ابلاغ برنامه توسعه زنجیره پرورش ماهیان خاویاری

به گزارش لیسو، تهران (پانا) - رئیس سازمان شیلات ایران از ابلاغ جزییات برنامه تحولی توسعه زنجیره پرورش ماهیان خاویاری در آینده نزدیک خبر داد.

ابلاغ برنامه توسعه زنجیره پرورش ماهیان خاویاری

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، نبی اله خون میرزایی افزود: تمام حلقه های زنجیره پرورش ماهیان خاویاری اعم از حلقه های مولدسازی، تکثیر، تولید بچه ماهی، کارخانه خوراک، مزارع حد واسط پرورشی، مزارع پرورشی، کارخانجات فرآوری و بسته بندی و شبکه صادرات در برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی میزان تولید گوشت ماهیان خاویاری در 8 ماهه سال جاری را 1400 تن و خاویار پرورشی را 11 تن گفت.

خون میرزایی افزود: در حال حاضر بیش از 175 مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری در کشور فعال هستند که شامل مزارع تجاری شناسنامه دار و مزارع خرد خانگی می شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از 145 مزرعه تجاری و شناسنامه دار هستند.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ظرفیت تولید سالانه گوشت ماهیان خاویاری در این مزارع بیش از 7500 تن و خاویار پرورشی بیش از 100 تن است.

وی گفت: در استان گیلان 71 مزرعه بزرگ تجاری و خرد خانگی پرورش ماهیان خاویاری فعالیت می کنند که بیش از 1200 تن ظرفیت تولید گوشت و بیش از 12 تن خاویار دارند.

خون میرزایی اذعان داشت: در 8 ماهه سال جاری در مزارع استان گیلان بیش از 180 تن گوشت ماهیان خاویاری و حدود 4500 کیلوگرم خاویار تولید شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر در 21 استان کشور ماهیان خاویاری پرورش داده می شوند، شرح داد: برنامه پرورش ماهیان خاویاری را در 31 استان کشور در دستور کار این سازمان قرار داده ایم.

خون میرزایی درباره صادرات این محصولات گفت: بر اساس آمار گمرک در 9 ماهه سال جاری نزدیک به 3300 کیلوگرم خاویار پرورشی به 27 کشور دنیا صادر شده است.

وی افزود: عمده گوشت این ماهیان در داخل کشور مصرف می شود و میزان کمی از آن صادر می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1945

به "ابلاغ برنامه توسعه زنجیره پرورش ماهیان خاویاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ برنامه توسعه زنجیره پرورش ماهیان خاویاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید