اطلاعیه فوری سازمان حج و زیارت برای زائرین حج تمتع

به گزارش لیسو، سازمان حج وزیارت در اطلاعیه ای برای زائران کاروان های حج تمتع 1401 تاکید نمود که زائران در اسرع وقت با هدایت مدیران کاروان ها، مبادرت به پرداخت فیش تکمیلی مابه التفاوت نمایند.

اطلاعیه فوری سازمان حج و زیارت برای زائرین حج تمتع

به گزارش ایرنا، در متن اطلاعیه سازمان حج وزیارت آمده است: بدینوسیله به اطلاع متقاضیان و زائرین حج تمتع 1401 می رساند؛ وزارت حج و عمره عربستان در روزهای اخیر در اقدامی دیرهنگام افزایش قابل توجهی را در هزینه های ارزی خدمات حج در حوزه مشاعر مقدسه، خیام و خدمات عمومی، اعلام نموده است و لزوماً باید این هزینه ها همزمان با دریافت ویزا پرداخت گردد.

از آنجا که سازمان حج و زیارت بعد از اعلام برگزاری عملیات حج تمتع در امسال برنامه ریزی لازم را با سرعت در دستور کار خود قرار داده و با توجه به ضیق وقت فرایند ثبت نام کاروان ها را شروع نموده است، فلذا مراتب اعتراض خود را در مورد افزایش هزینه اعلام نموده و در مذاکرات و گفتگوهای انجام شده ضمن آنالیز موضوع و کارشناسی که به وسیله کمیته نرخ گذاری سازمان حج و زیارت انجام شد مقرر گشت با هدف رعایت حال زائرین ارجمند بخش قابل توجهی از این هزینه ها با تدابیر اندیشیده شده به وسیله سازمان حج وزیارت تأمین گردد و بخش دیگری نیز با رایزنی همکاران اعزامی به عربستان کاهش یابد و بخش اندک آن را نیز زائرین پرداخت کنند.

لذا با توجه به محدودیت زمانی به منظور دریافت ویزا تقاضا دارد در اسرع وقت با راهنمائی مدیران کاروان ها نسبت به پرداخت فیش تکمیلی مابه التفاوت اقدام مقتضی را به عمل آورند تا اختلالی در دریافت ویزا به عمل نیاید.

رییس سازمان حج وزیارت در همایش آموزشی - توجیهی زائران حج تمتع 1401 مشهد مقدس توضیحاتی را در مورد افزایش هزینه های حج تمتع اعلام کرد.

دکتر سید صادق حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد مسکن، تغذیه و تدارکات، موضوعات بهداشتی و ...اظهار کرد: حفظ عزت،کرامت و امنیت زایرین و ارائه خدمات با کیفیت از اولویت های سازمان حج و زیارت به شمار میرود.

وی اضافه نمود: لازمه این سفر معنوی داشتن سعه صدر ، روحیه همکاری بین زایرین عزیز و خادمین است تا بهره بیشتری از این سفر نصیب حجاج گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت به کوشش های انجام شده جهت کاهش هزینه های سفر اشاره نمود و اضافه نمود: لیکن بطور غیر منتطره با افزایش 300 درصدی هزینه خدمات و نیز افزایش 20 الی 40 درصدی اقلام تدارکاتی روبرو شده ایم که بعد از اعزام همکاران حج و زیارت به عربستان اعلام گشته. البته مراتب اعتراض از این افزایش هزینه ها کتبا به وزارت حج عربستان اعلام شده و منتظر پاسخ کشور میزبان هستیم.

حسینی گفت: لذا به منظور برنامه ریزی مقرر گشت بخش اندکی از این هزینه های تحمیلی را زائرین متحمل شوند، بر همین اساس از زائرین درخواست همراهی داریم و این در حالی است که بعضی از کشورها مجبور به انصراف از حج شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2041

به "اطلاعیه فوری سازمان حج و زیارت برای زائرین حج تمتع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه فوری سازمان حج و زیارت برای زائرین حج تمتع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید