آقا جان هم رفت ، خانه دایی جان ناپلئون همچنان بلاتکلیف است

به گزارش لیسو، نصرت کریمی، بازیگر نقش آقاجان سریال دایی جان ناپلئون درگذشت.

آقا جان هم رفت ، خانه دایی جان ناپلئون همچنان بلاتکلیف است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

خبرنگاران - نصرت کریمی، انیماتور، فیلم نامه نویس، بازی گر و کارگردان قدیمی سینما و تئاتر امروز در سن 95سالگی درگذشت. نصرت کریمی با باز در نقش آقاجان، کاراکتر رندسریال دایی جان ناپلئون، به کارگردانی ناصرتقوایی، در میانه دهه 1350، به چشم آمد و در یادها ماند.

کریمی، پیش و پس از انقلاب، در نقش بازیگر، دستیار کارگردان یا دست یار فیلم بردار با کارگردان های بزرگی چون مسعود کیمیایی، کیومرث پوراحمد، احمدرضا درویش، سیف الله داد و پرویز نوری همکاری داشته است. او که در دهه 1320 از شاگردان عبدالحسین نوشین، آموزگار تئاتر مدرن ایران بود، در دهه 30 در جمهوری چک و ایتالیا، در رشته کارگردانی سینما و تلویزیون، انیمشن و تئاتر عروسکی درس خوانده و آموزش دیده است. از او چند انیمشن و فیلم عروسکی برای بچه ها مانند خروس بی محل و ملک جمشید برجا مانده.

بازی کریمی در سریال دایی جان ناپلئون او را بین مردم شناخته کرد، سریالی که مخاطبان زیادی داشت. این سریال در خانه باغ تاریخی اتحادیه ساخته شده است. خانه باغی که پس از سریال به خانه دایی جان ناپلئون معروف شد و این اسم روی آن ماند. این خانه پس از سالها تخریب و تعرض حدود 3 سال پیش توسط شهرداری تملک شد تا یکی از معدود باغ های باقی مانده خیابان لاله زار احیا گردد. وعده ای که هنوز محقق نشده است و پس از افتتاح نمادین این باغ توسط محمد باقر قالیباف درهای این باغ هنوز بسته است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت خانه دایی جان ناپلئون | سرنوشت موزه ای که در آخرین روز کاری قالیباف افتتاح شد

سه ربع کم بعد از ظهر 13 مرداد│ خانه دایی جان ناپلئون هنوز افتتاح نشده است

منبع: چمدان
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 526

به "آقا جان هم رفت ، خانه دایی جان ناپلئون همچنان بلاتکلیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقا جان هم رفت ، خانه دایی جان ناپلئون همچنان بلاتکلیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید