ابداع روشی برای افزایش 30برابری سرعت نور

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، نکته جالب این است که از این روش می توان برای کاهش سی برابری سرعت حرکت نور نیز استفاده کرد.

ابداع روشی برای افزایش 30برابری سرعت نور

در روش مذکور، سرعت پالس های نوری به وسیله نفوذ به تک تک پالس ها و سازمان دهی مجدد انرژی موجود در آنها صورت می گیرد. در نتیجه، میزان آزادی عمل پالس های نوری به طور کامل تحت کنترل قرار می گیرد.

در صورت نهایی شدن این دستاورد علمی، انقلابی بی سابقه در دنیای ارتباطات ایجاد می گردد. برای دستکاری سرعت پالس های نوری از دستگاهی که به همین منظور اختراع شده و spatial light modulator نام دارد، استفاده می گردد.

دستگاه مذکور با فریب دادن و دستکاری پالس های نوری کاری می نماید تا آنها سریع تر یا کندتر از حد عادی حرکت نمایند. کوشش برای فراوری این دستگاه از یک دهه قبل شروع شده است.

افزایش سرعت حرکت نور، می تواند علومی همچون فضانوردی و ستاره شناسی و کوشش برای شناسایی حیات در دیگر اجرام آسمانی را متحول کند. زیرا با توجه به فاصله بسیار زیاد کهکشان های مجاور با کهکشان راه شیری که به چندین میلیون سال نوری می رسد، لازم است روشی سریع تر برای انتقال پیغام ها به دیگر اجرام آسمانی پیدا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 183

به "ابداع روشی برای افزایش 30برابری سرعت نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع روشی برای افزایش 30برابری سرعت نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید