسته و بعضی چهره های فوتبالی می گویند در اساسنامه این فدراسیون که به تایید فیفا رسیده به روشنی هیچ سخنی درباره این موضوع گفته نشده و ملاک عمل، اساسنامه است اما در سوی مقابل نهادهای بازرسی و به خصوص بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان روی اجرا قانون منع بکارگیری بازنشستگان تاکید دارند.

این اتفاق در صورتی که یکی از طرفین کوتاه نیاید، قطعا پای فیفا را وسط خواهد کشید و در این صورت جلوی برگزاری انتخابات گرفته می گردد یا یکی از طرفین با توجه به شرایط این فدراسیون، کوتاه می آید.

در حال حاضر مهم ترین مخالف اجرای قانون بازنشستگی، حیدر بهاروند، سرپرست این فدراسیون و رئیس سازمان لیگ است که از طرف سایر چهره های بازنشسته هیات رئیسه حمایت می گردد.

چه کسی جانشین نبی می گردد؟

در کنار این موضوع، بحث مهدی محمدنبی و دبیرکلی او هم در فدراسیون مطرح است که احتمالا قصد شرکت در این انتخابات را دارد و باید جای خود را با حکم هیات رئیسه به فرد دیگری واگذار کند. اما چه کسی در فاصله دو ماه تا انتخابات این سمت را بر عهده می گیرد؟

با توجه به فضای حاکم بر فدراسیون و انتخابات، قطعا یکی از کارکنان بخش اداری فدراسیون از جمله معاون یا مشاوران دبیرکل، سرپرست بخش اداری خواهند شد تا به انجام سیر اداری این رویداد، به کمیته بدوی انتخابات یاری نمایند.

در این انتخابات، مسئولیت برگزاری بر دوش کمیته بدوی و استیناف انتخابات است که چندی پیش اعضای این دو کمیته به وسیله رای گیری از اعضاء مجمع معین شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1379

به "شروع شمارش معکوس انتخابات فدراسیون فوتبال، چه کسی دبیرکل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع شمارش معکوس انتخابات فدراسیون فوتبال، چه کسی دبیرکل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید