اعتبارات لازم برای آبرسانی به 12 هزار روستا تامین شده است

به گزارش لیسو، محرابیان گفت: بیش از 12 هزار روستای بالای 20 خانوار از آب شرب محروم هستند و اعتبارات لازم برای رسیدگی به این پروژه به صورت کامل تامین شده است.

اعتبارات لازم برای آبرسانی به 12 هزار روستا تامین شده است

به گزارش خبرنگاران؛ امروز چهارشنبه اول دی ماه برنامه امضای تفاهم نامه آبرسانی به 10 هزار روستا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با حضور وزیر نیرو برگزار گشت.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: بعد از انقلاب اسلامی خدمات زیادی به روستاها اعم از برق و آب داده شده است. امروز میزان برخورداری روستاهای ما از برق 99.7 درصد است. اما در امر آبرسانی ضرورت داشت که اقدامات بیشتری را انجام دهیم. بیش از 12 هزار روستای بالای 20 خانوار از آب شرب محروم هستند.

وزیر نیرو به آغاز طرح آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی روستایی اشاره کرد و گفت: براساس این طرح، آبرسانی به بیش از هفت هزار روستا در گام نخست آغاز می شود.علاوه بر تنگناهای اعتباری در وزارت نیرو اما موضوع آبرسانی به روستاها با مشکل اعتبار روبرو نیست.

محرابیان گفت: برای آبرسانی به این منطقه ها باید کاری جهادی انجام می شد. خوشبختانه ظرفیتی را در قانون یافتیم به نام قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و توانستیم در این قرارگاه این اقدام بزرگ را شکل دهیم. حجم این پروژه بسیار وسیع است و تقریبا 30 هزار میلیارد تومان هزینه می شود که در مرحله اولیه 18 هزار میلیارد آن هزینه شد. خوشبختانه اعتبارات پروژه به صورت کامل تامین شده است و امسال و سال آینده تنگنای اقتصادی نخواهیم داشت.

مجتبی جانباز رئیس شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه درالحاقی های بودجه موضوع توجه به منطقه ها محروم و محرومیت زدایی دیده شده است، مقرر شد با هماهنگی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و دیگر نهادها محرومیت زدایی شود.

او ادامه داد: 21 هزار کیلومتر در فاصله زمانی 30 ماه راه اندازی خواهیم کرد، بیش از 2300 مخزن احداث خواهد شد، 700هزار متر مکعب به ظرفیت مخازن آب روستایی در کشور اضافه می شود و بیش از 600 منبع نو در خدمت روستاییان قرار خواهد گرفت. هزار و دویست و نود و یک روستا عملیات اجرایی آب رسانی آغاز خواهد شد.

خبرنگاران اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2044

به "اعتبارات لازم برای آبرسانی به 12 هزار روستا تامین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات لازم برای آبرسانی به 12 هزار روستا تامین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید