شروع عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت های گردشگری بقعه دانشمند در گنبدکاووس

به گزارش لیسو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از شروع عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت های گردشگری بقعه دانشمند با اعتبار 3میلیارد ریال اطلاع داد .

شروع عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت های گردشگری بقعه دانشمند در گنبدکاووس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی با اعلام این خبر اضافه کرد: با اعتبار 3 میلیارد ریال عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل زیر ساخت های گردشگری بقعه ملا علی دانشمند شهرستان گنبد از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی شروع شد.

وی به عملیات پیش بینی شده در این فاز اشاره نمود و اضافه کرد: در عملیات اجرایی این فاز تکمیل زیر سازی جهت دسترسی بطول 500 متر ،احداث آبخوری ، کف سازی و محطه سازی اطراف بقعه پیش بینی شده است.

کریمی ادامه داد: در سنوات قبل این اداره کل اقدام به احداث 6 چشمه سرویس بهداشتی، احداث نمازخانه و محوطه سازی و زیر سازی جهت دسترسی با اعتبار 3میلیارد ریال نموده است.

وی در سرانجام گفت: این اداره کل آمادگی خود را در جهت تکمیل زیر ساخت های گردشگری لازم برای رفاه حال مسافران و گردشگران عبوری از پارک جنگلی لوه در صورت تخصیص اعتبار لازم از سوی مراجع ذیربط را اعلام می دارد و در سال بعد جهت تکمیل زیر ساخت های گردشگری مبلغ 11 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی نموده است.

بقعه دانشمند در 80 کیلو متری شمال گنبد کاووس در بخش داشلی برون در حوزه استحفاظی پاسگاه دانشمند قرار گرفته است.

پلان بنا به صورت چهارگوش است که حدود 40 سال از زمان ساخت آن می گذرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 327

به "شروع عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت های گردشگری بقعه دانشمند در گنبدکاووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت های گردشگری بقعه دانشمند در گنبدکاووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید