اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در نوروز 1401

به گزارش لیسو، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در نوروز 1401 صورت گرفت.

اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در نوروز 1401

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور اصحاب رسانه و اعضای این ستاد در محل سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید، با بیان این مطلب افزود: از همه همکاران و اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تشکر میکنم که شبانه روز زحمت کشیدند. بعلاوه از خبرنگاران، صداوسیما و همه اصحاب رسانه تشکر ویژه دارم که سال جاری در انعکاس اطلاعیه های سفر و اخبار این ستاد نقش ویژه ای داشتند و خدمت رسانی ویژه ای را برای رفاه هرچه بیشتر مردم در سفر انجام دادند.

او پیرامون اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در نوروز 1401 اعلام نمود: مهمترین ویژگی سفرهای نوروز 1401 هماهنگی و همدلی بین دستگاه های عضو این ستاد بود که این موضوع در مدیریت سفرها تأثیر مهمی داشت. بعنوان مثال، مواردی نظیر افزایش مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در قالب اطلاعیه های روزانه اعلام شد و با هم افزایی و یاری دستگاه هایی مانند سازمان اورژانس کشور آمار مسمومیت با گاز بعد از اطلاع رسانی کاهش یافت.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه توزیع مکانی سفر و دفاع از حقوق مسافر را دو ویژگی دیگر سفرهای نوروز 1401 اظهار داشت. شالبافیان در ادامه این نشست به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: توزیع مکانی را در دستور کار قرار دادیم. البته درباره توزیع زمانی سفر نیازمند تصمیم های حاکمیتی هستیم و مقرر شد پیشنهاد ستاد برای ساماندهی تعطیلات و سفر ارائه گردد تا شاهد بهره بردن مسافران در طول سال از جاذبه های گوناگون گردشگری کشور باشیم.

نظارت بر تاسیسات گردشگری تقویت شد

شالبافیان در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره شرایط اسکان در نوروز 1401 بیان نمود: تأسیسات رسمی گردشگری در دوران کرونا تعطیل شده بودند اما در نوروز 1401 مجدد به مدار برگشتند و به مسافران خدمات ارائه کردند. در عین حال با توجه به افزایش سفرها، نظارت های ما بر تأسیسات گردشگری افزایش یافت و با تخلفات احتمالی برخورد جدی شد.

او افزود: درباره اسکان اضطراری نیز دستگاه های مختلف بویژه آموزش و پرورش با ستاد همکاری خوبی داشتند؛ اما با توجه به این که از 14 فروردین مدارس فعالیت خود را بصورت حضوری آغاز میکردند، این وزارتخانه اظهار داشت مدارس تا 13 فروردین میزبان مسافران نوروزی است.

معاون گردشگری کشور در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران اعلام نمود: در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به این جمع بندی و تصمیم رسیده ایم که فعالیت این ستاد موقتی و مناسبتی نباشد و در طول سال فعالیت دائمی داشته باشد، چرا که با توجه به انجام واکسیناسیون سراسری بطور حتم شاهد افزایش سفرها در طول سال خصوصا در تابستان خواهیم بود. از این رو، آمادگی کامل برای نظارت بر تأسیسات گردشگری و ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران داریم.

او ادامه داد: سلامت مردم برای ما بسیار مهم است. برای همین با توجه به احتمال خطر شیوع کرونا اولین اطلاعیه این ستاد درباره استانداردهای محل اقامت گردشگران بود.

دستگاه های دیگر باید به ستاد مرکزی سفر اضافه شوند

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره آسیب های سفرهای نوروز 1401 گفت: به نظر می رسد برای ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به مسافران نیازمند اضافه شدن دستگاه های دیگری هستیم. به عنوان مثال چالش مردم برای دریافت پول نقد از عابربانک ها یکی از مسائل و آسیب های سفرهای نوروزی است که با عضویت دستگاه های مرتبط این آسیب ها کاهش خواهد یافت. به علاوه کم کاری دستگاه های مرتبط درباره معرفی مقاصد و تأمین زیرساخت ها یکی دیگر از آسیب های سفر است. در کنار سایر زیرساخت ها نیازمند راه اندازی اماکن اقامتی مقرون به صرفه قیمت هستیم تا به رونق سفر یاری گردد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد گردشگران خارجی ورودی به ایران نیز گفت: در حالت کلی سال گذشته صدور ویزا نداشتیم اما سال جاری ویزا برای گردشگران ورودی صادر شده است. تعداد دقیق گردشگران ورودی به کشور سرانجام ماه جاری اعلام می گردد.

دائمی شدن ستاد مرکزی سفر راه حل مدیریت سفرهای داخلی

معاون گردشگری کشور در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره برنامه ریزی ستاد برای سفرهای تابستانی گفت: از آبان سال گذشته برنامه ریزی های لازم برای نوروز آغاز شد. از اکنون نیز برای تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستانی در حال برنامه ریزی هستیم، یکی از راههای مدیریت سفرهای داخلی را دائمی شدن ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر می دانیم، چرا که در نوروز شاهد این هستیم که مسائل مسافران با توجه به همکاری و هم افزایی بین دستگاه های مختلف به حداقل کاهش یافت. از این رو وقتی ستاد دائمی گردد، خدمات می تواند استمرار یابد.

او در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران افزود: تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی در نوروز 1401 افزایش چشمگیری داشت. به نحوی که تعداد بازدیدکنندگان در پنج روز اول نوروز 1401 با تمام روزهای نوروز سال قبل برابری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2006

به "اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در نوروز 1401" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در نوروز 1401" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در نوروز 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید